7 Reacties

3 maanden geleden

Hier loopt onze zoon ook nog niet los, hij doet echt wel zijn best maar is nog onzeker. Aan de hand loopt hij heel stabiel, geef het gewoon de tijd komt echt wel goed. Onze fysio zegt dat we ons pas zorgen moeten maken als hij met 2 jaar nog niet loopt. (Sidenote; Hij is wel hypermobiel.)

3 maanden geleden

Ons zoontje (geboren op 17 dec 22) loopt ook nog niet zelfstandig. Pas sinds een paar weken aan de hand (vindt hij ontzettend leuk ook) en daarvoor maanden langs meubels. Consultatiebureau maakte zich afgelopen augustus helemaal geen zorgen. Ze zeiden dat het prima was en ze dit vaker zien. Ons zoontje is nu eenmaal later begonnen met kruipen (pas rond 13/14 maanden) dus het bereiken van de volgende mijlpaal lopen zou dan ook later zijn volgens de verpleegkundige. Past bij zijn curve. De jeugdarts was ook nog even gevraagd mee te kijken en had nog even voor de zekerheid naar zijn heupjes gekeken maar die zagen er volgens haar ook helemaal prima uit. Zolang hij vorderingen blijft maken, is het goed zei ze. Na 24 maanden zou het iets om nader te onderzoeken zijn, maar ze verwachtten dat ons zoontje eerder zal lopen. Wij ook.

3 maanden geleden

Onze 2e dochter loopt sinds 2 weken en is nu 21 maanden. Mijn 1e dochtertje liep met 15 maanden en had voor mezelf zoiets als ze met 23 maanden nog niet loopt dan ga ik fysio inschakelen. Maar is toch niet nodig want nu wilt ze alleen maar lopen🤣

3 maanden geleden

Mijn middelste liep met 23 maanden. Ook wij zaten bij de fysio, maar uiteindelijk moeten ze het zelf gaan doen. Hij heeft nooit gekropen en was een billenschuiver, dan gebeurt dat wel vaker. Ik ben met leeftijd van 2,5 nog wel naar een fysio geweest omdat zn bekken vast bleek te zitten, sindsdien loopt hij zonder te wankelen. Nu 3j 9m nog steeds problemen met grove motoriek dus weer bij fysio.

3 maanden geleden

Die van mij loopt ook nog niet. Elke 2 weken fysiotherapie, en nu begint het eindelijk te komen! Ze stapt af en toe zelf. We zien vooruitgang. Zo trots op haar. Ze was gewoon wat angstig. Ik heb me nooit zorgen gemaakt, had gewoon wat tijd nodig. ❤️

3 maanden geleden

Bedankt voor jullie eerlijke en geruststellende reacties meiden! Fijn om te lezen dat wij niet de enige zijn met een kleintje dat wat later is. ❤️

3 maanden geleden

Hier ook een late loper. Die van ons is nu 21,5 maand en loopt alleen langs de tafel. Dit is hij erg laat gaan doen. We hebben al vroeg fysio gekregen, omdat hij prematuur was, zich overstrekte door reflux en hij de eerste 3 maanden is afgevallen door koemelkallergie. Ik heb er alle vertrouwen in dat hij voor 2 jaar loopt, maar ik vind het ook erg vervelend om het steeds te zeggen als mensen ernaar vragen. Het voelt als een soort verdedigen.