20 Reacties

3 jaar geleden

Ik ben vorig jaar poliklinisch bevallen (in kraamhotel). En ik moest eigen eten/drinken meenemen. Maaltijden kregen we evt wel. Maar tijdens de bevalling heb ik denk ik 2 ligakoeken op in de laatste 6 uur. Daarvoor geen idee maar iig bar weinig. Verder alleen af en toe een slok water gedronken

3 jaar geleden

Ik kreeg meteen een infuus met vocht dus hoefde niet te drinken maar had af en toe water en heb niets gegeten tijdens de bevalling. Na bevalling moest ik naar ok om gehecht te worden. Ik moest toevallig nuchter zijn maar dat was ik dus gelukkig ook. Nadat ik van ok terug kwam kreeg ik avondeten van het ziekenhuis.

3 jaar geleden

Je kan alles eten en drinken. Het komt er vanzelf wel uit. Meestal braak je wel een paar keer ongeacht wat je eet. Meeste vrouwen hebben een drinkfles naast zich een nemen waar liga koeken mee, banaan etc. Je kan via het ziekenhuis gewoon warme maaltijd, en broodmaaltijden krijgen ook drinken kun je gewoon vragen

3 jaar geleden

Ik ga dextro, en van die sports bars meenemen

3 jaar geleden

Reactie op Ben Zo Blij

Je kan alles eten en drinken. Het komt er vanzelf wel uit. Meestal braak j ...
Ik weet dat je al meestal zegt maar wil er wel extra bij benoemen dat echt niet alle vrouwen braken tijdens de bevalling. Ik heb bijvoorbeeld niet gebraakt. En in mijn familie en omgeving ook niemand

3 jaar geleden

Ik kon gewoon normaal eten hoor en ik zat aan de weeënopwekkers. Geen last van overgeven gehad. Zo'n sportdrank is wel fijn, mueslireep. Voor mijn man heb ik snickers, pringles en ook een sportdrank. Voor de rest kregen we alles in het ziekenhuis.

3 jaar geleden

ik werd super misselijk van de weeën dus had geen behoefte aan eten of drinken

3 jaar geleden

Ik heb niet gegeten ook geen behoefte aan gehad. Kreeg na de bevalling ook niks want ik moest nuchter blijven tot ik gehecht werd. Daarna een keertje crackers met kaas gehad en dat was mij toen toch lekker. (Dochter lief is om 11 uur geboren en rond 14 uur ben ik pas gehecht.) drinken weet ik niet meer tis ook bijna 5 jaar geleden 🙈 Ik had niks meegenomen of rekening mee gehouden ik ging namelijk onverwachts naar het ziekenhuis 😅

3 jaar geleden

Aa drinken! Geeft energie, vond het ook fijn met eerste dagen borstvoeding. Aan eten had ik echt van alles mee, en gaat nu ook weer. Ik had ook echt honger, gewoon genoeg eten

3 jaar geleden

Ik ben niet echt aan eten toegekomen tijdens de bevalling😅. Had vantevoren wel een bevallingscursus gevolgd, daar adviseerden ze om zelf eten mee te nemen dat ook veel energie geeft, o.a. dextro, cup-a-soup, bananen, tuctuc. Smintjes zijn ook wel fijn om mee te nemen, en een sportfles met water oid is ook altijd handig. Maar in principe kun je eigenlijk alles meenemen wat je wilt/lekker vindt.

3 jaar geleden

Ik vroeg om een kan ranja zodat we zelf in konden doen. De verpleegkundige komt wel kijken maar zijn ook wel uren alleen geweest tussendoor. (1,5 dag over gedaan) Verder had ik wat mueslirepen mee en daar uiteindelijk maar 1 van gehad. Manlief had wel wat meer kunnen hebben achteraf 🙈 Poliklinisch moest ik vrij veel zelf meenemen. Ze gaan er vanuit dat je er maar kort bent. Maaltijden krijg je wel aangeboden.

