16 Reacties

2 jaar geleden

Onze baby heeft koemelkallergie en ook verborgen reflux. Wij geven nu geitenmelk en merken echt verbetering bij hem.

2 jaar geleden

Ja ik vanaf t begin geitenmelk. Is wat vetter en schijnt iets meer te neigen naar moedermelk. Ook de keuze gemaakt om koemelkallergie uit te sluiten. Mijn baby heeft eigenlijk nooit krampjes (maar wel als ik kraanwater gebruik in plaats van Bar le Duc of Spa trouwens) en hoor hem nooit behalve als hij honger heeft. Bevalt prima dus :)
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

2 jaar geleden

Reactie op CM91

Ja ik vanaf t begin geitenmelk. Is wat vetter en schijnt iets meer te neige ...
Overigens heb ik gewoon Kruidvat eigen merk.

2 jaar geleden

Wij zijn ook overgestapt naar geitenmelk met vermoeden kma en sindsdien heel vrolijk en tevreden kind had gelijk de eerst dag al een heel ander kind

2 jaar geleden

Ik geef sinds hij 3 dagen oud is en borstvoeding niet lukte ook geiten melk gewoon van Kruidvat eigen merk. Bij de oudste hebben we ook 3 maanden getopt met veel huilen tot de fles niet meer drinken er werd constant gezegd door het bureau dat het geen koemelk allergie was. Uiteindelijk toch overgegaan op pepti en het werd gelijk een stuk beter. Bij de 2e weer soort gelijke klachten en toen gaf de osteopaat de tip om geitenmelk te gaan geven (ik was toen op eigen initiatief al pepti gaan geven maar kreeg het niet vergoed) en ze deed het gelijk heel goed op de geitenmelk. Nu dus bij de 3e gelijk op de geitenmelk en gaat heel goed. Af en toe moeizaam met poepen en af en toe wat krampjes in de avond maar dit hoort er ook gewoon bij. Veder is hij gewoon een relaxte baby die veel slaapt :)

2 jaar geleden

Reactie op Kimx512

Onze baby heeft koemelkallergie en ook verborgen reflux. Wij geven nu geite ...
Wat fijn! Wat voor klachten had jullie baby? En heeft hij hiervoor ook andere voeding gehad? Zoals pepti?

2 jaar geleden

Reactie op Mandylocht

Wij zijn ook overgestapt naar geitenmelk met vermoeden kma en sindsdien hee ...
Wat fijn! Wat voor klachten had jullie baby?

2 jaar geleden

Reactie op Tineke1995

Wat fijn! Wat voor klachten had jullie baby?
Constant alleen maar huilen tussen de flessen waardoor hij ook heel weinig sliep en echt in paniek raakte. Met als gevolg ook oververmoeidheid Overstrekte heel erg kreeg en elke x na de fles rode vlekjes in zijn gezichtje net alsof die geprikt was door een mug

2 jaar geleden

Wij gebruiken ook geitenmelk (hipp bio), voornamelijk omdat geitenmelk wat lichter verteerbaar is en de kleine er minder krampjes door heeft, maar ook omdat er een stuk minder rommel aan toegevoegd is

2 jaar geleden

Reactie op Mandylocht

Constant alleen maar huilen tussen de flessen waardoor hij ook heel weinig ...
Och wat sneu. Wij zijn ook zo aan het zoeken wat een juiste voeding zal zijn. Bij ons ook overstekken, veel huilen, korte slaapjes, verborgen reflux en nu ook rode vlekjes inderdaad. Hebben jullie ook andere voeding geprobeerd, zoals Nutrilon Pepti?
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

2 jaar geleden

Reactie op Tineke1995

Wat fijn! Wat voor klachten had jullie baby? En heeft hij hiervoor ook ande ...
Hij had veel uitslag en pukkeltjes op z'n gezicht en lichaam, heel veel krampen (echt heel de dag) en ontzettend onrustig, weinig slapen (niet in een diepe slaap komen). Op aanraden van m'n schoonzus(verloskundige) compleet de koemelk uit m'n eigen dieet geschrapt (ivm borstvoeding), maar we geven ook regelmatig een flesje geitenmelk en merken echt onwijs veel verschil. Heb geen andere voeding zoals pepti geprobeerd. Wilde eerst kijken hoe hij reageerde op geitenmelk en dat doet hij ontzettend goed.

2 jaar geleden

Reactie op Kimx512

Hij had veel uitslag en pukkeltjes op z'n gezicht en lichaam, heel veel kra ...
Oh en overigens ook heel veel overstrekken, wat ook echt veel minder is geworden

2 jaar geleden

Reactie op Kimx512

Hij had veel uitslag en pukkeltjes op z'n gezicht en lichaam, heel veel kra ...
Okee. Ik moet de pepti maar even afwachten en anders ook maar geitenmelk proberen.

2 jaar geleden

Reactie op Tineke1995

Okee. Ik moet de pepti maar even afwachten en anders ook maar geitenmelk pr ...
Succes! Hoop dat het wat mag doen voor jullie kleine. Bij ons heeft het overigens wel bijna een week geduurd voordat het echt merkbaar was, maar dat is ook omdat ik ook borstvoeding geef. Het duurt dan een aantal dagen voordat het helemaal uit je lichaam is.

2 jaar geleden

Mijn dochter (2j) heeft een koemelk en soja-allergie. Op advies van artsen en diëtiste hebben we alle dierlijke zuivelproducten uitgesloten omdat kinderen met koemelkallergie vaak ook op geitenmelk of andere dierlijke melk reageert. Nu mijn zoontje onlangs is geboren eet ik zelf ook weer koemelk en soja vrij en gaan wij met 3 maanden kijken of hij ook reageert als hij iets met melk of soja binnen krijgt.

2 jaar geleden

Ons meisje van 7 weken krijgt vanaf het begin al geitenmelk omdat het inderdaad (lees ik hieronder) lichter verteerbaar is en dus eigenlijk vrij weinig last heeft van krampjes, savonds een uurtje maar dat is alles. Ook geven we probiotica (bactiol) voor haar darmpjes!