10 Reacties

10 maanden geleden

Jazeker, mijn galblaas is eruit gehaald (afgelopen feb) toen mijn zoon 2.5 maand oud was. Had een top productie helaas is door alle stress, de galsteenaanvallen de operatie en het gevoel van falen richting mijn zoon, mijn productie zwaar gekelderd. Bij is mijn galblaas er via 5 kleine sneden uitgehaald. Ik heb een litteken precies tussen mijn borsten. Door het niet mogen tillen en belasten kon ik helaas de kleine voor een langere tijd niet aanleggen, denk dat dit ook geen goed heeft gedaan. Ik heb tot 5 maand nog gekolvd maar icm kunstvoeding want ik kolfde lang en na niet volledige voedingen voor de kleine man. Wel vanalles geprobeerd om mijn productie op te krikken, zo erg dat ik er bijna zelf aan onder doorging. Daarom besloten met pijn in mijn hart (nog steeds) om te stoppen. Dit is mijn verhaal, maar als tip blijf positief. Denk dat het ook voor jullie een verschil maakt dat je al langer bv geef en de kleine dus al langer ook gewend is om te drinken. Vergeet niet, tenminste was bij mij zo dat je na de operatie sterke pijn medicatie krijg waardoor ik iig de eerste 48 geen bv mocht geven. Wel afgekolfd en weggegooid uiteraard. Ik wens je veel sterkte en succes met de operatie en je herstel, hoop dat alles voor je mee mag vallen en je bijna geen productiedip ervaar! 🤗🤗

10 maanden geleden

Hey hoi, Ik heb best pittige hersenoperatie gehad toen zoontje half jaartje was. Ik merkte net verbetering in productie doordat alle stress voor de operatie wegviel. Zeker eerste 2 dagen kolfde ik meteen en voor het eerst volledige voedingen. Nadien door pijn wel afgenomen maar zeker niet minder dan voor operatie Eerste dagen kon ik zelf nog niet kolven of aanleggen maar had lieve verpleegsters op dienst die zelf bv gaven en me hielpen. Nu zoontje bijna een jaar en nog steeds geef ik deels bv. Ik heb nooit een voldoende productie gekregen na operatie maar had ik voordien ook niet vermoedelijk door kopzorgen ivm operatie. Denk belangrijkste is proberen de zorgen erom zoveel mogelijk los te laten. De stress/spanning errond heeft ook een grote invloed op productie en zo Veel succes!

10 maanden geleden

Reactie op 40mom

Hey hoi, Ik heb best pittige hersenoperatie gehad toen zoontje half jaartj ...
Dat is inderdaad een goede tip, bedankt voor het delen van je verhaal! Hoop dat je goed hersteld bent en dat jullie het beide goed maken🤗

10 maanden geleden

Reactie op Cath90

Jazeker, mijn galblaas is eruit gehaald (afgelopen feb) toen mijn zoon 2.5 ...
Oh jeetje, ook galstenen? Hoe vind je het leven zonder galblaas, ik lees best wat verhalen van mensen met chronische darmklachten. Valt het mee voor jou? Heel erg jammer dat je de borstvoeding moest loslaten… ik ken die pijn deels omdat het bijna niet was gelukt door RS van mijn toen paar dagen oude dochtertje. Ik heb het nu toch nog lang mogen doen, maar hoop dus inderdaad dat het niet hoeft te stoppen. Ik zal informeren naar die pijnstilling, want daar had ik niet van gehoord!

10 maanden geleden

Ja galstenen indd, 3x op de eerste hulp daardoor beland. De laatste keer dat ik daar lag is er gezegd dat mijn galblaas eruit moest aangezien mijn andere organen eronder begonnen te lijden. Met name mijn alvleesklier begon zo heftig te ontsteken dat langer wachten meer complicaties zou opbrengen. Ja zonder galblaas valt me alles mee, had ook veel verhalen gelezen maar valt me echt alles mee. Merk wel met wat vetter eten dat ik sneller naar het toilet moet. Soms vervelend andere kant, weerhoudt me ook van snaaien haha. En de ene keer heb ik er meer last van dan de andere keer.. hangt denk ik ook vanaf hoe je gestel verder is. Ja loslaten was lastig, hopelijk valt het jou allemaal mee. Misschien aangeven bij de arts/verpleegkundige dat ze ook rekening houden met pijnmedicatie dat de niet een te zware geven ivm je bv.

10 maanden geleden

Reactie op Cath90

Ja galstenen indd, 3x op de eerste hulp daardoor beland. De laatste keer da ...
Jeetje zeg wat heftig. Ik was gisteren ook op de eerste hulp erdoor, en die pijn is erger dan de ontsluitingsweeen als je het mij vraagt. Gelukkig niet met een ontsteking, dat lijkt me nog weer twee stappen naarder :( Bedankt iig voor alle info, ik hoop ook dat het mij gaat meevallen! Ik ben nu het bangste dat ik straks geen chocola meer kan eten😂 Maar hopelijk komt het goed.

10 maanden geleden

Haha nee dat kan zeker, wellicht niet 4 repen achter elkaar 😂

10 maanden geleden

Reactie op Cath90

Haha nee dat kan zeker, wellicht niet 4 repen achter elkaar 😂
Hahaha nou dan moet het goedkomen🤪

10 maanden geleden

Ik zou contact opnemen met de lactatiekundige in het ziekenhuis zodat deze mee kan kijken wat wel en niet kan qua voeden icm de narcose en medicijnen. Artsen zeggen vaak snel dat de melk niet gegeven mag worden terwijl dit niet het geval is. Je kunt ook zelf de medicatie opzoeken op Lareb of E-lanctacia. Na een narcose mag je weer voeden als je je zelf helder genoeg daarvoor voelt. Dan zou je dus alleen nog moeten kijken of dit in combinatie met de pijnstillers ook mag. Heel veel sterkte!

10 maanden geleden

Reactie op Kristy1104

Ik zou contact opnemen met de lactatiekundige in het ziekenhuis zodat deze ...
Bedankt voor de tip!!