23 Reacties

2 maanden geleden

Mama, papa, poes (zo noemt ze elk dier), die, oma en als ze iets leuk vindt zegt ze wieeeeowieeeee. 😂

2 maanden geleden

Mijn zoontje is ook bijna 16 maanden. Kon goed papa en mama zeggen, zei ook hondje en was goed op weg met opa en oma. Toen is hij een tijdje ziek geweest, waterpokken, buikgriep, verkouden...alles direct na elkaar. Daarna zei hij niets meer, was alle woorden weer kwijt. Nu is alles weer "die" en soms zegt hij "aap". Mama lijkt langzaam een beetje terug te komen, maar misschien wil ik het te graag horen 😇

2 maanden geleden

Hij zegt Opa en Oma, Mama en Papa. Hij had een hoestje toen zei iedereen he toch, dus dat kan die ook. Hij doet toet toet van z'n autootje, wimpie is een van onze konijnen en hui als hij ergens rijdt. En hij kan z'n eigen naam Dante. Verder doet hij alle geluiden van de dag na. Dat is wel heel schattig. Een kleine kletser.

2 maanden geleden

Hier een zoontje van 16 maanden. Hij zegt papa, mama, naam van zijn zus, opa, oma en hij maakt allerlei geluiden zoals een olifant, aap nadoen. Maar zijn favorite woord is toch wel kaas. Dat schreeuwt hij als hij het ziet! KAAS! 😅

2 maanden geleden

Favoriete woord is momenteel: mag. En dan in de context dat ze iets doet wat dus niet mag haha. Zoals met haar voeten in de waterfontijn van de kat. Dan doet ze dat en kondigt zelf even aan dat dat mag 🤭. Zeg zegt dan:' *eigen naam* mag!!!' En heel stellig ja erbij knikken. Ze kijkt ons vaak aan als ze iets wilt doen wat spannend of nieuw is. Waarop mijn partner vaak zei: doe maar dat mag. Andere favoriete woorden zijn: jas, buiten en schoenen. Onze meid wilt het liefst de hele dag buiten rondrennen. Ze kletst er lekker op los, heel gezellig deze ontwikkelingen 🥰

2 maanden geleden

Mama, papa, kijk, die, daar, kom, peppa zijn echt de woordjes die ze het meest uitspreekt

2 maanden geleden

Gaat hard hier ineens! Favoriete woorden op dit moment aaaalloooo (hallo) en doei en aartje (staartje en gaat dan ook aan haar staartje trekken) Ze zegt ook auto, appel, opa, oma, mama, papa en haar naam en wijst dan naar zichzelf. Naam van haar broer wachten we nog op, ze noemt hem ook Yuna 😅

2 maanden geleden

Onze dochter is 15 maanden en kletst heel veel. Ze kan ook echt al heel veel woorden: verbaas me echt hoe snel het gaat. Sommige woorden zijn ook echt handig, zoals ‘meer’ en ‘klaar’. Verder heel veel dieren, auto, busje, fiets, die, daar, de huisdieren, oma, bed en ik vergeet er echt nog een boel. Oh en ‘oh oh’ is nu wel favoriete, omdat het zo schattig is.

2 maanden geleden

Hier; Kekker : lekker Kokeer: nog een keer Bah Mama Papa Panda (haar favo knuffel) Kakje : koekje Uma : oma Uijt; uit Bamba : Bumba (we hebben zo’n Bumba die je kan verstoppen en die dan praat) Bal Takkie (knuffel van HEMA) Kwak kwak als ze een eend ziet Saap: schaap Waf waf Mauw Ondje: hondje Isje : visje En ik ben er vast nog een aantal vergeten, hahahaha! Echt een kleine kletskous. Ze is met alles zo snel. Ze zette haar eerste stapjes met 11 maanden, rolde met 3,5 maand, kroop en trok zich op met 7 maandjes, echt van mij mag het allemaal wel wat minder snel hoot

2 maanden geleden

Hier 15 maanden en zegt: mama (de hele dag door), papa, byan(haar oom heet Bryan) oes (poes), die, eten, hap, ja, nee, opa, adin (kindje op de opvang heet Ayden), dog, I ie (i love you), yeeeey (als ze iets goed doet), kaas, appel, aardbei, kijk, Coco en cocola( cocomelon en cocomelon lane), hi, hey, hallo en bye bye. Volgens mij heb ik nu alle woordjes maar waarschijnlijk zijn het er meer.

