73 Reacties

茅茅n jaar geleden

Hebben jullie allemaal bewust gekozen om met 4 maanden met gepureerde hapjes te starten ipv met 6 maanden met stukjes starten (kleintjes methode)? Puur uit nieuwsgierigheid deze vraag! Volgens de kleintjes methode zijn de darmen rond 6 maanden pas rijp om vaste voeding aan te kunnen. Zo tegenstrijdig dat het CB dan hapjes vanaf 4 maanden aanraadt. Na veel lezen heb ik toch besloten om pas met 6 maanden te starten en dan met zachte hele stukken (avocado, broccoli, korstjes, banaan). Bij mijn oudste ging dat heel goed en was hebben we allemaal veel plezier gehad om zijn ontdekkingstocht met eten 鈽猴笍

茅茅n jaar geleden

Reactie op Qkct

Mijn zoon is nu 3 maanden maar hij heeft echt interesse in mijn eten. Hij v ...
Ik had dat ook tegen mijn schoonzus gezegd en kreeg als reactie; als ze je autosleutels volgt omdat ze het interessant vind, gaat ze dan ook binnenkort auto rijden? 馃ぃ馃槀 Ik lag dubbel.

茅茅n jaar geleden

Reactie op BigDream

Hier ook nog 4 weken wachten. Kijk er zo naar uit!
Ik ook nog 4 weken dan gaan we starten met de groeten pap Ik kijk er ook supper naar uit !!

茅茅n jaar geleden

Reactie op Linda13

Ik had dat ook tegen mijn schoonzus gezegd en kreeg als reactie; als ze je ...
馃ぃ馃ぃ馃ぃ

茅茅n jaar geleden

Nog meer kindjes waarvan de hapjes met broccoli 馃ウ geen succes zijn ? Geven het nu 6 dagen maar vanaf dag 1 is het kaken nadat hij het proeft ! Alle andere hapjes gaan er makkelijk in

茅茅n jaar geleden

Reactie op kristelmerk

Nog meer kindjes waarvan de hapjes met broccoli 馃ウ geen succes zijn ? Gev ...
Hier moest er ook een aan de broccoli wennen

茅茅n jaar geleden

Reactie op A1001

Hebben jullie allemaal bewust gekozen om met 4 maanden met gepureerde hapje ...
Wij beginnen ook met 6 maand!

茅茅n jaar geleden

Reactie op kristelmerk

Nog meer kindjes waarvan de hapjes met broccoli 馃ウ geen succes zijn ? Gev ...
Off topic, maar die ogen!!馃ぉ. Broccoli gaan wij volgende week voor het eerst geven. Nu nog pastinaak, wortel en doperwten.

茅茅n jaar geleden

Hoi allemaal, Ik heb 2x geprobeerd mn dochter een oefenhapje te geven met fruit maar ze duwt meteen die lepel uit der mond... ze doet niks met de inhoud op het lepeltje en wilt niks van het lepeltje weten. Meer babies die dit hebben? Gewoon blijven aanbieden of zou ze er gewoon nog niet aan toe zijn?

茅茅n jaar geleden

Vandaag het aller eerste hapje gegeven. We hadden wortel gemaakt voor hem. Hij vond het heerlijk. Na 10 hapjes zijn we gestopt maar dat was Tyson het niet mee eens haha. Zodra hij de lepel zag werd hij heel blij en begon hij te trillen met zijn armen. Hij wou mama en papa ook nog even helpen hihi. Hij is volgende week 4 maanden.

茅茅n jaar geleden

Reactie op Momtobe001

Hoi allemaal, Ik heb 2x geprobeerd mn dochter een oefenhapje te geven met f ...
Zelfde hier! Ze doet haar mond absoluut niet open en als het eten per ongeluk in haar mond belandt, doet ze er helemaal niks mee! Ik heb het 3x geprobeerd (wortel) en ben er mee gestopt daarna. Ik probeer over een week opnieuw.

茅茅n jaar geleden

Reactie op Momtobe001

Hoi allemaal, Ik heb 2x geprobeerd mn dochter een oefenhapje te geven met f ...
Ik geef al vanaf de geboorte zijn vitamine op een lepeltje. Dus hij is de lepel wel gewend. Mischien helpt het ook als zij jou ziet eten. Dit kan trouwens altijd. Kinderen begrijpen vaak ook nog niet wat ze moeten met het eten. Je zou gewoon door kunnen gaan en je zal zien dat het over een paar dagen steeds beter gaat.

茅茅n jaar geleden

Sinds een week hier ook gestart met de oefenhapjes, ons mannetje is helemaal blij! We zijn nog niks tegen gekomen wat hij niet lekker vind. Hij eet echt alles, zodra de lepel in de buurt komt, gaat de mond al open馃グ

茅茅n jaar geleden

Reactie op Qkct

Ik geef al vanaf de geboorte zijn vitamine op een lepeltje. Dus hij is de l ...
Wij geven ook vanaf de geboorde de druppels met een lepeltje maar dat ging ook nooit makkelijk馃ぃ

茅茅n jaar geleden

Wortel gaat er hier altijd in! We zijn nu langzaam meer verschillende dingen aan het introduceren. Stukjes brood bijvoorbeeld. Onze uk laait het gelijk naar binnen. Heeft ze van haar moeder 馃槃

茅茅n jaar geleden

Hahaaa! Hier begonnen met onze favoriet: bloemkool. Was geen succes 馃ぃ馃ゲ. Broccoli ging er veeeel beter in! Nu worteltjes vind ze ook helemaal prima. Bloemkool snel weer eens een kans geven hahah

茅茅n jaar geleden

Hier ook een kleine veelvraat! Eigenlijk gaat alles er goed in, behalve bloemkool ;). Vraagje: hebben jullie ook al ei en/of pindakaas toegevoegd? Gister banaan met een beetje pindakaas gegeven en de kleine man had meteen de halve dag buikpijn. Zo zielig...

茅茅n jaar geleden

Reactie op MamaNo12

Hier ook een kleine veelvraat! Eigenlijk gaat alles er goed in, behalve blo ...
Ik geef 3 dagen pindakaas (zonder suiker, zonder zout, zonder stukjes), en dan 3 dagen ei (roerei in olijfolie gepureerd met water). 3 tl van elk

茅茅n jaar geleden

Reactie op LQ88

Ik geef 3 dagen pindakaas (zonder suiker, zonder zout, zonder stukjes), en ...
Omg zie ik nou Grogu op je profielfoto? 馃槅鉂わ笍. Love it!

茅茅n jaar geleden

Reactie op A1001

Hebben jullie allemaal bewust gekozen om met 4 maanden met gepureerde hapje ...
Zelf hier wel bewust voor gekozen! Ten eerste is onze dame al vanaf het begin een mega-baby.. ze drinkt veel meer dan de gemiddelde baby en daarom heeft het CB haar ook in de gaten gehouden. Maar ze groeit gewoon hartstikke snel (genetisch overgenomen van haar vader haha). Dit + dat ze al veel rechtop wil zitten en dat al goed kan leek het mij goed het advies van CB te volgen en met 4 maanden te starten. Nu zijn wij net wat later gestart, maar het is een succes. Ze laat door deze oefenhapjes soms nu wat meer van de fles ook staan, ookal krijgt ze nog amper echt wat binnen met die hapjes. Ze heeft ook amper last gehad van krampjes. Bijna nooit. Ze lijkt ook totaal geen moeite te hebben met wat er dan ook naar binnen gaat bij haar dus haar darmpjes kunnen het aan 馃槉