Hoi!
Mijn dochter is bijna jarig (23 dec) en ik wil graag een fiets voor haar kopen.
Mijn vraag (misschien ook vooral gericht aan ouders met oudere kindjes): kan ik het beste 12 inch kopen of zal ze ook op een fiets met 14 inch wielen kunnen fietsen? Ze is ongeveer 98 cm lang.
12 inch zal sowieso klein genoeg zijn, maar hoelang kan ze dan op zo'n fiets fietsen?
Mijn zoon heeft vorig jaar met zijn 2e verjaardag een 12 inch fietsje gehad deze is nu aan de kleike kant. Opa en oma hebben een nieuwe fiets gekocht weet even niet of dit 14 of 16 inch is . Mijn zoon is ongeveer 1.04 meter. Hij heeft dus een jaar op de 12 inch fiets gefietst.
Wij hebben onze dochter net een nieuwe fiets gegeven voor haar verjaardag. Mijn vriend “zit in de fietsen” en heeft een 16 inch besteld. Ze is ook 98cm ongeveer.
Wij hebben een 12 inch besteld (98 cm). Stond ook als advies op de site bij deze lengte. Met name het bij de grond kunnen met de voeten... dat kan hij nu net en het zadel staat op zijn laagste.
Mijn dochter is 4 en is vanmorgen voor het eerst naar school gefietst. Ze is nu ongeveer 1:10 en heeft een 12 inch en een 14 inch, maar bij die 14 inch kan ze nog net niet lekker genoeg bij de grond om echt in het verkeer te fietsen. Die 12 inch past nog steeds prima!
Hier een 12 inch fiets gekregen op haar tweede verjaardag. Ze fietst nu zonder zijwieltjes makkelijk weg op dit fietsje. Hij wordt wel aan de kleine kant. We horen van alle kanten dat ze een grotere fiets moet krijgen. Daarom voor haar derde verjaardag (ook 23 december) een 14 inch fiets gekocht. Ze is rond de meter, gok ik.
Dank allemaal voor de reacties!
Ik ga dan voor de 14 inch. Ik hoop dat ze dan met met de voetjes op de grond kan komen (en zo niet, dan zitten er zijwieltjes aan 🤭)