13 Reacties

9 maanden geleden

Gelukkig heeft hij nu vakantie, zeg dat hij tijdens zijn kantoor tijden de kinderen op zich neemt deze vakantie dan pak jij nu eindelijk je rust. En anders vraag een familie lid om even bij te tanken of een goede vriendin of iets breng de kinderen eventjes weg. Voor je eigen bestwil. Want ik begrijp ontzettend goed dat jij kapot bent. Sterkte lieve mama en ondanks alles hele fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar gewenst 🫶🏻

9 maanden geleden

Bij te springen moet het zijn zodat jij kunt bijtanken 😁

9 maanden geleden

Ik zou hem voor het blok zetten! Je spullen pakken een weekend een hotelkamer voor jezelf boeken of bij een vriendin gaan slapen. Dan komt hij er wel achter hoe zwaar het is om voor 2 kids te zorgen! Het moederschap is een van de zwaarste beroepen wat er is! Hallo! Je kiest samen voor kinderen dat moet je er ook samen voor zorgen! Hij wil toch ook een goede band hebben met z'n kids? Alleen de lusten, maar niet lasten? Nee...zo zijn we niet "getrouwd" Meneertje! Opkomen voor jezelf hoor! En tijd voor jezelf nemen! Dit sloopt je...en daar weet ik als alleenstaande mama alles vanaf. Ik heb sinds de geboorte van mijn dochter (nu 11mnd) geen nacht meer doorgeslapen. En hier hobbelt ook een peuter van 3 rond die overdag niet meer slaapt. Daarnaast werk ik 3 dagen in de week. En het huishouden moet ook gedaan worden. Chronisch vermoeid inmiddels.... Mijn kids gaan 1x per week een ochtend extra naar de opvang zodat ik even kan bijtanken. Dit heeft iedere moeder nodig anders hou je het niet vol!

9 maanden geleden

Reactie op BEG83

Ik zou hem voor het blok zetten! Je spullen pakken een weekend een hotelkam ...
Ik voel me ook een alleenstaande moeder. Ik kom voor mezelf Op maar dat eindigt altijd met ruzie. En hij heeft altijd gelijk. Net ook weer. Moeilijke nacht achter de rug. Peuter werd wakker en wilde bij ons in bed. Hij was doorgelekt. Dus zegt mijn man ga maar naar mama je bent doorgelekt. Dus ik heb gezegd sta op en ga hem verschonen. Nou probleem. En weer een hele preek. Toen vroeg hij dus wat wil je van me. Ik heb gezegd even een paar uurtjes slapen. Kan je niet de dag beginnen met de kinderen? Ik krijg dan te horen nee ik ben moe. Waarom Ben je moe hoor ik ? Ik begin hem gewoon echt te haten.

9 maanden geleden

Ik denk persoonlijk dat hem gewoon alleen laten met de kinderen en zelf weg gaan een slecht idee is. Waarom? Deze man klinkt niet alsof hij weet hoe hij met kinderen moet omgaan of met stress. Ik vind wel dat hij ook verantwoordelijkheid heeft en dat dit niet langer zo kan. Jij bent zo moe dat je op het punt van breken bent en het is dan belachelijk dat hij niet samen met jou den oplossing zoekt. Daar ben je partners en ouders voor. Ik zou sowieso met de kinderen mee naar bed gaan om bij te slapen, daarnaast zou ik overdag alleen het noodzakelijke doen in het huishouden. Wellicht kijken of je daar hulp in kunt krijgen gezien hij het niet doet. Daarnaast zou ik eens een duidelijk gesprek met hem aangaan over wat jij verwacht als partner, moeder en mens en als hij daar niets mee kan of wil er over nadenken wat jullie toekomst is. Je doet nu ook al alles alleen zo te horen, daar heb je geen man bij nodig die geen respect voor je heeft. Je uitschelden is sowieso een no go, maar al helemaal als het gaat om het niet willen hebben van seks. Dat is je manipuleren en onder druk zetten en dat zou ik nooit accepteren van mijn partner. Nee is nee, ook als je getrouwd bent of een relatie hebt. Succes!

