13 Reacties

3 jaar geleden
Pff dit is erg he. Ik loop al tijdens met een veel te hoge hartslag. Mijn lichaam denkt dat het gemiddeld 3u per dag cardio aan het doen is terwijl ik in werkelijk op die momenten zonder adem op de bank hang. Concentratie is compleet weg en ben de hele dag bek af. Er lopen onderzoeken in het ziekenhuis maar daar is nog geen plan van aanpak uitgekomen. Erg lastig om toch 40 uur te werken. Mijn baas gaf zelf aan of we eens in gesprek moeten gaan erover, gelukkig. Tegelijkertijd vind ik het verschrikkelijk om hardop toe te moeten geven dat ik het eigenlijk even niet aan kan. Ik voel me een aansteller en denk mijn baas en collega's te gaan teleurstellen. Mensen om me heen verklaren me voor gek dat ik nog 40 uur probeert te werken. Dilemma. Ik kan je niet helpen maar weet wel wat je voelt!

3 jaar geleden
Gewoon aanvragen & als je er niet meer goed door kan werken, meld je ziek! Je bent zwanger, je lichaam gedraagt zich anders dan normaal door alle hormonen die door je lijf razen.
Ik ben nu 13+6, maar heb helaas al sinds 4+5 last van mn bekken, wat uitstraalde naar mn benen en knieen. En meer hoofdpijn vanuit mn nek/schouders/rug dan normaal. Heb het daarna nog een week of 4 volgehouden, maar zit sinds week 9 in de ziektewet. En ja daar baal ik ontzettend van, maar daardoor gaat het langzaam aan wel beter.
Momenteel 3x 2u therapeutisch & niemand die pusht om meer te doen, omdat ze voorzichtig zijn met zwangere vrouwen, het niet op hun geweten willen hebben als er iets met de baby gebeurt, als zij jou niet de ruimte geven om je lichaam de nodige rust en zorg te geven.
Dus meis, wees alsjeblieft niet bang om zo'n gesprek aan te vragen. Mijn ervaring is dat het vaak al een week of 2duurt voor je er tussen komt, dus ga het gewoon doen. Je hebt het 4weken aangekeken & het gaat niet meer. Denk om jezelf en nog belangrijker om je kleintje! 🥰😘

3 jaar geleden
Pff dit is erg he. Ik loop al tijdens met een veel te hoge hartslag. Mijn l ...
Jij ook Marloes, denk om je kindje en jezelf! Je bent niet aan het falen, maar je lichaam vraagt om meer rust en ruimte, omdat het al 2x zohard moet werken als anders! Plan dat gesprek vandaag nog, wees lief voor jezelf & je kindje. Het belangrijkst is dat jullie allebei oke zijn & momenteel ben jij dat niet 100%. Niets mis mee, maar luister naar je lichaam!
Miss kun je wel 20u gaan werken & zegt je lichaam & je kindje. dankjewel, is het beter vol te houden 🙃
Hoop dat jullie allebei het niet verkeerd opvatten, maar uit ervaring weet ik hoe belangrijk het is naar je lichaam te luisteren!
Ben gewoon een emotionele bezorgde mama-to-be, die het beste wil voor andere mama's-to-be 😊

3 jaar geleden
Ik heb vanochtend mijn baas gesproken. Hij was al op de hoogte van wat ik mankeer op het moment. Ik wilde zelf voorstellen om ipv 8u 6u per dag te werken maar daar wilde hij niks van weten. We hebben de afspraak gemaakt dat ik de komende 1,5 week niet werk en daarna kijk of en hoe ik mijn uren weer wil opbouwen. Hij zei al werk je 1 uur per dag, jij weet wat je kunt. Zo'n opluchting! Hoe is het bij jou Nienke! Al gesprek gehad?

3 jaar geleden
Nou, ik heb een gesprek gehad met de manager. Zelf aangegeven dat de middagen het zwaarst zijn met mijn rug en de misselijkheid. Om de middagen vrij te zijn was niet haalbaar in het rooster, dus nu mag ik 1 dag minder gaan werken. Als het uiteindelijk toch niet gaat, dan in gesprek met de bedrijfsarts.

