12 Reacties

één jaar geleden

hee, je klinkt echt als een super goede mama. je kiest je kleintje boven alles en heb je prioriteiten super goed op orde. ik ben heel trots op hoe je het doet dat ten eerste ik ben zelf 18, 17 zwanger geworden. ik kan niet zeggen dat ik in het zelfde schuitje heb gezeten maar ik kan je wel heel goed begrijpen. 1 ding wat mij altijd is bijgebleven is, jij bent de mama van jouw prachtige dochter. jij bent degene die dit heeft laten lukken en jij bent degene die het belangrijkst is voor jouw kleintje. dit betekend dus ook dat wat jou het beste gevoel geeft, het beste is. als jij het gevoel hebt dat wat je moeder doet fout is, en jou een vervelend gevoel geeft (wat ik begrijp) laat het gaan. je kleintje is nog zo mini je hebt alle tijd om de draad weer op te pakken met je moeder als je dat weer zou willen. voor nu zou ik het laten voor wat het is, kies voor jezelf en je kleine meisje! de rest komt later wel. als het goed hoort te komen, komt het dat vanzelf. je zou eventueel wel iets van een berichtje kunnen sturen waarin je je gevoel uitlegt en dat je erbij zet dat dit de rede is voor je keuze. sterkte lieverd! alles komt goed en als je nog wat wilt praten stuur me even een berichtje dan geef ik je m’n nummer ❤️

één jaar geleden

Ik denk dat jullie zeker een goede keuze maken. Je kiest namelijk voor jezelf en je gezin. Wel wil ik het advies geven om hier met een professional mee te praten. ik heb hier zelf ook een soortgelijke keuze moeten maken. En heb beperkt contact met mijn moeder. Het heeft mij veel pijn gedaan maar door er met iemand erover te praten ga ik de situatie steeds beter zien. Daar waar ik mezelf van veel dingen de schuld gaf zie ik nu in dat dit niet zo is. Ik weet uit ervaring dat afstand nemen makkelijker gezegd is dan gedaan.... Mocht je willen praten mag je me altijd benaderen

één jaar geleden

Reactie op Lynkat

Ik denk dat jullie zeker een goede keuze maken. Je kiest namelijk voor jeze ...
Ja klopt we hebben iemand bij het buurtteam en zijn nu ook op zoek naar een psycholoog bij ons in de buurt.

één jaar geleden

Reactie op Lynkat

Ik denk dat jullie zeker een goede keuze maken. Je kiest namelijk voor jeze ...
Bedankt voor de lieve woorden. Helaas hebben we al meerdere appjes gestuurd en word er telkens gezegd dat ik mij aanstel en dat het allemaal wel meevalt hoe erg het allemaal is. Dus dat werkt helaas niet. We hebben ook al meerdere keren gevraagd of ze geen kaarten meer wilde sturen naar Emmely en dan krijgen we als antwoord ik bepaal zelf naar wie ik kaartjes stuur.

één jaar geleden

Sorry maar wat is dit voor vreemd gedrag. Eerst willen ze abortus en vervolgens mij de bevalling zijn. Dat snap ik gewoonweg niet. Ik weet wel dat het belangrijk is dat je kijkt naar wat jij wilt voor jezelf en je gezin en waar jij gelukkig van wordt. Als dat met je ouders is dan zul je een middenweg moeten vinden om met ze om te gaan en anders inderdaad geen contact. Ik heb inmiddels bijna 6 jaar geen contact meer met mn vader omdat ik er zelf aan onderdoor ging. Dat kan niet de bedoeling zijn dus voor mezelf gekozen. Met vlagen vind ik het nog wel eens moeilijk maar hij verandert nooit in zijn gedrag en ik kan er niet mee omgaan dus dan is helemaal geen contact dan maar de oplossing . Veel sterkte meid

één jaar geleden

Wow wat een verhaal! Ik denk dat je heel goed bezig bent en voor je gezin en jezelf kiest. Respect voor jou meid. Ik kan alleen maar zeggen blijf dicht bij jezelf je doet het goed. En probeer te genieten van je dochtertje. Heel veel sterkte 🩷

één jaar geleden

Wat een hefig verhaal zeg! En wat een gedoe. Jammer dat het zo loopt, want dit is natuurlijk niet hoe je het had voorgesteld. Persoonlijk had ik ook gekozen om contact te verbreken. Als mijn ouders me het huis hadden uitgezet vanwege een zwangerschap in plaats van ondersteunen (want jong zwanger!) was ik er helemaal klaar mee. Maar dat is persoonlijk. Klinkt zo cliché maar je moet doen waar je je goed bij voelt. Ik denk eerlijk gezegd dat nje je eigen antwoord al hebt gegeven: Het contact in ieder geval tijdelijk verbreken

één jaar geleden

Wat een heftige situatie zeg, snap het helemaal dat je voor nu geen contact wilt, ik had waarschijnlijk hetzelfde gedaan

één jaar geleden

Hoe gaat het nu met je?

één jaar geleden

Hoi update Wij zijn nu druk bezig met een contact verbod en proberen we ze overal te ontlopen. Helaas staat mijn moeder nog vaak genoeg ongevraagd voor de deur en eist dat we ons dochtertje aan haar mee geven ( wij doen nu niet eens meer de deur open en nemen het op via de ring deurbel om als extra bewijs te geven aan de rechter). Voor de rest gaat het al steeds beter verder met ons ik loop nu 2 dagen in de week stage en 3 dagen studie op de momenten dat we vrij zijn proberen we leuke activiteiten met ons dochtertje te doen. Met haar gaat het gelukkig ook super goed ze gaat nu richting maatje 68 uit en is van al de berg op haar hoofd af die ze door al de stress had gekregen en verder ontwikkeld ze zich ontzettend goed.

één jaar geleden

Je doet het goed! Beter opgroeien zonder opa en oma dan al die ellende meekrijgen. Ik kom helaas zelf uit een gezin waarbij de oma (moeder van vader) kaartjes stuurde en hierin mijn vader met de grond gelijk maakte. Zelfs al waren deze alleen gericht aan mijn ouders, ik kreeg het als kind toch mee. Ik heb geen contact met deze kant van de familie en ik mis het ook niet. Het is duidelijk dat jullie kindje tussen twee kampen gaat komen te staan. Oma die jullie zwart maakt en jullie die moeten uitleggen dat wat oma doet niet klopt. Dit is niet gezond voor een kleintje. Ik kan het helaas uit ervaring weten :( Ik heb zelf thuis geen contact meer met mijn vader omdat dit niet gezond gaat zijn voor mijn zoontje (te lang verhaal voor hier). Het is helaas echt kiezen tussen twee kwade in dit soort situaties. Maar de mentale gezondheid van onze kleintjes gaat echt voorop ❤️

één jaar geleden

Jeetje wat heftig zeg! Ook dat ze op de stoep staan om haar mee te nemen…. Totaal andere wereld, die mensen… lijkt het wel! Hoop dat jullie snel wat rust krijgen❤️