3 jaar geleden

Mijn vliezen waren gebroken om half 6 sochtends en vanaf toen niets gegeten tot op de operatietafel net na de ruggenprik 18.00uur s avonds (na al 7uur persweeeen gehad te hebben). Daarna te horen gekregen dat ik nuchter moest blijven voor het geval dat het een spoedkeizersnede zou worden. Zoontje is om 04.20 de ochtend daarna geboren (natuurlijke weg) en kreeg toen vanuit het ziekenhuis boterhammen te eten.... maar mijn advies is neem echt voor je partner ook eten mee! Het eten voor je man/vrouw kan wel eens worden vergeten.. en eet zelf als je er zin in hebt.

3 jaar geleden

Ik heb om 6.00 ontbeten en om 7.00 hebben ze de vliezen gebroken (inleiding). Om 18.59 is mijn zoon geboren en daarna heb ik weer gegeten, tussendoor helemaal niks te eten genomen, had een infuus met vocht. Totaal geen behoefte aan en voor het persen heb ik nog bijna 2 uur persweeën weg moeten zuchten en toen was ik HEEL blij dat mijn maag leeg was, anders had ik het er sowieso weer uitgegooid.

3 jaar geleden

Ik heb zeer weinig gegeten, misschien een yoghurtje. Tijdens het persen kreeg ik wat water met een rietje, waarin ik mij flink verslikte. Dat was echt geen pretje en wil ik absoluut niet nog een keer!

3 jaar geleden

Reactie op Lelie99

Ik weet dat je al meestal zegt maar wil er wel extra bij benoemen dat echt ...
Hihi gelukkig maar! Maar het merendeel braakt wel of is super misselijk. Maar fijn dat het je bespaard gebleven is😊

3 jaar geleden

Ik had wel eten mee in de tas: bananen, sultana's, aa drink, sportfles. Maar ik heb vanaf 5 uur tot 22.15 niks gegeten en amper gedronken. En alsnog overgegeven voor het persen 🤣 Wij moesten een nachtje blijven en toen kreeg ik 4 boterhammen van het ziekenhuis en dronk ik 3 liter siroop 🤣 in de ochtend was ik alsnog heel blij met het meegenomen eten want ik had zoveel trrrrrek haha. Ik zou kiezen voor dingen die snel energie geven, je zo op kan eten en niet te sterk ruiken. Misschien ook iets te eten/drinken voor je partner meenemen?

3 jaar geleden

Bij m'n vorige twee bevallingen niets gegeten en gedronken. Had wel heel erg zin in cola, maar beide keren niet in huis. Ga nu zorgen dat het hoe dan ook in huis is.

3 jaar geleden

Mijn Indische schoon-oma bracht een rijsttafel naar t ziekenhuis. Kon er geen hap van eten maar had ook totaal geen honger. Ze had ook wat lempers gebracht (rijst met kip, m’n lievelings snack) en daar heb ik een paar van op.

3 jaar geleden

Bij mijn eerste bevalling had ik niets gegeten, omdat ik daar geen behoefte aan had. Ze vroegen wel steeds of ik misschien een banaantje wilde of een kopje bouillon. Dus dat soort dingen hebben ze echt in huis. Ook kreeg ik een maaltijd met het avondeten, maar mocht toen gaan persen dus bleef het ergens in het hoekje staan. Wel heb ik wat slokjes water op, dat hebben ze natuurlijk onbeperkt. En na de bevalling nog wat vla en appelmoes dat ik van hun had gekregen. Ooh ja, beschuitje met muisjes kregen we ook! Neem voor de zekerheid wat koekjes mee en evt. drankjes die je lekker vindt. Dextro raden ze ook aan. Maar het verschilt per vrouw waar je op dat moment zin in hebt. Wellicht ook per ziekenhuis wat ze allemaal qua voeding te bieden hebben?! :)

3 jaar geleden

Ik heb niks gegeten en gedronken volgens mij. Mijn bevalling ging ook vrij snel voor een eerste bevalling. Toen de weeen begonnen kwamen ze gelijk al om de 3 minuten en duurden ze meer dan een minuut, daarom ook geen tijd gehad om te eten. Daarbij begon het s avonds dus dat scheelt ook denk ik