196 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Charlievp

Ja excuses, dit geldt natuurlijk net zo voor kunstvoeding. Ik denk voor j ...
Oh, zag het niet als verwijt hoor haha. Maar vind flessen afbouwen lastig. Onze dame drinkt zoveel en geeft ze ook echt aan er behoefte aan te hebben! Dus laat het maar voor wat het is. Maar vraag mij dus af of er een punt is waarop je zelf serieus moet gaan sturen op afbouwen van melk? Maar verwacht eigenlijk ook dat dat wel wat vanzelf gaat? Net als bij borstvoeding?

één jaar geleden

Reactie op Vlindertje3

Oh, ik wilde nog vragen of iemand dat commentaar herkent en wat je dan zegt ...
Oeh, goede vraag! Ik herken commentaar op sommige punten. Qua eten helemaal niet. Iedereen vindt het super leuk om te zien hoe onze zoon smikkelt. Wel commentaar op niet laten huilen en in slaap voeden. Of borstvoeding überhaupt. Aantal mensen in mn omgeving die zeggen dat t mn eigen schuld is dat we geen goede slaper hebben omdat ik nog borstvoeding geef en hij met een fles wel door zou slapen etc. Gelukkig zijn dit mensen die niet dicht bij staan. Vriendinnen en familie vinden het allemaal super dat ik hem nog borstvoeding geef. Ook merk ik dat ik vaker gekke blikken krijg als ik mn zoontje voed in t openbaar omdat hij nu groter is natuurlijk. Ik heb gelukkig een groot ‘lekker Boeie’ mentaliteit, dus ik lach dan vriendelijk en doe alsof t de normaalste zaak van de wereld is (wat het potverdorie ook is) De discussie ga ik niet meer aan met bijvoorbeeld een collega die zegt, ja tijd dat je stopt met borstvoeding en een fles gaat geven etc. Ook over laten huilen ga ik niet de discussie aan. Soms kook ik wel van binnen hoor! Maar dan haal ik diep adem en ben ik t weer kwijt

één jaar geleden

Reactie op Vlindertje3

Oh, zag het niet als verwijt hoor haha. Maar vind flessen afbouwen lastig. ...
Ja!! Lekker je kindje volgen! Als je merkt dat ze flessen laat staan dan zal het langzaam aan een teken zijn dat ze ready is voor wat minder melk!

één jaar geleden

Reactie op Vlindertje3

Oh, zag het niet als verwijt hoor haha. Maar vind flessen afbouwen lastig. ...
Voor alle melk geldt dat dit in principe de hoofdvoeding is en de rest erbij voor de leuk. Of nouja, het schijnt dat ze voor hun eerste wel behoefte hebben aan stoffen die ze uit ander eten halen maar dat ze hier vrij snel aanzitten. Lang geleden eens gelezen dus weet het niet meer precies. Kwam er geloof ik op neer dat aanbieden voor 1 wel echt nut heeft. 😅 Flessen afbouwen lijkt me ook ingewikkeld! Maar je kindje volgen is áltijd goed. Ik geef nog wel bv maar dat gaat er overdag nog nauwelijks in. Ook niet ideaal want dat wordt 's nachts ingehaald haha. Maar als ze Flessen nog gewoon goed gedronken worden dan weet je dat ze er nog behoefte aan en zin in heeft :)

één jaar geleden

Reactie op Vlindertje3

Misschien hier ook maar eens proberen met de pot mee. Hoe maak je sausjes? ...
Niet degene waaraan je het vroeg, maar ik maak pastasaus van passata en dan voeg ik paprikapoeder, uienpoeder, peper en Italiaanse kruiden toe. Voor onszelf later dan nog zout. Knoflook erdoor geeft ook extra smaak. Mijn zoontje eet ook kleine stukjes met z’n vingertjes, dus ik snij de groente gewoon in kleine blokjes. Voor dingen als wraps/tacos kun je ook eenvoudig de kruiden zelf mengen (Google maar eens een recept). Ik maak af en toe een grote hoeveelheid en gebruik dat dan ipv een zakje fajita kruiden. Zijn er nog meer maaltijden die je met pakjes/zakjes maakt, dan kan ik je daar wellicht ook mee helpen.

één jaar geleden

Hoe gaat het bij jullie? Hier heel goed. Hebben alleen opeens een dame die super kieskeurig is? Wat ze eerst prima at komt er nu niet meer in.. begint dat nu al? 😬 Kom er ook nog niet helemaal uit met, met de pot mee eten. Wat mag wel. Wat niet? Vind het ingewikkeld op de een of andere manier. Koken nu steeds apart en dan bijvoorbeeld droge pasta met wortels, aardappel met boontjes etc.. vanavond eten wij bijvoorbeeld risotto. Maar wordt gemaakt met wijn en bouillon. Wijn kan er nog even uit blijven, maar bouillon is te zout. En dan? Hoe maak je het dan voor je baby?

