24 Reacties

één maand geleden

Onze dochter is van 24-12 en wil sinds drie dagen niet meer slapen overdag. Hier doet ze het goed zonder slaap en de nachten ook weer gelukkig (toevallig sinds we niet meer laten slapen overdag). Nachten zijn drie weken drama geweest. Maar kan ook toeval zijn. Ikzelf verwacht dat het weer een fase is. Toen ze bijna 1 was heeft ze ook eventjes niet willen slapen in de middag. En na een tijdje weer wel. Dus ga maar even uit van een fase 😅

één maand geleden

Onze zoon van 8-12 slaapt denk ik al zo’n 6 weken niet meer overdag. Daardoor slaapt hij in de nacht veel beter! Heel soms heeft hij het toch nodig, dan lukt het alleen als hij bij mij of mijn man op de bank kan liggen. Net alsof ik mijn baby weer terug heb ☺️ genieten vind ik dat

één maand geleden

Hier dochtertje van 29-12 ze heeft echt nog 2 uur slaap nodig overdag. Als ze die niet krijgt slaapt ze snachts niet meer en doet ze om 17:00 bijvoorbeeld nog een dutje omdat het anders echt niet te doen is.

één maand geleden

Onze dochter 28-12 slaapt sinds 5 dagen niet meer overdag en in de avond is het een strijd om naar bed te brengen. Ze wil naar beneden of in het grote bed van pappa en mamma. Dit doen we niet. Ze is erg op zoek naar de geborgenheid van ons. Ze slaapt wel door maar dat deed ze eigenlijk altijd al.

één maand geleden

Hier nu ook een meisje dat niet wil slapen in de avond. Overdag zegt ze; nee ikke niet slapen, nee. Als ik haar uiteindelijk in bed leg dan gaat ze wel slapen. We maken haar dan na 1,5 uur wakker. Vanmiddag was ze om 13:30 wakker maar slaapt nu nog niet. Ze blijft net zo lang roepen tot ze opgehaald wordt. Ze zit nu weer naast mij op de bank. Ikke niet slapen nee. Nu denk ik eraan om haar ook op te houden ‘s middags. Ik volg mee met alle andere antwoorden

één maand geleden

Reactie op Sufjuffie

Onze dochter 28-12 slaapt sinds 5 dagen niet meer overdag en in de avond is ...
Het niet slapen overdag zorgt er niet voor dat ze ‘s avonds makkelijker naar bed gaat dus

één maand geleden

Reactie op CRLS2010

Het niet slapen overdag zorgt er niet voor dat ze ‘s avonds makkelijker naa ...
Nee, gisteren 1,5 uur bezig geweest om haar zowel overdag als 's avonds naar bed te krijgen. Bij pappa is ze rustig en gaat ze wel kletsen. Als ik haar naar bed breng is het moord en brand. Ze weet wel wie haar ook weer uit bed haalt🙈

één maand geleden

Reactie op Sufjuffie

Nee, gisteren 1,5 uur bezig geweest om haar zowel overdag als 's avonds naa ...
Haha, ze weten het precies hè 😮‍💨 Mijn plan om middagslaapje over te slaan is niet gelukt. Mevrouw was om 5:30 klaarwakker. Papa, mama….. ikke benejen glaag. Om 11:00 bekaf bij de gastouder. Ze lijkt het dus nog wel echt nodig te hebben. Ze is overigens nooit zo vroeg wakker 😫

