11 Reacties

één maand geleden

Mijn kindje krijgt nog 2-3 per dag een flesje. Dat voor het slapen gaan en ‘s ochtends als die wakker wordt. Zonder kan die niet slapen, en als die savonds geen fles heeft gehad dan komt die ‘s nachts. Hij eet ook met de pot mee en eet overdag veel, maar toch heeft die het nodig en zolang die erom blijft vragen gaat die het ook van mij krijgen.

één maand geleden

Mijn dochter heeft sinds ze 1 jaar is, geen melk meer in de avond (toen gestopt met bv). Dus ze krijgt avondeten met water en dat is het. Ze slaapt prima de nacht door.

één maand geleden

Sinds afgelopen april geen fles meer, ze dronk dan 's nachts 180+4 en dat hebben we in water hetzelfde gehouden maar schepjes afgebouwd. Waardoor het meer water werd, toen sliep ze door.

één maand geleden

Mijn zoontje is nu 1.5. Ik heb zelf borstvoeding gegeven tot 3 weken geleden. Mijn zoontje slaapt dan tussen 19.00/20.00u en wordt wakker tussen 7.00/08.00. Het drinken leek een gewoonte te worden een soort ritueel. Hij vond het fijn want dit hebben we altijd zo gedaan.Hij drinkt sinds 3 weekjes niet meer in de ochtend en de avond en het gaat super goed. Hij is 4 dagen wel wakker geweest rond 5 en als we dan even deden knuffelen(zonder te praten en zonder het licht aan te doen) was dit goed. Ik zong nog 1x slaap kindje slaap en dan ging hij ook weer rustig slapen. Voor ieder kindje werkt iets anders en als je merkt dat hij er echt nog behoefte aan heeft kan je dit zeker nog geven! Er is niks mis mee om het nog te geven. Veel kindjes van deze leeftijd krijgen nog een flesje. Als je gaat stoppen zal dit ook wel even wennen zijn voor jou en de kleine en zal je zeker een paar dagen moeten volhouden en dus ook helaas weer gebroken nachten hebben. Kijk wat voor jullie het beste werkt en waar jij je ook prettig bij voelt.

één maand geleden

Ons dochtertje krijgt in de middag nog 1 fles tijdens het naar bed brengen en in de avond nog 1 of 2 keer de fles ligt eraan hoe goed ze over de hele dag gegeten heeft

één maand geleden

Hier geen fles meer vanaf 10 maanden. Ze weigerde echt. Nog geprobeerd om twee keer per dag flesjes te verwerken in pap maar ook dat was na een maand klaar. Dus vanaf 11 maanden geen flessen meer. Totdat ze 15 maanden was heeft ze wel moeite gehad met doorslapen als ze te weinig had gegeten. Daarna ook als ze eens niet zo veel had gegeten sliep ze net zo lekker. Wellicht kun je een flesje geven rond 19:00 als hij naar bed gaat. Als hij hem nog graag drinkt, waarom niet? Zou wel proberen om hem niet meer wakker te maken hiervoor. Dat wordt dan inderdaad een gewoonte. De fles voor het slapengaan is prima toch. Krijgt mijn neefje van 21 maanden ook nog. Daar slaapt hij prima op.

één maand geleden

Bij ons krijgt ons zoontje ook nog 2 a 3 flesjes per dag. In de ochtend als ontbijt en savonds voor het slapen gaan. Soms zelfs nog als hij snachts wakker wordt. Blijkbaar heeft hij daar nog behoefte aan. Hij eet overdag verder prima en gewoon met ons mee.

één maand geleden

Onze dochter krijgt bij het opstaan een flesje en als ze rond 19u naar bed gaat. 2x per dag dus. Ze vindt het erg fijn, en wij ook;) even nog knuffelen als ze uit bed komt en naar bed gaat. Verder niet echt een knuffelkont dus wij genieten hier extra van. Drinkt lang niet altijd alles op, maar prima. Eet gewoon met alles mee dus wel logisch.

één maand geleden

Ons dochter krijgt ‘s morgens een flesje en ‘s avonds voor het slapen. Ze wil deze dan ook echt hebben. Vinden we allemaal prima.

één maand geleden

Met 8 maanden daar al mee gestopt. Sindsdien slaapt ze van 19-7 ongeveer. Als het goed is eet je kind voldoende overdag om geen nachtfles nodig te hebben. Het is waarschijnlijk gewenning.

één maand geleden

Onze zoon krijgt in de ochtend een flesje met koemelk en in de avond een flesje met koemelk voor het slapen gaan. Hij vindt het heerlijk en wilt het ook nog graag. Ik vind het helemaal prima. ☺️