één jaar geleden

Reactie op Vlindertje3

Hoe gaat het bij jullie? Hier heel goed. Hebben alleen opeens een dame die ...
Ik heb van honig soort theezakjes bouillon, daar zit geen zout in. Je zou dan voor je eigen bord zout later kunnen toevoegen. Hier ook een moeilijkere fase. Brood wordt 3x door de kamer gegooid, voor het gegeten wordt 😂 Ooh en alles uit m’n handen willen eten, maar vervolgens op de grond gooien

één jaar geleden

Reactie op Vlindertje3

Hoe gaat het bij jullie? Hier heel goed. Hebben alleen opeens een dame die ...
Leuk de updates!! Hier gaat het super goed. De ene dag eet hij wel meer dan de andere, maar we forceren niks en vertrouw erop dat hij de rest aan melk inhaalt bij mij. Hij zit op de gemiddelde lijn nog dus perfect qua groei! Hij vindt hier echt alles lekker en ik vind hem ook nog weinig kieskeurig! Vooral groene groentes en boterhammen met pindakaas gaan helemaal op. Ik kook gewoon nog apart voor m’n zoontje. Als we curry eten haal ik de groente en wat kokosmelk en rijst apart en meng ik het op z’n eigen bord. Echt met de pot mee wacht ik nog eventjes mee, inderdaad ivm kruiden en zout. Ik ben nu wel met wat meer kruiden aan het koken om het zo op te bouwen.

één jaar geleden

Reactie op Charlievp

Leuk de updates!! Hier gaat het super goed. De ene dag eet hij wel meer d ...
Hier gaat het ook goed! Het is wel een proppertje dus blijft opletten geblazen haha. Hier eet ze wel met de pot mee, Spaghetti en bami zijn favoriet 😅 Er wordt veel meer gegeten dan haar zus op deze leeftijd deed maar het zijn hier alsnog geen hele maaltijden. Brood is ze wel gek op en havermelk van d'r zus vindt ze ook heerlijk haha!

één jaar geleden

Trouwens, hoe gaat het met jullie kindje als jullie een bord/kommetje aangeven?? Hier MOET het bord op de grond. We geven dus stukjes nog aan op z’n tray.

één jaar geleden

Reactie op Charlievp

Trouwens, hoe gaat het met jullie kindje als jullie een bord/kommetje aange ...
Hahaha hier ook op de tray. Bestek/servies komt allemaal wat later wel 😅

één jaar geleden

Reactie op Charlievp

Trouwens, hoe gaat het met jullie kindje als jullie een bord/kommetje aange ...
Hier is het bord ook speelgoed ipv een bord. Probeer af en toe lepeltjes, maar doet ze 1 of 2 keer in haar mond en dan is de lol eraf, haha. Hier is de afgelopen dagen wat minder. Wil minder eten, is kieskeurig. Weten nog niet goed waar het aan ligt. Want verder wel vrolijk, slaapt ineens door sinds 5 dagen.. Flessen drinkt ze nog wel goed, dus laten haar gewoon zelf bepalen en kijken wel wanneer ze weer meer een.

één jaar geleden

Hi! Ik ben sinds kort ook overgeschakeld op deze methode omdat mijn dochtertje echt boos wordt als ik haar met een lepeltje probeer eten te geven 🫣 maar ik vroeg me af: hoe doen jullie het met de knoeiboel als jullie ergens op visite eten geven of op restaurant? Want het is hier echt één grote knoeiboel, het eten hangt op haar hoofd, op de stoel en de vloer ligt ook onder. Lijkt me dan een beetje gênant als je elders bent!!

één jaar geleden

Reactie op amycj

Hi! Ik ben sinds kort ook overgeschakeld op deze methode omdat mijn dochter ...
Het wordt vanzelf minder als je kind er handiger in wordt. Op bezoek leg ik er een vuilniszak onder en in een restaurant geven we dingen die niet zoveel zooi geven. Bijvoorbeeld een boterham of wat groenten van ons bord. Mijn kind heeft bijna nooit gepureerd of potjes gehad maar de keren dat ze dat had (of nu havermout wat we haar wel voeren) was dat net zo'n zooi.

één jaar geleden

Reactie op Charlievp

Trouwens, hoe gaat het met jullie kindje als jullie een bord/kommetje aange ...
Bord met een zuignap maat geen enkele zuignap is echt goed. We zijn het nu aan het oefenen en ze laat het best goed staan. Als ze echt het bord pakt is ze vaak ook wel klaar met eten

één jaar geleden

Reactie op amycj

Hi! Ik ben sinds kort ook overgeschakeld op deze methode omdat mijn dochter ...
Geef haar dingen die wat minder zooi geven en niet zo plakken. Een broodje geeft wel wat zooi, maar kan ik allemaal makkelijk oppakken omdat het droog is. Bij visite zou ik het zelf even opruimen en schoonmaken. Is zo gedaan. Even checken of het oké is, dat is het vaak wel!