6 Reacties

9 maanden geleden

Herkenbaar.. wij zitten bij het bedje en troosten tot hij slaapt.

9 maanden geleden

Heel herkenbaar. Onze dochter heeft de afgelopen 3 weken bij ons geslapen. Wel elk slaapje de strijd om haar weg te leggen. Nu na 3.5 week heeft ze voor het eerst weer 2 nachten in haar eigen bed doorgebracht en 1 keer overdag. Enige wat ik kan aanraden is gewoon even volhouden... wij merkten dat ons meisje er ook zelf aan onderdoor ging. Zo ontzettend vermoeid en ho maar dat ze ging slapen. Wij hebben haar ook niet laten slapen. Ze ging bij ons niet gewoon huilen maar was direct zo overstuur dat ze af en toe naar adem hoest happen. Daar bleef ze dan zo in hangen dat ze niet meer rustig kon worden... ook niet bij ons.

9 maanden geleden

wi hebben hier ook ontzettend last van gehad… idd een fase en ik moet eerlijk zeggen wij hebben ook van alles geprobeerd met de oog op geen nieuwe slaapassociaties aan te leren, maar uiteindelijk opgegeven. het is zo slopend en vermoeiend dat we onze zoon gewoon bij ons in bed namen. Dus i.p.v. dingen proberen meer naar je kind kijken wat nou echt de behoefte is. Is dat bij jullie zijn? helemaal vast geklemd of bij jullie in bed in slaap vallen? dan daar maar aan toegeven. zo is het bij ons eigenlijk vanzelf weer overgegaan. ik zeg niet dat je niet moet blijven oefenen… heb nooit opgegeven toch telkens eerst (middagen) in zijn ledikantje gelegd ondanks het huilen en daarna maar bij ons in bed slaap vallen en weer terug dragen naar zijn eigen kamer… en nu leggen we hem weer lekker in bed en lopen weg en slaap hij vanzelf! geduld, geduld en nogmaals geduld!

9 maanden geleden

Tips... niet meteen maar zoooo herkenbaar. Zoontje brult alles bij elkaar als we nog maar opstaan of hem naar bde kamer brengen. Troosten lukt niet in de kamer. Hier is het begonnen na een periode en nog steeds krampjes. Wij wandelen nu iedere avond en kunnen hem dan wel vlotjes overleggen van buggy naar bed. Ik volg even mee

8 maanden geleden

Even een positieve noot. Wij hebben het doorstaan...denken we. Na meer dan een maand is hij gisteren na een uurtje slapen wakker geworden... vandaag voor 2 de keer slapen kunnen leggen zonder speciale noden en tot nu toe slaapt hij nog. Ook overdag pakt hij zijn slaapjes rustiger.... dus wij hopen denk ik zijn erdoor...

8 maanden geleden

Wij hebben het ook gehad. Heeft bij ons ongeveer drie weken geduurd. Wat bij ons wel hielp was om het ritme te blijven behouden. Dus 17:30 eten en erna lekker in bad Rond 19:00 de fles en direct erna in bed Soms kwam hij om 21:00 er weer uit. Dat namen we voor lief. Als hij echt goed wakker was lieten we hem spelen. Anders lekker knuffelen en op schoot. Als hij midden in de nacht kwam was het gewoon bij ons in bed of tegen ons aan en knuffelen. Sterkte! Het is echt een fase