28 Reacties

3 jaar geleden

Ik wilde een epi-no gaan gebruiken. Maar ik volg even voor ervaring rondom de aniball of perineum massage :)

3 jaar geleden

Ik volg ook even, want was ook wel nieuwsgierig

3 jaar geleden

Ik volg

3 jaar geleden

Ik heb de aniball gebruikt bij m'n eerste en kan het iedereen aanraden. Ik had een mega snelle bevalling, maar had helemaal geen hechtingen nodig. Het ligt er denk ik ook zeker aan hoe groot je baby is. Ik vond 't daarnaast ook fijn om te hebben 'geoefend' voor de bevalling en om te weten hoe 't voelt van tevoren. Bij je bevalling gebeuren er allemaal 'nieuwe' dingen waar je mee om moet gaan in een korte tijd, dus als je iets al hebt kunnen oefenen alleen maar fijn, vond ik achteraf.

3 jaar geleden

Ik heb de anibal gebruikt bij mijn eerste bevalling en ik kan het zeker aanraden! De persfase duurde maar 15 minuten. Tijdens mijn bevalling begonnen de persweeen en vroeg ik direct naar de gyneacoloog (ziekenhuis), maar die waren op dat moment druk met andere patienten. De zuster gaf aan dat het mijn eerste kind was en het echt nog miminaal 1.5 uur persen "hard werken" zou zijn voordat de baby er zou zijn. Ik mocht dus van haar een beetje meepersen en tot haar schrik kwam mijn dochters hoofd er al deels uit, dus is ze gelijk de artsen gaan halen en een paar keer persen later was mijn dochter er. Helaas deed het niks voor de ontsluitingsfase dat ging zo traag dat ik uiteindelijk op de wee opwekkers moest 😑, daarom was de persfase echt een verademing.

3 jaar geleden

Volg, heb ook hierover nagedacht

3 jaar geleden

Ik zag laatst ook iets voorbij komen op pintrest over perineum massage, met kokosolie, om er voor te zorgen dat je huid daar soepel genoeg is om mee te rekken & zo een ruptuur te voorkomen of beperken.. las dat je het vanaf 36weken tot de bevalling zou moeten doen

3 jaar geleden

Kan iemand uitleggen wat dit precies is? Als ik Google lees ik vooral hoe goedgekeurd het is waar de onderdelen gemaakt worden maar hoe werkt het precies?

3 jaar geleden

Kan iemand uitleggen wat dit precies is? Als ik Google lees ik vooral hoe g ...
Ik vond t nou net een soort opblaasbare dildo..... je brengt het in en je bouwt steeds de druk wat meer op zodat je banden/spieren in je vagina steeds wat meer oprekken tot aan ongeveer de grote van het hoofdje van je kindje. Dit zou de geboorte kunnen vergemakkelijken maar ik geloof daar niet zo in... Ik vind het maar een vreemd iets 🤣🙈

3 jaar geleden

Reactie op Momtobe001

Ik vond t nou net een soort opblaasbare dildo..... je brengt het in en je b ...
Nou, jij gelooft er misschien niet in, maar het voorkomt uitscheuren. Dat is toch logisch - je rekt een elastiekje toch ook even op voordat je hem gebruikt?

3 jaar geleden

Ik volg ook, ben wel benieuwd naar meerdere ervaringen

3 jaar geleden

Reactie op Kornoelje

Nou, jij gelooft er misschien niet in, maar het voorkomt uitscheuren. Dat i ...
Ik zeg ook niet dat het niet werkt, maar waar is het wetenschappelijke bewijs dat dit daadwerkelijk werkt? Wie zegt dat de personen die hem hebben gebruikt, wellicht ook een makkelijke uitdrijving hadden gehad zonder het apparaat...

3 jaar geleden

Het is absoluut niet bewezen of het werkt of niet. Want elke vrouw is anders en elk geboortekanaal is anders, zelfs tussen zwangerschappen bij dezelfde vrouw kan het enorm verschillen. Ik heb me er in verdiept bij de vorige zwangerschap en kwam tot de conclusie dat wanneer je die perineum massage doet en je hebt een soepele bevalling, je niet weet of het zonder die massage ook zo soepel was. Degene die het hier vergelijkt met een elastiekje zou ik adviseren om even een biologieles te nemen want zo werkt ons lichaam niet. Anders houd elke vrouw na de bevalling een gat van 10. Ons lichaam is veerkrachtig en rekt uit, maar gaat ook weer terug. Ik zou jezelf de pijn besparen want het lijkt me immens pijnlijk om telkens te doen. T is maar waar je zin in hebt denk ik dan.

3 jaar geleden

Reactie op e242

Het is absoluut niet bewezen of het werkt of niet. Want elke vrouw is ander ...
Een elastiek gaat uiteindelijk ook weer terug naar de kleinere vorm toch? En je kunt op een individu inderdaad geen nulmeting uitvoeren, dat is waarom er zoiets bestaat als statistiek.

3 jaar geleden

Reactie op Kornoelje

Een elastiek gaat uiteindelijk ook weer terug naar de kleinere vorm toch? E ...
Als jij jouw weefsel wil vergelijken met een elastiekje dan wens ik je veel plezier met je massage 😅 Bedenk wel dat als je volgens je eigen theorie je elastiekje aan het oprekken bent en het uiteindelijk terug gaat naar de kleinere vorm hoe zinvol het is om het dan op te rekken. Hoe lang duurt het dan voordat het groter is/blijft en waarom zou je maanden of weken of desnoods dagen met een opgerekte k*t willen rondlopen? Sorry voor m’n taalgebruik 😄

3 jaar geleden

Reactie op e242

Als jij jouw weefsel wil vergelijken met een elastiekje dan wens ik je veel ...
Weet je, je hoeft het niet te doen he? Dit draadje gaat over ervaringen ermee, dus mensen die zonder goede argumentatie roeptoeteren dat het masseren van het perineum geen zin heeft, kunnen een eigen draadje starten.

3 jaar geleden

Tijdens onze zwangerschapscursus werdt de anibal afgeraden. Perineum massage bleef in het midden. Lijkt me minder kwaad kunnen dan zelf de boel gaan oprekken. Ik heb met beide geen ervaring maar na het lezen van verschillende stukken over beide (toch wat verdiepen he, wie weet kan het helpen) blijf ik weg van de anibal en maar lijkt het me dat een perineum massage geen kwaad kan ookal zou het niet helpen. Blijkt trouwens dat de anibal u ooit de gayscene komt, 1 keer raden wat er daar mee opgerekt wordt 😆 Mocht je je er aan gaan wagen, luister goed naar je lichaam, geef jezelf geen onnodige risico's en pijn

3 jaar geleden

Er is wetenschappelijk bewijs dat het trainen van je bekkenbodemspieren, het doen van ademhaling- en ontspanningsoefeningen en het masseren van het perineum een positief effect op de bevalling en de revalidatie heeft. Ik heb dat niet gezien voor oprekken.

3 jaar geleden

Reactie op makker

Er is wetenschappelijk bewijs dat het trainen van je bekkenbodemspieren, he ...
Ben heel benieuwd naar je wetenschappelijk artikel over de massage, zou je die kunnen delen? Dan kan ik misschien m’n mening bijstellen want volgens mij is het nog steeds onzin.

3 jaar geleden

Reactie op Kornoelje

Weet je, je hoeft het niet te doen he? Dit draadje gaat over ervaringen erm ...
Mijn ervaring hiermee is dat wat ik heb gelezen er geen bewijs is dat het helpt dus daarom deel ik dat