6 Reacties

2 jaar geleden
Ik heb nu voor de tweede keer een mirena spiraal. Eerste keer nergens last van. Tweede keer, na de zwangerschap, inderdaad heel lang bloedverlies en klachten gehad. Zeker drie maanden, ietsje langer nog denk ik zelfs. Bij de huisarts geweest en je kan blijkbaar ook met medicatie een keer een heftige menstruatie opwekken, zodat alles goed opgeruimd wordt, daarna kunnen de klachten verminderen en hopelijk zelfs verdwijnen. Ik heb daar niet voor gekozen, maar met een vakantie in het verschiet misschien iets om te overwegen en met de huisarts te bespreken? Intussen weer blij met de spiraal hoor, geen klachten meer nu.

2 jaar geleden
Pff, het is dat de bijwerkingen nu minder zijn, maar ik heb 3 maanden na het plaatsen last van bloedverlies gehad. Ook iedere maand “echt” ongesteld. Kan er de klok op gelijkzetten. Ook soms nog steeds last van hoofdpijn, stemmingswisselingen en vermoeidheid. Denk er over om hem er uit te laten halen. Meestal verdwijnen die klachten na 3 maanden, en hebben veel meer vrouwen er geen last van, dus misschien past het niet bij m’n lichaam. Ik denk na over andere opties. Succes!

2 jaar geleden
Helaas heb ik ook geen goed verhaal voor je😞
Heb de mijne er nu 1 feb in zitten, ben toen 2,5 maand ongesteld geweest, toen een paar weken niet daarna weer twee weken lang toen weer een paar weken niet. Daarna weer 5 dagen ongesteld en na tien dagen niet nu weer…ik zit er ook over na te denken om het er uit te halen, ik had gehoopt dat het weg zou blijven. Dit voldoet echt niet aan mn verwachtingen…

2 jaar geleden
Hoi hoi,
Ik heb sinds ik 1 mocht hebben 12 weken na de bevalling weer een Mirena spiraal. Bij het zetten had ik dit keer iets mee bloed verlies en de eerste 2 maandjes was ik licht ongesteld. Nu heb ik nergens meer last van enkel wat buikpijn of chagrijnig als het normaal mijn tijd van de maand is maar geen bloedverlies meer.
Ik zou bij Langer bloed verliest toch weer terug naar de dokter.
Maar niet bij iedereen houdt de bloedingen op.