19 Reacties

één jaar geleden

Ik volg even!

één jaar geleden

Aah twijfel! Ik heb dus geen ervaring hiermee want ik vind het helemaal niet fijn. Dus twijfel om nu wel of niet te reageren maar aangezien je zegt dat het tegen je principes in gaat durf ik het toch ;) ik zag dat The gentle kidd toevallig net een reel hierover heeft gemaakt op insta. Om je kindje de nabijheid te geven die ze nu zo nodig hebben bedoel ik. Wie weet heb je er wat aan ❤️ Als het echt drama is, ook als je erbij bent, is misschien de bedtijd ook niet meer helemaal passend? Maargoed. Daar vroeg je verder niet om. Laat maar weten als je wilt dat ik met je meedenk buiten de 5 min regel om :)

één jaar geleden

Reactie op Bobbel

Aah twijfel! Ik heb dus geen ervaring hiermee want ik vind het helemaal nie ...
Ja het is dus ook drama als we erbij zijn. Ik ben namelijk ook helemaal niet van mijn zoontje te laten huilen. En al helemaal niet krijsen. Maar omdat erbij blijven ook niks uithaalt en hij dan ook krijst... denk ik misschien moeten we dan toch iets anders proberen. Ik heb helaas geen Insta, dus ik kan het niet bekijken😔. Kwa bedtijd twijfel ik soms ook wel maar we reageren echt op zijn signalen. Dus zodra we hem zien gapen of wrijven in de ogen gaan we het slaapritueel (die 5 minuten duurt) starten. Heel lastig dit... Zaterdag vertrekken we op vakantie. Wie weet gaat dat wel het verschil maken...

één jaar geleden

Reactie op iiiertje

Ja het is dus ook drama als we erbij zijn. Ik ben namelijk ook helemaal nie ...
Ha! Ik snap helemaal dat je let op slaapsignalen. Maar hier werkt dat ook niet altijd (gezien regelmatig slaapje niet helemaal goed gaat, af en toe ook wel vermoeide baby zo nu en dan😅) en door die vermoeidheid zijn die signalen niet altijd betrouwbaar en als ik hem dan (te vroeg in z’n wakkertijd) op bed leg gaat die van mij ook niet slapen (tijgeren in bed, mopperen etc) maar slapen ho maar. Geen idee natuurlijk of dat t geval is bij jou zoontje ook beetje afhankelijk van hoe lang die wakker is/kan zijn. Maar dacht zal mijn ervaring delen, wie weet heb je er iets aan 🤷🏼‍♀️

één jaar geleden

Reactie op Jansje22

Ha! Ik snap helemaal dat je let op slaapsignalen. Maar hier werkt dat ook n ...
Ja die signalen zijn dus meestal precies de wakkertijden. Hoe pak jij het aan?

één jaar geleden

Reactie op iiiertje

Ja het is dus ook drama als we erbij zijn. Ik ben namelijk ook helemaal nie ...
Pff ja het is ook lastig hoor. Maar soms huilen kindjes ook als je erbij bent, alleen dat is toch fijner dan huilen als je alleen bent. Maar ik snap helemaal dat je opzoek bent naar een oplossing hoor. Dit is echt een roerige tijd, ze ontwikkelen razendsnel en er gebeurt zoveel in die koppies. Ik zie dat ze ook een website heeft met informatie rondom slaap: https://thegentlekidd.com/

één jaar geleden

Reactie op iiiertje

Ja het is dus ook drama als we erbij zijn. Ik ben namelijk ook helemaal nie ...
En qua slaap, ze doet hier de ene dag 3 slaapjes en de andere nog maar 2. Als ze er 2 slaapt probeer ik het 2-3-4 (dat zijn de uren wakker tussen de slaapjes) aan te houden. Al redt ze 4 uur niet echt hoor. Dat is meer 3 of 3.5 uur. Maar als ze overdag 2 goede slaapjes heeft gedaan (de eerste van 2.5/3 uur en de 2e 1.5uur) dan gaat ze 's avonds niet slapen na 2 uur wakker 😅 Wat een zoektocht hè

één jaar geleden

Reactie op iiiertje

Ja die signalen zijn dus meestal precies de wakkertijden. Hoe pak jij het ...
Oh maar dan zal t wel accuraat zijn opzich. Ik ga altijd 15 minuten voor de wakkertijd voorbij is naar boven, zodat ie rustig nog zelf in slaap kan vallen. Die van mij gaat vaak pas gapen enzo als ie op t aankleed kussen ligt, als ie druk aan t spelen is doet ie dat eik nooit. Dan merk je het pas met zeuren/mopperen pas, vandaar dat ik het zo doe. Overdag is vooral in slaap blijven een dingetje 😅

één jaar geleden

Reactie op Bobbel

En qua slaap, ze doet hier de ene dag 3 slaapjes en de andere nog maar 2. A ...
Ben er al over uit dat die 5 minuten methode het niet gaat worden. Net 25 minuten geprobeerd. Kind was zo overstuur dat die moest kotsen en bijna stikte daarvan. Dus mocht je nog gouden andere tips hebben. Altijd welkom😄