één maand geleden

Reactie op CRLS2010

Haha, ze weten het precies hè 😮‍💨 Mijn plan om middagslaapje over te slaa ...
Ik had vanavond een dikke win en ben mega trots op mezelf. Ik ben heel consequent geweest. Aangegeven dat ze na het tandenpoetsen in bed gaat en dat ze lekker gaat liggen met de knuffels en de speen. Als ze blijft liggen zing ik een liedje voor haar. Voordat we gingen zitten werd mijn man opgepiept voor de brandweer waar ze best van over de zeik was want ja pappa ineens weg. Dus ze zei de hele tijd pappa halen, uitgelegd dat het niet ging en ze bij mamma mocht kiezen. Zitten voor het verhaaltje of naar bed.Die keuzes gaven houvast aan de opties die ze had. Na het verhaaltje dus tandenpoetsen en naar bed. Ze is zonder morren of huilen, staan en dergelijke gaan slapen. Vervolgens slaapt ze en ben ik bijna de kamer uit.... Komt mijn man thuis. BAM deur van de auto dicht. Kon ik weer beginnen met zingen 🤣 gelukkig zat ze niet recht op in bed:pappa thuis!!! 🥴

één maand geleden

Hier slaapt m'n dochter nu twee middagen weer overdag.. maar nu wil ze niet voor half 9/ kwart voor 9 naar bed. Ze slaapt weer pas net.. dat was ik toch ook weer niet van plan elke avond 😒

één maand geleden

Reactie op Nathalievanputten

Hier slaapt m'n dochter nu twee middagen weer overdag.. maar nu wil ze niet ...
Slaapt ze dan ook langer door sochtends. Of ook niet?

één maand geleden

Reactie op mamalex

Slaapt ze dan ook langer door sochtends. Of ook niet?
Vanochtend wel tot half 8! Dag ervoor tot 7. Maar dat kan op dagen dat ik werk al niet 😅

één maand geleden

Wat het hier is weet ik niet. Geen dut is drama maar wel een dut is ook drama. Rond deze tijd word ie huilend wakker en is niks goed… zooo frustrerend want wil hem graag helpen maar hoe?! In de nacht ook 10x hetzelfde verhaal. Eerst was t speentje geven en klaar. Nu wil ie die ook niet meer aannemen 😅

één maand geleden

Reactie op mamalex

Wat het hier is weet ik niet. Geen dut is drama maar wel een dut is ook dra ...
Fases , fases 🥹🙏

één maand geleden

Hier ook al een paar dagen drama met middagdut, gisteravond ook eerst half uur huilen voor hij naast me kwam liggen, vervolgens tig keer wakker, waarna hij bij mij in bed kwam en alsnog veel wakker was. Nu heeft meneer ook koorts en is verkouden, helpt ook niet mee... maar gok zomaar dat er ook een slaapregressie bij zit 😮‍💨😮‍💨

één maand geleden

Hier een meisje van 20-12 die al bijna een half jaar het dutje af en toe overslaat. Dit was van 1x in de week maar nu inmiddels 3/4x in de week. Nooit bij stil gestaan, maar sommige dagen wel en sommige dagen geen slaapje is dus ook een optie. Hier wel tenminste.

één maand geleden

Reactie op Sufjuffie

Ik had vanavond een dikke win en ben mega trots op mezelf. Ik ben heel cons ...
Whoaa, netjes gedaan. Hier sinds weeeeeeken ook in één keer gaan slapen vanavond. En ook nog eens op een fatsoenlijke tijd (19:00uur). Nu maar hopen dat ze niet voor 6:00 uur wakker wordt morgenochtend. Haha. Vanmiddag na 1 uur en 20 minuten wakker gemaakt. We zullen zien….

één maand geleden

Reactie op mamalex

Wat het hier is weet ik niet. Geen dut is drama maar wel een dut is ook dra ...
Dat hebben wij ook. We kunnen de kamer niet in zonder haar uit bed te halen.. Anders blijft ze krijsen…. 😒

één maand geleden

Reactie op CRLS2010

Whoaa, netjes gedaan. Hier sinds weeeeeeken ook in één keer gaan slapen van ...
Hoe is het gegaan?

één maand geleden

Reactie op CRLS2010

Dat hebben wij ook. We kunnen de kamer niet in zonder haar uit bed te halen ...
Ze was om 7:00 uur wakker. Winst. Hahaha. En vanavond weer in één keer gaan slapen. Zullen we er door heen zijn…..