9 maanden geleden

Bah bah, waarom blijf je bij deze verschrikkelijke man?

9 maanden geleden

Bah bah, waarom blijf je bij deze verschrikkelijke man?
Ik heb hem 2 keer weggestuurd. Hij komt telkens terug.

9 maanden geleden

Hey, Wat ontzettend vervelend dat je het zelfs voelt alsof je alleenstaande moeder bent op dit moment. Ik kan me niet voorstellen hoe dit zal zijn voor jou. Het lijkt mij ontiegelijk zwaar. Het enige wat ik wel kan zeggen is: het is niet normaal dat hij je die rust niet gunt. Dus dat hij "gelijk" heeft en dus discussies wellicht "wint" is geen optie meer. Een man is ook opvoeder, en als het goed is hebben jullie ook kinderen genomen doordat er zo veel liefde tussen jullie geweest is. Als er iets van die liefde over is zou het de normaalste zaak ter wereld moeten zijn dat hij je helpt en steunt. Hoe is je persoonlijke vangnet? Familie, vrienden? Hoe kijken zij naar de situatie? Kunnen zijn nog wat betekenen?

9 maanden geleden

Reactie op Wondertje68

Ik heb hem 2 keer weggestuurd. Hij komt telkens terug.
Hij komt ook terug terwijl jij dat niet wilt?

9 maanden geleden

Hij komt ook terug terwijl jij dat niet wilt?
Ja, laatst heb ik de politie erbij gehaald. Maar hij staat ingeschreven en ze hebben dus niks gedaan. Ik ben nu bezig met de gemeente om het te laten uitschrijven. Ze zijn bezig met een adresonderzoek. Hij weet hier niets van. Zodra dat rond is kan de politie hem wegsturen.

9 maanden geleden

Wow heftig.. waardeloze man dit. Mijn nekharen gaan al overeind staan met 'jij doet toch niks' bahbah. Maar dit lijkt mij verder te gaan dan zomaar een lakse partner. Als jij zelfs met de politie bezig bent zou ik ander soort hulp zoeken. Wellicht huisarts even bellen? En misschien zelf alvast met de kinderen even een weekend naar familie/ vrienden? Wellicht kunnen zij de flessen snachts even van je overnemen en kan je overdag wat bijslapen. Als je toch verder wilt met deze egoistische man dan kan je nog aan gezinstherapie denken. Misschien kan een psycholoog tot hem doordringen dat hij een waardeloze vent is en dat hij meer voor zijn gezin moet doen. Mijn vriend kan ook egoistisch zijn, maar ik laat het kaas niet van mijn brood vreten. Ik maak hem snachts gewoon wakker en verplicht hem die fles te gaan maken. Anders ga ik er zelf aan onderdoor. Kan hij boos worden, maar dat accepteer ik niet. We zijn samen ouders dus we doen het ook samen. Als hij even moe is laat ik hem liggen, en als ik het nodig heb dan blijf ik liggen eb dan trap ik hem er gewoon uit. ;) ( dat moet bij hem want anders blijft hij zelf liggen ) Sterkte mama.. ik hoop dat je snel even kan uitrusten. Maar zoek asjeblieft hulp en praat erover met vrienden/familie.

9 maanden geleden

Reactie op Wondertje68

Ja, laatst heb ik de politie erbij gehaald. Maar hij staat ingeschreven en ...
Oeh heftig! Maar goed dat je deze stappen onderneemt want op basis van het verhaal wat ik hoor ben je veel beter alleen af. Je verdient echt beter!

9 maanden geleden

Jeetje mama, wat heb jij het zwaar, heb je nog anderen in je omgeving die kunnen bijspringen? En lees ik het nou goed en ben je misschien weer zwanger?? 🫣