196 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Veer21

In de app Solid starts staat precies hoe je stukken veilig kan aanbieden. R ...
Het is goed als je kindje kan zitten met steun. Onze dochter zit mooi rechtop en kan haar hoofd goed omhoog houden. Alleen niet lang genoeg, dus ondersteunen we haar met doeken. Zodat ze strak in haar stoeltje zit en hierdoor wat beter rechtop. Dan is het goed genoeg. Ze hoeven nog niet zelfstandig in zit te kunnen komen. Onze dochter zat met 5 maand en 3 weken al goed in de stoel, met ondersteuning. Dus zijn toen begonnen 😁

één jaar geleden

Reactie op Vlindertje3

Het is goed als je kindje kan zitten met steun. Onze dochter zit mooi recht ...
Klopt, voor Rapley kan dat. Voor de ontwikkeling van het lichaam is het beter als je kindje pas in zittende houding wordt gezet als het zelfstandig tot zit kan komen (begreep ik van de yogadocent en Kinderopvang). Zo forceer je je kindje ook niet in een houding waar hij/zij nog niet aan toe is. Daarom wacht ik nog even.

één jaar geleden

Reactie op Veer21

Klopt, voor Rapley kan dat. Voor de ontwikkeling van het lichaam is het bet ...
Klopt hoor! Ik volg een kinderfysiotherapeut op instagram en die gaf aan dat op deze leeftijd eventjes zitten (zo'n 10 min) niet erg is! Langer zit ze bij ons ook niet in de stoel 😁

één jaar geleden

Reactie op Vlindertje3

Klopt hoor! Ik volg een kinderfysiotherapeut op instagram en die gaf aan da ...
Maar vooral doen waar je je goed bij voelt inderdaad!

één jaar geleden

Hier ook begonnen sinds een poosje! Maar ons dochtertje vindt werkelijk alles best heel goor :| alleen brood was een redelijk succes, maar dan alsnog eet ze niet echt, het is meer kliederen. Maar goed, schijnt dat ze het ook eerst moeten leren. Food under one, is just for fun😇

één jaar geleden

Reactie op Kornoelje

Hier ook begonnen sinds een poosje! Maar ons dochtertje vindt werkelijk all ...
Precies !! Melk blijft gewoon de hoofdvoeding het eerste jaar. Vandaag voor t eerst gegeten zonder veel kokhalzen. Heel fijn! Hoe heb je brood gedaan?? Ik vind dat nog best spannend! Net als ei, vind ik ook spannend

één jaar geleden

Hier ook deels begonnen. Kan nog niet in zijn stokke stoel zitten, dus bied ...
Als je de banaan in de schil laat en de bovenkant er af snijdt en dan nog een halve centimeter schil weghaalt kunnen ze de banaan goed vasthouden en maar hele kleine hapjes er van nemen omdat er na een halve cm al schil is!

één jaar geleden

Zo leuk dat er moeders zijn die ook zijn begonnen met Rapley! Wij zijn dat ook van plan! Misschien een idee om misschien een groepsapp aan te maken en dan recepten of eten in te sturen wat jullie aan bieden? Oh ja, solid starts is een hele fijne app!

één jaar geleden

Ik volg! We zijn ook met de kleintjes methode gestart een week geleden. Er is nog niet veel in t maagje beland maar ze is aan t verkennen. Benieuwd naar ervaringen van t begin

één jaar geleden

Hebben jullie al pinda en ei gegeven? Hoe? Ik durf niet zo goed, haha 🙈

één jaar geleden

Reactie op Vlindertje3

Hebben jullie al pinda en ei gegeven? Hoe? Ik durf niet zo goed, haha 🙈
Ik heb voor pindakaas een beetje moedermelk warm gemaakt en daar de pindakaas door heen gedaan. Dit heb ik als enige wel aan hem gegeven. Puur om te checken of hier een reactie op kwam. Dat kwam niet en nu doe ik het een beetje op banaan. Soms prak ik een banaan wat hij zelf met z’n handjes mag eten en doe ik het daar door. Voor ei heb ik wel een prakje met bloemkool gemaakt en die op een lepel gedaan zodat hij het zelf kon eten! Nu wil ik beginnen met omeletjes. De reden dat wij dit met prakjes hebben gedaan is omdat m’n kindje 9 weken te vroeg geboren is en nu dus al 8,5 maand is. Gecorrigeerd pas 6,5. Op advies van de kinderarts moesten we voor 8 maanden beginnen met ei en pinda, maar toen zat hij nog niet goed genoeg van Rapley. Inmiddels doen we de producten wel in hele stukken :)

