30 Reacties

één jaar geleden

Wat is sneu he.. Geeft iemand toevallig ook borstvoeding aan een kindje met reflux? Mijn dochtertje van 15 weken heeft verborgen reflux en ze blijft maar huilen/pijntjes hebben/ ongemakken en zelfs soms krijsen. Ik kan alleen niets uitproberen qua voeding omdat ik bv geef..

één jaar geleden

Mijn zoontje kreeg destijds van huisarts nexium voorgeschreven, dat hielp wel wat

één jaar geleden

Reactie op LisaLucyxx

Wat is sneu he.. Geeft iemand toevallig ook borstvoeding aan een kindje met ...
Ik geef oom borstvoeding en mijn dochtertje van 11 weken krijst de hele dag. Niet weg te leggen en er komt steeds melk omhoog wat ze wegslikt en af en toe heel veel spugen. Wij hebben 3 weken lang jbpm geprobeerd. Maar geen effect. Wij weten inmiddels ook niet wat te doen…

één jaar geleden

Reactie op LisaLucyxx

Wat is sneu he.. Geeft iemand toevallig ook borstvoeding aan een kindje met ...
Ik geef ook bv en ben zelf op koemelkvrij dieet. Heb dit ook bij ons dochtertje gedaan toen ze een baby was (koemelk, soja en ei vrij, 3jr volgehouden) dit wel in combinatie met nexium. Heeft bij ons goed geholpen.

één jaar geleden

Reactie op MamaAnoukZ

Ik geef oom borstvoeding en mijn dochtertje van 11 weken krijst de hele dag ...
Ik laat sinds enkele dagen ook koemelk staan op aanraden van een lactatiedeskundige, en ik heb het gevoel dat het wel iets doet (maar het kan misschien ook wel toeval zijn.. nog even afwachten..) maar jij laat dus ook ei en soja achterwegen, waarom ook deze voedingsmiddelen als ik vragen mag? Mag je bijvoorbeeld wel geitenmelk drinken of dat ook niet?

één jaar geleden

Reactie op X1517!

Ik geef ook bv en ben zelf op koemelkvrij dieet. Heb dit ook bij ons dochte ...
Ik ben zelf lactose intollerant en ik eet en drink dus sws geen lactose. Ik eet en drink wel eieren en soja. Ik ben ook wel benieuwd waarom hij geen soja en eieren eet en drinkt

één jaar geleden

Reactie op LisaLucyxx

Ik laat sinds enkele dagen ook koemelk staan op aanraden van een lactatiede ...
Er werd destijds geadviseerd om dan alle 3 te laten staan omdat de eiwitten hiervan heel erg op die van de koe lijken. Ook geit was het hier niet, eigenlijk nog erger dan koemelk. Beide dochters hebben deze allergieën. Bij de 2de dochter ben ik eerst alleen op koemelkvrij gegaan, dat hielp een tijdje, maar helaas na een aantal weken toch niet voldoende, toen ook soja en ei laten staan. Dat ging icm koemelk veel beter (ook heb ik deze adviezen gekregen op fb, speciale fb voor allergieën icm borstvoeding). De meiden hebben nu alleen nog een koemelk, geit en soja allergie. Ons zoontje van 13wkn kreeg helaas dezelfde klachten, daarom nu eerst alleen op koemelkvrij gegaan icm nexium. Ik hoop dat het bij hem wel voldoende is.. soja eten we hier al niet, dus daar kan hij geen last van hebben. Let wel op dat koemelk en lactose wel 2 verschillende dingen zijn.. lactose vrij betekend niet koemelk vrij helaas.

2 maanden geleden

Reactie op Mommyvan3

Hier hielp omeprazol niet zo goed, nu sinds een aantal weken nexium en dat ...
Hoe zijn jullie van de Nexium weer af gekomen?

2 maanden geleden

Reactie op juni mom

Hoe zijn jullie van de Nexium weer af gekomen?
Rustig aan afgebouwd en met 6mnd helemaal gestopt dus gewoon 5 dagen ofzo ietsje minder.. Dan weer 5 dagen ietsje minder en zo door.. wel kijken of dat gaat en anders nóg langzamer

2 maanden geleden

Welke koemelkvrije voeding heb je? Hier was pepti en nutramigen geen succes, maar neocate wel! Ze moeten ook echt wel even minimaal 2 weken wennen aan de voeding