7 Reacties

8 maanden geleden

Ik zie wat typfouten. Plaatsnaam = placenta Katies = advies. Helaas kan het bericht niet bewerken. Maar hoop dat het wel duidelijk is.

8 maanden geleden

Bij mijn 1 sta stopten mij weeën opeens. Ook een teken van het lichaam dat het het niet aan kon.

8 maanden geleden

Ik zou zelf via de huisarts vragen of je misschien via het ziekenhuis onder controle mag bij iemand? Dat je dus sowieso medisch bent met de bevalling?

8 maanden geleden

Reactie op Njoy1991

Ik zou zelf via de huisarts vragen of je misschien via het ziekenhuis onder ...
Oh dat is een goeie ik wist niet dat dat een optie was

8 maanden geleden

Reactie op believer77

Oh dat is een goeie ik wist niet dat dat een optie was
Ik denk dat je je angsten vooral moet aangeven, ik snap heel goed dat de laatste keer geen pretje is geweest, je hebt ook heel lang klachten gehad na de tijd. Dit zou ik zeker benoemen 😘 succes met alles en ik hoop dat je een betere ervaring zult hebben deze keer ❤️

8 maanden geleden

Oef ik snap dit, ben ook van mening dat er te weinig rekening gehouden wordt met de verhouding kind / bekken moeder. Het is altijd "maar beter" als de natuur het regelt, maar de natuur is verstoord door medisch ingrijpen. Zo las ik laatst een artikel in de nrc over dat de gemiddelde groeiende schedel omvang bij mensen evolutionair een bijzonder fenomeen is , ontstaan door keizersnedes. Normaal zouden die kindjes een overlevings nadeel hebben, maar nu dat nadeel is weggevallen door keizersnede, passen de hoofdjes steeds slechter door het bekken. Zelf heb ik als hele slanke dame een zoontje van 4.3kg in sterrenkijker gekregen. Na 24u weeën heb ik een keizersnede gehad en daar ben ik ongelofelijk blij mee om de bekkenbodem problemen die ik anders had voorzien. In veel landen mag je zelf kiezen wat je liever wilt. Hoe groot is je lindje nu tov je termijn?

8 maanden geleden

Je angst mag er zijn, uit het zodat het niet de baas over je word. Zoek begeleiding bij een bekken fysio voor je klachten krijgt tijdens je zwangerschap. Deze kunnen vaak echt goede tips/oefeningen en feitelijke informatie geven over waar jij je zorgen om maakt. Voor mij hielp zwangerschapsyoga echt heel goed, voor om te ontspannen. Ik heb twee grote kids 4.2 en 4.5 en die laatste zou klein zijn volgens iedereen. Dankzij de oefeningen wist ik goed wat ik zelf kon doen om maximaal te ontspannen en het te laten gebeuren. Ik gun jou dat ook