3 jaar geleden
Reactie op nienke1995!!
Nou, ik heb een gesprek gehad met de manager. Zelf aangegeven dat de middag ...
volgende week maar weer in gesprek dan. 😉 1 dag minder gaat het denk niet voor je oplossen. Mijn manager had gezegd; probeer maar diensten te ruilen... maar aangezien dat praktisch onmogelijk was, nog een paar diensten aangekeken, maar toch een week later ziekgemeld, waar die toen alle begrip voor had. Ik kon na dat "even" aanzien, geen trap meer lopen, niet knielen/hurken, alles was pijnlijk, dat was een paar grenzen tever! Je geeft aan dat het al niet meer gaat, dus zal hij het daar mee moeten doen. Wees lief voor jezelf en je baby. Succes! 🤞🏻

3 jaar geleden
Reactie op Didjaa
volgende week maar weer in gesprek dan. 😉 1 dag minder gaat het denk niet ...
Zo dacht ik ook al inderdaad… de middagen gaan gewoon niet. Ik denk dat ze eerst dit proberen, omdat ze in de zorg al moeilijk mensen kunnen krijgen. Als het straks niet gaat vraag ik gewoon weer een gesprek aan inderdaad!☺️

3 jaar geleden
Reactie op nienke1995!!
Zo dacht ik ook al inderdaad… de middagen gaan gewoon niet. Ik denk dat ze ...
Ik werk ook in de zorg. Als je je ziekmeld krijg je een uitkering via uwv, waardoor het je werkgever niets kost om jou te vervangen. Bij ons zijn de tekorten ook groot, maar ze zetten nu al een poosje zzp'ers in. Voel me nog steeds schuldig op sommige momenten als ik in onze groepsapp lees dat er weer tekorten zijn, maar weet ook dat ik t niet kan op dit moment.. 🤷🏼♀️ lief zijn voor jezelf helpt..
Beste wat je kan doen is je volgende week gewoon ziekmelden, ipv weer in gesprek, want dat helpt niet. Dan blijf je in een cirkeltje draaien en lost je probleem niet op. Ik vond het ook een hele stap, maar het helpt wel! En het is aan je werkgever het op te lossen 😉 + als jij je ziekmeld mag hij niet pushen weer te komen werken na een paar weken & kom je automatisch bij de bedrijfsarts ☑️☑️
Loop je ook al bij een bekkenfysio of osteopaat? Is wel goed om ook mee te starten, merk wel dat mn lichaam meer rust heeft & minder pijn doet. Je kan altijd, als je lichaam wat meer tot rust is, een aantal uur per week boventallig nog wat werk doen, niet-zorg gerelateerd.
Ik werk in het verzorgingshuis, maar ga nu 2x 2u op de huiskamer helpen met ontbijt & koffie. 1x in de week werken aan zorgplannen enz. Ben ik toch aan het werk, maar niet belastend voor m'n lichaam & laat ik zien dat ik wel wil, maar even niet meer kan 🙃..
Vandaag iemand van bedrijfsarts gesproken & die zei ook; niet meer doen dan je kan, dit is voldoende voorlopig😬
Hoop dat je er wat mee kan, weet hoe pittig de zorg is😅

3 jaar geleden
Niet bang zijn voor de ARBO !
Echt geloof me die mensen staan juist achter jou en kunnen jou helpen om vervroegd met verlof te gaan of deels in de ziektewet !!!

3 jaar geleden
Ik ben momenteel 14 weken zwanger en zit al sinds week 6/7 gedeeltelijk thuis i.v.m. Zwangerschaps kwalen. Lichamelijk zwaar werk lukt mij niet en ik werk nu aangepast een paar uur per week. Manager staat volledig achter mij, collega’s ook en de arbo ook! Ik begin me nu iets beter te voelen en ga na volgende week weer iets uitbreiden. Maar mijn advies: denk aan jezelf en je kindje! Het is tenslotte maar tijdelijk. Niet bang zijn voor de arbo/ uwv want als je goed uitlegt wat er aan de hand is, is er alle begrip.