één jaar geleden

Kunnen jullie baby's al zelfstandig zitten? Volgende week is mn zoontje 6 maanden en ik wilde gaan starten met rapley. Maar hij kan nog echt niet zelfstandig zitten. Wel met wat hulp. Maar vind het lastig te bepalen wanneer het goed genoeg is.

één jaar geleden

Reactie op Huismeteentuin

Kunnen jullie baby's al zelfstandig zitten? Volgende week is mn zoontje 6 m ...
Niet los op de grond zeg maar. Maar in de kinderstoel met een handdoek opgerold aan de zijkanten wel. Vooral belangrijk dat ze hun hoofdje goed recht kunnen houden en niet weg zakken in de stoel. Ik heb de richtlijnen van Solid starts aangehouden

één jaar geleden

Reactie op Charlievp

Niet los op de grond zeg maar. Maar in de kinderstoel met een handdoek opge ...
Solid Starts zegt: Sitting: Baby is able to sit with minimal support Is een opgerolde handdoek niet meer dan minimal support? Ik vind het allemaal niet zo concreet merk ik

één jaar geleden

Reactie op Huismeteentuin

Solid Starts zegt: Sitting: Baby is able to sit with minimal support Is een ...
Ja ik heb dat geïnterpreteerd als minimale support Hahah. Maar ik snap dat je twijfelt of ze dit bedoelen

één jaar geleden

Reactie op Charlievp

Ja ik heb dat geïnterpreteerd als minimale support Hahah. Maar ik snap dat ...
Met een handdoek is goed hoor! Het gaat erom dat je kindje het hoofd goed omhoog kan houden en niet steeds naar voor of de zijkanten valt. Een opgerolde handdoek tussen het zitje zodat je kindje er strakker in zit is helemaal goed. Goed het hoofdje recht is belangrijk bij zich verslikken. Ze moeten goed kunnen hoesten en voetjes afzetten op de plank. Als je zelf verslikt ga je ook rechtop zitten. Dit heb ik uit de cursus van Rolinde_opdegroei

één jaar geleden

Reactie op Vlindertje3

Met een handdoek is goed hoor! Het gaat erom dat je kindje het hoofd goed o ...
Goede dat je nog even benadrukt van die voetjes op de plank! 🤍Is inderdaad belangrijk met verslikken

één jaar geleden

Reactie op Vlindertje3

Met een handdoek is goed hoor! Het gaat erom dat je kindje het hoofd goed o ...
Thanks, goed om te weten dat zij dat in die cursus zegt!

één jaar geleden

Heel leuk, ik lees vast mee! We hebben dit bij onze oudste gedaan en altijd erg enthousiast over geweest. Die heeft een jaar lang amper iets met eten gedaan behalve pletten en smijten 😅 maar is helemaal goedgekomen haha! De jongste is eind van deze maand 6 maanden en dan beginnen we met blw. Maar het is geen doen om met haar dan pas te starten want ze valt ons zowat aan als we eten. Dus die krijgt af en toe nu een hapje gepureerd. 4 lepeltjes ofzo en dan wel zoveel mogelijk binnen de filosofie van rapley😅 als ze straks goed kan zitten krijgt ze gewoon lekker stukken eten

één jaar geleden

Hoe lang stomen/koken jullie groente en vis? Ik stoom het altijd met zo lang tot het bijna uit elkaar valt, zo zacht Hahah! Voelt veiliger? Ik ben benieuwd! We gaan nu zalm voor het eerst proberen!! Spannend!!