6 Reacties
2 maanden geleden
Hey! Hier binnenkort een tweede kindje en hebben ons hoofd er ook al wat op gebroken. Momenteel is het idee om over de middag een 'rustmomentje' in te plannen met boekjes of een film ofzo. In hoeverre onze kleuter daarmee mee gaat willen is nog wel de vraag 馃槄 en of het ook voldoende is om zelf weer wat op te laden weet ik ook nog niet goed..
2 maanden geleden
Hoi,
Ik heb een zoontje van bijna 3 en een baby van 9 maanden. Mijn oudste zoon doet al geen dutjes meer sinds hij 2 jaar is. Het is inderdaad zeer intens. Het moest wel op deze manier omdat als hij in de middag zou gaan slapen, dan is hij nog wakker tot 23uur.
En nu ga ik 17.00 avondeten. En 18.00 naar boven en dan slaapt hij 19.00uur.
Tussendoor als hij bij de peuterspeelzaal is geweest in de ochtend heeft hij in de middag een rustmoment. Even op de bank onder een dekentje met een filmpje. En verder is het idd de hele dag met hem.. geen seconde meer voor jezelf.. 馃檲
2 maanden geleden
Herkenbaar dat je geen moment rust meer hebt.
Ik zou opzich best een rust moment kunnen pakken, maar als ik relax doe ik dat meestal met doelloos scrollen op mijn telefoon of tv kijken. Ik wil niet dat mijn zoontje te veel tv kijkt (meestal ochtend en avond eventjes) en ik merk als ik tv kijk dat hij dan uit zijn spel wordt gehaald.
Kortom: Werkdagen zijn mijn rustmomenten馃槀. Ohja en na 8 uur, maarja ik val om half 9 gewoon in slaap. Ik denk maar zo nu is hij nog gezellig thuis. Over ruim 1 jaar moet hij naar school.
Tot slot: mijn kinderen gaan in mijn vakanties gewoon naar de opvang 2 dagen. Dus dan laad ik even op.
vorige maand
Hier begint zoonlief ook te weigeren en dat is best jammer, want ik heb ook een dochter van 1,5! Maar merk nu steeds meer dat ik het kan accepteren en de 1 op 1 tijd met hem ook heel fijn vindt!
vorige maand
Mijn kind doet al geen dutjes meer toen hij iets jonger dan 1,5 jaar oud was. Was toen hoog zwanger van de 2e. De jongste is nu bijna 1,5 jaar. Relaxen doe ik echt pas zodra de kinderen in de avond op bed liggen. Maar ik haal voldoende rust uit, om met de kinderen naar een bos te gaan of andere activiteiten te doen.