196 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Charlievp

Hoe lang stomen/koken jullie groente en vis? Ik stoom het altijd met zo lan ...
Oh, ik heb de zalm gebakken gisteren 🙈 wel doorbakken, maar niet mega zacht. Haha. Groente kook ik. Liever niet mega zacht, dan valt het uit elkaar als ze het vast pakt..

één jaar geleden

Reactie op Vlindertje3

Oh, ik heb de zalm gebakken gisteren 🙈 wel doorbakken, maar niet mega zach ...
Oh zalm bakken mag hoor! Ik heb een stoofpan dus gooi alles daar in. Ik vond zalm opeens heeeeeel spannend net, het was zo droog.. misschien dat ik het morgen ook maar bak. Hoe serveer jij de zalm? Zoals in Solid starts ?

één jaar geleden

Reactie op Charlievp

Oh zalm bakken mag hoor! Ik heb een stoofpan dus gooi alles daar in. Ik v ...
Yes! 2 vingers dik ongeveer geeft de app aan. Maar moet eerlijk zeggen dat de dame propt en alles binnen een seconde uitelkaar valt. Dus op zich heeft het weinig nut. Ik laat haar maar, want ze kokhalst eigenlijk vrijwel niet en stikt er ook niet in..

één jaar geleden

Sinds wij met rapley zijn gestart (en nog wat andere dingen anders zijn) drinkt onze baby haar flessen vrijwel niet meer leeg overdag. Ze wil de hele tijd zitten, drinkt paar slokken, kijkt om zich heen en het is klaar. Ze gaat dan in de avond en nacht alles inhalen. Drinkt dan echt zo 350 ml weg tussen 19.00 en 24.00uur. Dan komt ze ook sowieso nog 2x in de nacht voor een 150 fles.. Niet helemaal de bedoeling, want ze slaapt dus niet dat eerste stuk. Baby doodmoe, papa en mama doodmoe. Probeer al direct uit bed in de slaapzak, voor bedtijd, voor de hapjes, na de hapjes. Allemaal geen effect. Herkenbaar? En iemand DE oplossing?

één jaar geleden

Iemand al banaan ei pannenkoeken geprobeerd ?? Ik heb ze zojuist voor ons gemaakt en toen dacht ik hey dit mag m’n kindje ook. Zit alleen ei, banaan en Brinta in!

één jaar geleden

Reactie op Vlindertje3

Sinds wij met rapley zijn gestart (en nog wat andere dingen anders zijn) dr ...
Oh! Ik denk dat dit meer een fase is van afleiding dan dat het met de hapjes te maken heeft! Ik geef live borstvoeding dus ik heb geen idee hoeveel er wordt gedronken. Mijn kindje meldt zich überhaupt al sinds de geboorte elke 2-3 uur met een uitschieter van 4 in de nacht, dus ik heb geen oplossing hiervoor helaas!

één jaar geleden

Nou, dit weekend dan echt begonnen! Aarbeien en sinaasappel als fruithapje, gegrilde courgette en groene asperges en ook nog broodstrips met margarine en wortel met omelet reepjes geprobeerd. Ze vind het fantastisch om zelf ze kunnen kliederen en ontdekken. Ik hou haar als een havik in de gaten, maar merk dat ze t echt goed doet, te grote stukken werkt ze netjes naar voren en spuugt ze uit

één jaar geleden

Reactie op Drommedaris

Nou, dit weekend dan echt begonnen! Aarbeien en sinaasappel als fruithapje, ...
Wat een knapperd!!! Leuk om te zien

één jaar geleden

Nou, het kokhalzen is hier echt al flink afgenomen!! Zo knap!! Ik ben echt heel trots dat we door hebben gezet en dat het nu al zo goed gaat. Hoe gaat het bij jullie ??

één jaar geleden

Ik vind Nectarine/Perzik nog wel een leuke aanrader. Ik snij 'm doormidden en haal de pit eruit en geef dan een helft. Ze sabbelt zo het vruchtvlees eruit.

één jaar geleden

Reactie op Veer21

Ik vind Nectarine/Perzik nog wel een leuke aanrader. Ik snij 'm doormidden ...
En dan laat je de schil erom?

één jaar geleden

Reactie op Charlievp

En dan laat je de schil erom?
Yes, dat helpt om het goed vast te houden. Maakt het wat minder glibberig.

één jaar geleden

Reactie op Veer21

Ik vind Nectarine/Perzik nog wel een leuke aanrader. Ik snij 'm doormidden ...
Kan dat met pruim ook? Die heb ik in huis

één jaar geleden

Reactie op Jeannette_11

Kan dat met pruim ook? Die heb ik in huis
Ja! Met al deze steenvruchten geldt wel dat ze goed rijp en zacht moeten zijn. Maar dan zijn ze natuurlijk ook het lekkerst.

één jaar geleden

Vanochtend een stuk yoghurt bark gegeven, was ook succesvol (en fijn voor de tandjes). Als toetje nog een stuk komkommer er achter aan

één jaar geleden

Nog een vraagje, heb net een stuk getoast brood gegeven. Hij scheurde er een flink stuk af en had dus best veel brood in z’n mond. Als hij het niet goed wegkrijgt, maar wel blijft kauwen, is water aanbieden dan slim of juist niet?

één jaar geleden

Reactie op Jeannette_11

Nog een vraagje, heb net een stuk getoast brood gegeven. Hij scheurde er ee ...
Ik heb met hapjes trouwens altijd een tuitbeker of rietjesbeker met handvaten staan, die kan hij zelf pakken en uit drinken

één jaar geleden

Reactie op Jeannette_11

Nog een vraagje, heb net een stuk getoast brood gegeven. Hij scheurde er ee ...
Ik zou denken geen water aanbieden, gewoon focussen op het leren kauwen en slikken. Maar ik weet het niet zeker!

één jaar geleden

Wat voor brood bieden jullie aan? Ik lees hier op het topic dat solid starts volkorenbrood af raad, maar Kleintjes raadt juist volkorenbrood aan. Wat is handig?

één jaar geleden

Reactie op Jeannette_11

Vanochtend een stuk yoghurt bark gegeven, was ook succesvol (en fijn voor d ...
Wat leuk, yoghurt bark! Met vers fruit ??