5 Reacties
2 maanden geleden
Amai klinkt heel lastig!
Hier ook een tijdje rond 5u moeten de dag beginnen met onze dochter van nu 22 maand.
Wij hebben haar dutje ingekort naar 1u a 1.5u overdag. En zij gaat nu ook pas tussen 20u en 20u30 naar bed en dat is precies wel beter voor haar.
Plots valt ze s avonds zelfstandig in slaap (terwijl we normaal echt een tijdje moesten helpen om tot rust te komen) en slaapt ze weer tot rond 7u.
Ik hoorde ook wel al van een slaap regressie rond 2 jaar. Misschien is hij wat vroeg aan?
Verder, probeer wat hulp in te schakelen voor jezelf? Kan je partner de nacht of de ochtend overnemen? Dat jij eens goed kan doorslapen of eens wat langer kan blijven liggen. Zo ga je er inderdaad aan onderdoor he :(
2 maanden geleden
Hoi hoi
Ons zoontje wordt 25 nov 2 en hier nu al 14 dagen lang in een mega slaapregressie !
3/4x wakker ‘s nachts wil dan 60 ml melk opeens anders slaapt hij niet en ook standaard wakker tussen 05:00 en 06:00 vaak eerder 05:00 ! Wil dan niet eens bij ons in bed maar hup naar beneden
Moet ik zeggen hij heeft misschien in de afgelopen 2 jaar 4x doorgeslapen hier thuis! ( bij een ander slaapt hij gerust van 19:00 tot 08;00 volgende ochtend in een ruk door! Maar hier thuis wordt hij echt nog wel 1/2 x wakker smachts en wil dan melk !
2 maanden geleden
Hoi! Speciaal voor dit thema kwam ik nog even terug kijken in deze geboortegroep.
Zoontje van 21 maanden is nu al bijna 4 weken gigantische drama en huilen met slapen en kan krijsen van 20 tot 23 uur... we proberen tussendoor natuurlijk van alles en eindigen dan vaak met pcm geven. We dachten dat hij kiezen krijgt.
Hij grijpt ook naar zijn mond en wang, kauwt weer op alles, eet weer slecht, kwijlt weer.
Maar het duurt al bijna 4 weken en we geven ondertussen de pcm savonds als preventief en dat werkt.
Maarrrr nu is hij steeds om 0330 wakker, weer krijsen.
Ten einde raad. Niets werkt dan meer. Ook geen pcm.
Mijn hart breekt om hem zo te zien, ook ben ik uitgeput en ten einde raad.
Ik kan er zelfs opeens heel depressief van worden. Blegh.
Het maakt me zo onzeker. Kan toch niet zo zijn dat de dag maar gewoon om 0330 moet beginnen? Arme jongen