2 maanden geleden

Mama of mém als ik even niet snel genoeg aandacht geef, papa, oma, aai, daag, hallo, hey, leeuw, eten, wat is dat, banaan=naan, ei, leeuw=lell, buiten=uit, boekje uit=uit, jas aan=uit, klaar met eten=uit of aaaar, oh ooh=om stout gedrag aan te kondigen, die.. denk nog wel meer. Ze brabbelt ook hele verhalen waarin we soms zinnetjes die we vaak gebruiken terug horen. Ze begint nu met lopen, was eerder met kletsen.

2 maanden geleden

Mijn dochter van 15,5e maand is echt een kletskousje! Inmiddels niet meer bij te houden hoeveel woorden ze al zegt. En waar het eerst alleen nazeggen was, zegt ze nu ook steeds meer woorden (of dingen die lijken op woorden) uit zichzelf. Als ze bijvoorbeeld het boek van de koala wil lezen, wijst ze daarnaar en zegt ze blij: ‘wala!’. Vind deze fase zo schattig en gezellig!

2 maanden geleden

Onze dochter kletst ook zoveel! Ze kan al veel verschillende woordjes, maar favoriet is nu autoooo. Zo schattig! Alles met wielen is nu een auto, ook de scootmobiel van een omaatje vanmorgen 😂

2 maanden geleden

Hier is het favoriete woord: bal! Dat hoor ik denk ik wel 50 keer op een dag. Verder: papa, mama, jas, boom, aai, baan (banaan), die, maan. Onze dochter is ook erg goed in dieren nadoen: miauw, waf, pok pok (kip), grauw (leeuw), hiiiiiii (paard), bzzzz (bij), meeeeh (geit).

één maand geleden

16 maand en zegt: mama, klok, nijn, nana (eten) en koe 😅

één maand geleden

Mijn zoontje is 16 maanden en zegt al super veel maar de favoriet blijft toch: baby en aardbei.

één maand geleden

Mijn zoontje van 16 maanden zegt mama (vooral om aan te geven dat hij iets wil), dada (dag) en bahbah (als we zn luier verschonen). En vooral allerlei klanken als duth en dat en hij wijst naar vanalles

één maand geleden

Hier is het favoriete woordje "kaa" (klaar) 🤣 daarmee kan hij heel goed grenzen aangeven. Ook is "kaika" = kijken (schattig en wazig uitgesproken) favoriet, super nieuwsgierig en wil alles zien, maar ziet ook alles wat wij niet zien 🤣 "die" en "daar" hoor ik ook vaak "Boem" is ook een favoriet ja... vd week kreeg ik opeens "nee" en "ja" terug 😅

één maand geleden

Reactie op Didjaa

Hier is het favoriete woordje "kaa" (klaar) 🤣 daarmee kan hij heel goed gr ...
Oohja leeuwen geluiden doet hij ook vaak 🤣 ook dus bij beren/honden/schapen/ katten...

één maand geleden

Mijn zoontje is bijna 16 maanden. Zijn woordjes zijn Die, kaa (klaar), ja, nee, mama, daa (daar) heee (begroeting als hij iemand ziet) Hij doet ook dierengeluiden na van de leeuw, koe en een varken. Wat ik zo knap vind is dat hij al heel veel plaatjes kan aanwijzen als ik zeg 'waar is de aap? Of de stoel, glijbaan etc. Ze begrijpen al veel meer dan je denkt 😊