11 Reacties

één jaar geleden

Ja! Mijn dochtertje is iets van 5x geweest toen ze 1 a 2 maanden was. Door de Craniosacraal therapie kon ze uiteindelijk live aan de borst drinken. Zonder dit had het nooit mogelijk geweest. Wij hadden een super fijne therapeut die door handopleggingen voelde waar er blokkades waren door de geboorte zodat mijn dochter kon ontladen en ontspannen. De sessies waren voor mij wel heftig omdat ze nog zo klein was en af en toe zo hard moest huilen. Gelukkig mocht ik haar wel troosten en vasthouden tussendoor. Door alle sessies kon mijn dochter haar nek beter bewegen zodat ze de beweging kon maken om aan te happen.

één jaar geleden

Nog wat vergeten; na de sessie was er nog wel 2-3 dagen onrust en extra veel slapen, omdat ze dus zelf nog bezig was met hetgeen te verwerken wat er tijdens de sessie was aangewezen. Jouw kindje is nu vast al veel ouder dus ik denk dat het wel anders is. Ik overweeg het nu ook voor het doorkomen van de tandjes, maar nog geen afspraak gepland

één jaar geleden

Reactie op annaaa1

Nog wat vergeten; na de sessie was er nog wel 2-3 dagen onrust en extra vee ...
Bedankt voor je bericht! En fijn om je goede ervaring te lezen! Mijn dochterje heeft afgelopen week de eerste sessie gehad ivm onrustig slapen, in een soort paniek wakker worden na haar eerst slaap cyclus van 45 min en daarna niet meer terug gelegd kunnen worden in bed. Wat goed om te weten weten dat het de eerste dagen voor wat meer onrust kan zorgen want dat merk ik ook aan haar ( tijdens de slaap) . Zelf merk ik ook dat ik het al is mijn dochtertje iets ouder best heftig vind en zelf ook nog moet verwerken 😅 We hebben nog een vervolg afspraak maar wilde graag weten hoe andere het hebben ervaren.

één jaar geleden

Reactie op annaaa1

Nog wat vergeten; na de sessie was er nog wel 2-3 dagen onrust en extra vee ...
En wat goed om te horen dat het bij jullie zo veel effect heeft gehad ! Ontzettend fijn dat ze daardoor wel de borst heeft kunnen nemen:)

één jaar geleden

Reactie op Mays91

Bedankt voor je bericht! En fijn om je goede ervaring te lezen! Mijn dochte ...
Ja herkenbaar ik vond zelf de sessies ook heftig, kostte mij veel energie. Maar het resultaat is me alles waard geweest. Volgens mij heeft het vaak ook wel iets meer dan 1 sessie nodig. Anders dan een osteopaat die het kan fixen, is het met cranio zo dat het kindje het zélf leert fixen. En dat is geen quick fix helaas. Hopelijk merk je in een paar dagen wel effect!

één jaar geleden

Reactie op Mays91

Bedankt voor je bericht! En fijn om je goede ervaring te lezen! Mijn dochte ...
Ik heb geen ervaring met craniosacraal therapie, maar ik herken wel het plotseling in paniek wakker worden na haar eerste slaapcyclus. Heeft ze dat altijd al gehad of is dat sinds kort?

één jaar geleden

Reactie op lvdee

Ik heb geen ervaring met craniosacraal therapie, maar ik herken wel het plo ...
Dat heeft ze helaas bijna altijd gehad. Af en toe heeft ze wel eens dagen dat ze wel 1,5 uur slaapt of smiddags of als ze s avonds naar bed gaat. Maar doorgaans niet. En bij jullie?

één jaar geleden

Reactie op annaaa1

Ja herkenbaar ik vond zelf de sessies ook heftig, kostte mij veel energie. ...
Wat ontzettend mooi en fijn om te horen! Dat geeft wel vertrouwen. Ja klopt, bij ons gaf ze aan dat het bij ons dochtertje best hardnekkig was en inderdaad wel ongeveer 3 x zou kunnen duren. En alles wat al eerder is, is alleen maar fijn.

één jaar geleden

Reactie op Mays91

Dat heeft ze helaas bijna altijd gehad. Af en toe heeft ze wel eens dagen d ...
Het koppelen van slaapjes overdag is lang lastig geweest, snachts ging goed maar sinds sprong 7 is het ook echt krijsen als hij na drie kwartier wakker wordt

één jaar geleden

Ik volg even! Ben heel benieuwd wat jouw ervaringen zijn en of je kindje beter/makkelijker gaat slapen. Heb zelf geen ervaring met een craniosacraal therapeut maar wel met een baby die slecht slaapt 😅

één jaar geleden

Ik lees ook even mee, hier een 10mnd oud mannetje dat vanaf de geboorte al vaak Wakker schrikt zoals jij ook beschrijft. Snachts ook al 10 maanden lang om de 2 a 3 uur wakker en we zijn echt ten einde raad. Wie weet helpt dit. Ik ken het wel, maar niet voor baby's. Benieuwd ook of er meer mensen ervaring hebben!