15 Reacties
3 jaar geleden
Reactie op Eba
Mijn zoontje is bijna 5 weken en weegt 4,5 kg. Om 00u geef ik hem 150ml, di ...
Dit ga ik ook proberen!! Mijn dochtertje weegt ook ongeveer zoiets. En om Mardel te beantwoorden, mijn dochtertje drinkt ook 120 cc vanaf dat zij een aantal dagen oud was geboren met 4170 gram. Dus ik denk dat je wel meer kan geven! Ik lees verder ook even mee.
3 jaar geleden
Hier weegt hij 4,5 en krijgt ook 150 met 5 schepjes ! Hij is veel gezelliger ! Merkte echt dat die 120 niet genoeg was
3 jaar geleden
Ons zoontje woog 2 weken terug 4952 gram en sindsdien geven wij 5x 150+5 met 4 uur ertussen. 22:00 laatste fles ongeveer en slaapt door tot 6:00
3 jaar geleden
Ons zoontje 6 weken bijna 5 kilo zit op 180cc met 6 schepjes.. 😂 deze drinkt hij soms wel leeg.. Soms niet.. dan drinkt hij 180cc op en soms maar 100cc van de 180. Kijk naar jou kindje.. Jouw baby is goed op gewicht dus dat is al mooi.. Is ze tevreden na de voeding? Wacht ze ongeveer 3 uur met komen? Dan is er niks aan de hand. Drinkt ze straks haar hele fles met gemak leeg en komt ze binnen een uurtje weer? Dan moet je omhoog. Wij gaan altijd met 30cc omhoog en 1 schepje erbij. Bij de vorige ophoging gaf hij ineens veel terug dus we hadden het gevoel dat het verschil te groot was. We zijn toen eerst gestopt met de fles afgieten naar 150cc waardoor er ongeveer 170cc in bleef zitten. Pas toen hij deze tot de laatste druk op dronk hebben we de strap naar 180cc en 6 scheppen gemaakt. Op die manier maak je de transitie iets kleiner.
Hoop dat je hier iets aan heeft ❤️
3 jaar geleden
Ons zoontje is morgen 7 weken oud en woog afgelopen week 4,6 kilo bij het CB.
Sinds 2 dagen krijgt hij 150+5. Hij drinkt ze bijna allemaal leeg en laat er nu +\- 4 uur tussen.
Afgelopen nachten kreeg hij rond 23:00 uur de laatste fles en dan kwam hij rond 03:30 weer en dan rond 07:00 uur.
3 jaar geleden
Onze baby van 4w+4d krijgt 150+5 aangeboden ene keer gaat dit leeg andere keer drinkt hij maar 90. Hij komt ook heel onregelmatig soms na 2,5 uur soms na 5 uur. Volgens de richtlijnen krijgt hij te veel (dagelijks ca. 1 liter). Wij volgen gewoon onze baby honger = honger. Richtlijnen kijken wij niet naar. (Voordat er mensen gaan zeuren. Het CB staat hierin volledig achter ons en gaf ons groot gelijk)