één jaar geleden

Ken je liefde van een moeder al. Ik zou haar cursus adviseren (nu met korting) zij leert je alles over de slaapbasis van je kindje. Gelukkig zie je al af van de cry it out methode. Er is zoveel belangrijk voor een goede nachtrust. Ga minimaal 2 uur per dag naar buiten. Kijk naar het ritme van het kindje, in Nederland gaan veel kindjes te vroeg naar bed zeker in de zomermaanden. Krijgt je kindje tandjes dat kan zomaar een oorzaak zijn. Is het verlatingsangst, kies er dan voor om je kindje bij jou te laten slapen (veilig samen slapen). Probeer het ritme van je kindje te achterhalen door een paar keer de tijdstippen waarop ze wakker wordt en gaat slapen te noteren. Misschien zie je dan dat ze een vaste wakkertijd heeft. Als je kindje net te vroeg in bed ligt dan is het ook helemaal niet erg om hem er weer even uit te pakken. Gebeurd mij ook weleens dan loop ik even naar de zolder samen om was te vouwen of iets dergelijks en probeer is het 15 minuten later weer. Zonder strijd.

één jaar geleden

Reactie op Bobbel

En qua slaap, ze doet hier de ene dag 3 slaapjes en de andere nog maar 2. A ...
Dan zou ik dus savonds 4u aanhouden. Je zegt dat het uren duurt om haar in slaap te krijgen. Dan zou ze na 4u toch gelijk in slaap moeten vallen. Hier 3e dutje in 1 laten vallen en toen sliep hij gelijk beter. 2-3-4 ritme werkt hier top

één jaar geleden

Reactie op Becky24

Dan zou ik dus savonds 4u aanhouden. Je zegt dat het uren duurt om haar in ...
Klinkt beetje bot misschien🙈 bedoel het niet zo hoor😊

één jaar geleden

Ik heb het toegepast toen onze zoon 6,5 maand oud was. Wij waren per nacht veel te veel bezig met wiegen, zingen, rondlopen en ook dat hielp niet meer. Uiteindelijk soms 3 uur bezig om te gaan slapen. Dus slechter slapen kon voor ons niet vandaar de methode. Wij hebben het boek slaap kindje, slaap als leidraad gebruikt. Dag 1 was voor mijn moederhart lastig, maar na 3 dagen zag je dat hij het principe snapte en sliep hij van 19- (5.15 wat gerommel en weer slapen) tot 6.30. Hij doet zelf zijn speentje in zijn mond als hij wakker worden gaat vaak weer slapen na wat gebrabbel en gerol in zijn bed. Overdag slaapt hij nu ook 2x 1,5 uur 1x 45 minuten en gaat hij rond 19 uur naar bed! Heel blij dat we dit patroon doorbroken hebben.

één jaar geleden

Herkenbaar. 1x Geprobeerd maar vond het vreselijk dus hier geen passende oplossing... Het feit dst de 5 min methode mij als moeder een vreselijk gevoel geeft, geeft voor mij aan dat deze methode heel ver vd natuur af staat..

één jaar geleden

Reactie op Essj16

Ik heb het toegepast toen onze zoon 6,5 maand oud was. Wij waren per nacht ...
Liet je hem dan ook krijsen? En werd hij bij jullie wel rustig als je hem in bed troostte?

één jaar geleden

Reactie op iiiertje

Liet je hem dan ook krijsen? En werd hij bij jullie wel rustig als je hem i ...
Ja liet hem krijsen. De eerste dag werd hij alleen maar bozer als ik hem ging troosten.. maar de weken ervoor krijste hij ook als we hem wiegen en voor hem zongen

één jaar geleden

Reactie op Essj16

Ja liet hem krijsen. De eerste dag werd hij alleen maar bozer als ik hem gi ...
En hoelang duurde dat dan voor hij rustig wordt? Ja dat klinkt herkenbaar...

één jaar geleden

Reactie op iiiertje

En hoelang duurde dat dan voor hij rustig wordt? Ja dat klinkt herkenbaar.. ...
Dag 1 tot 8 minuten huilen🙄 1-2-3-4-5-6-7 min tussen steeds terug komen handje op z’n buikje en zeggen papa mama houden van jou en daarom leren wij je zelf te slapen. Momenteel slaapt meneer binnen 5 minuten en hoeven we er helemaal niet meer heen, hij doet zelf speentje in z’n mond of gaat snachts een liedje zingen en weer slapen

één jaar geleden

Reactie op Essj16

Dag 1 tot 8 minuten huilen🙄 1-2-3-4-5-6-7 min tussen steeds terug komen ha ...
Ik vind dit echt een verschrikkelijke methode, wellicht wil je de podcast van liefde van een moeder hierover luisteren. Sorry, het is met de beste bedoeling gedaan maar je leert je kindje alleen dat jij er niet voor hem bent. Het is namelijk jou behoefte dat je kindje alleen in slaap kan vallen. De natuurlijke behoefte van een kind is om bij papa en mama te zijn tot het kindje zelf klaar is voor de volgende stap