4 Reacties

19 dagen geleden

Tussen onze kindjes zit 2 jaar en 3 maanden. Wij wouden ook wat meer, maar door medische redenen kon dat niet. Nooit spijt van gehad, zolang je de oudste overal bij betrekt gaat het heel goed en tijd met een op een.

18 dagen geleden

Bij ons schelen ze 2 jaar en 3 weken uiteindelijk. Ik vind het goed te doen, ook de eerste maanden. Maar het is wel hard werken, ik kom weinig aan dingen voor mezelf toe. Maar het contact onderling en de lol die ze kunnen hebben samen is heel leuk om te zien. Daarnaast ook wel weer vermoeiend dat ze altijd willen wat de ander heeft, dingen afpakken, elkaar meppen etc. Maar dat zul je met meer leeftijdsverschil ook wel hebben denk ik.

17 dagen geleden

Onze oudste en jongste schelen ongeveer zoiets (de middelste zit er nog tussen). Ik vind dat ze een heel leuke dynamiek hebben, vanaf het begin al. Ze is overal bij betrokken geweest (de middelste ook), daardoor eigenlijk geen jaloezie gehad. Ze wilde heel graag haar broertje vasthouden, met hem spelen, zijn kleertjes uitkiezen en hem zijn speentje geven. Nu nog steeds halen zij en haar zusje elke ochtend hun broertje uit bed (gaan met mij mee). Luiertje wordt klaargelegd, hij wordt eventueel getroost, er wordt kiekeboe gespeeld, pyjamaatje wordt in de was gedaan enzovoort enzovoort. Ze zijn geweldig met zijn drietjes ❤️ Toen ons zoontje een prikje moest bij het CB vertelde ze me hoe ik hem kon troosten als hij pijn had. Toen papa alleen met hem thuis zou zijn wist ze dat ze samen naar Cars konden kijken. Als hij aan tafel moet huilen denkt ze mee wat er aan de hand kan zijn. Dat soort dingen laten me echt stralen van trots Nadelen: er is minder 1-op-1 tijd dan je misschien zou willen. Je moet jezelf compassie en geduld leren, want soms moet er iemand wachten dus huilt er wellicht vaker iemand dan je zou willen. Je moet wat meer nadenken over veilig spelen en veilig snacken (stikgevaar voor de jongste met items die je oudste wellicht al gewend is).

5 dagen geleden

Wij zijn er toevallig gisteren achter gekomen dat wij nu 5 weekjes zwanger zijn van ons 2de. Mijn zoontje is nu ook 16 maanden.... zo blij dat het ons gegund is maar vind het ook wel spannend