196 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Huismeteentuin

Wat voor brood bieden jullie aan? Ik lees hier op het topic dat solid start ...
Ik heb een fijn volkoren in de vriezer liggen van de bakker. Nog niet gegeven

één jaar geleden

Reactie op Charlievp

Ik heb een fijn volkoren in de vriezer liggen van de bakker. Nog niet gegev ...
Toevoeging, het is sws een beetje aankijken vind ik. Ik doe zelf ook wat havermeel door de pannenkoekjes die ik maak met banaan en ei, of pompoen en ei. En volgens kleintjes mag dst pas vanaf 10 maanden, maar Solid Start vanaf 6. Ik zou een klein beetje proberen en kijken hoe je kindje reageert

één jaar geleden

Reactie op Huismeteentuin

Wat voor brood bieden jullie aan? Ik lees hier op het topic dat solid start ...
Wij hebben alleen volkoren brood. Ik wist ook niet dat t werd afgeraden. Hier niks geks gebeurt 😁

één jaar geleden

Reactie op Jeannette_11

Nog een vraagje, heb net een stuk getoast brood gegeven. Hij scheurde er ee ...
Juist niet denk ik! Wordt het dik en een brij. Moeilijk door te slikken. Je kindje spuugt het wel uit als het niet lukt.

één jaar geleden

Hij is echt gek op broodjes 🤣 hij valt ze gewoon letterlijk aan!

één jaar geleden

Wij zijn nu 4 dagen begonnen met de kleintjesmethode. Vandaag gekookte wortel gegeven (niet megazacht, maar wel samenknijpbaar zacht). Hij beet ineens een redelijk groot stuk af en vervolgens verslikte hij zich. Maar hij ging niet hoesten, het leek alsof hij geen lucht kon krijgen om te hoesten, hij zag er ook heel erg paniekerig uit zo zielig! Maar deed dus niks, niet ademen, niet hoesten, alleen beetje gekke geluidjes maken. Uiteindelijk pakte mn vriend hem na even afwachten o en toen leek het los te schieten ofzo en ging hij heftig hoesten en hard huilen. Beetje schrikken voor ons op dag 4 van kleintjes😳… iemand dit ook gehad? En kokhalzen doet hij ook helemaal niet eigenlijk, is dat normaal..? Misschien dat hij die reflex minder sterk heeft waardoor het te ver achterin zijn mond kan komen..?

één jaar geleden

Reactie op Huismeteentuin

Wat voor brood bieden jullie aan? Ik lees hier op het topic dat solid start ...
Heeft met de darmen te maken. Begon met bruin brood, nu over op volkoren

één jaar geleden

Reactie op joleina

Wij zijn nu 4 dagen begonnen met de kleintjesmethode. Vandaag gekookte wort ...
Misschien wortel door de helft snijden? Net als met druiven enzo. Dat je we lange repen hebt, maar niet zo rond

één jaar geleden

Reactie op Jeannette_11

Misschien wortel door de helft snijden? Net als met druiven enzo. Dat je we ...
Hadden we al gedaan

één jaar geleden

Vraag: ben nu 3w gestart. Ze krijgt alleen nog 1-2x per dag groenten. Verder 5-6x borstvoeding op verzoek. Is dit te weinig qua vaste voeding of zijn er meer moeders die het zo doen?

één jaar geleden

Reactie op Li123

Vraag: ben nu 3w gestart. Ze krijgt alleen nog 1-2x per dag groenten. Verde ...
Nee hoor, ik doe het ook zo. Borstvoeding is hele complete voeding en zou tot zeker 8 maanden de hoofdvoeding moeten zijn. Mijn kindje krijgt een half stuk fruit (bij uitzondering een hele portie), wat groenten (vaak nog gepureerd) en meestal nog een keer Komkommer oid om op te kauwen als we zelf eten maar zeker nog geen boterhammen of hele avondmaaltijden.

één jaar geleden

Reactie op Veer21

Nee hoor, ik doe het ook zo. Borstvoeding is hele complete voeding en zou t ...
Half verhaal 😅 Ze kan wel meer eten maar dat doen we bewust niet omdat we niet willen dat ze al melkvoedingen laat vallen.

één jaar geleden

Reactie op Li123

Vraag: ben nu 3w gestart. Ze krijgt alleen nog 1-2x per dag groenten. Verde ...
Hier verschilt het per dag. Meestal ook 1-2x per dag, soms 3x. Ze krijgt nog maar weinig binnen, dus leg wel echt focus op flesvoeding. Vooral met dit warme weer wil ik dat ze genoeg vocht binnen krijgt. Ene dag drinkt ze iets minder dan normaal, andere dag zelfde als normaal. Wij geven haar groente, fruit en sporadisch een broodkorstje

één jaar geleden

Wij doen beide, dus en pureren en stukken geven. Net wat op dat moment makkelijker is. Nou eet mijn meisje met beide methodes echt wel 1-2 stuks fruit in een keer weg en in de avond eet ze 150 gram groente alsof het niks is😂 ook krijgt ze heel soms een broodkorst en ook dat vindt ze heerlijk😍 Ze krijgt daarnaast nog 5-6 keer per dag borstvoeding. Ze drinkt niet minder dan dat ze dronk voor ze vaste voeding kreeg. Het is gewoon een kleine veelvraat denk ik. Verder is ze klein van stuk, dus wij vinden het prima zo.

één jaar geleden

Wij zijn vandaag begonnen, gisteren was mn zoontje 6 maanden. Ik vond op schoot toch niet zo handig, dus toch de Stokke maar omgebouwd. En wat blijkt... hij kan echt super goed al zelf zitten in de Stokke babyset! Grappig, ik twijfelde er zo over en dacht er zelfs aan om nog even te wachten maar gaat dus heel goed.

één jaar geleden

Wij hebben vandaag voor het eerst kabeljauw gedaan. Hij moest heel erg wennen aan de structuur en deed er iets langer over, maar keurig op

één jaar geleden

Reactie op Huismeteentuin

Wij zijn vandaag begonnen, gisteren was mn zoontje 6 maanden. Ik vond op sc ...
Goed hoor!! waar ben je mee begonnen ??

één jaar geleden

Wij gaan ons kindje vegetarisch opvoeden. Wat geven jullie nu al aan vegetarische opties (als vervanger voor vlees/vis)? Ik dacht in ieder geval aan Kikkererwten, bonen, ei.

één jaar geleden

Reactie op Veer21

Wij gaan ons kindje vegetarisch opvoeden. Wat geven jullie nu al aan vegeta ...
Tofu, zelf burgertjes maken met linzen, veel noten (op een veilige manier)! Wij twijfelen nog, eten zelf alleen vis. Maar misschien dat we hem wel wat vlees willen geven zo nu en dan om zelf de keuze te gaan maken. Hoe ben jij tot je besluit gekomen😊

één jaar geleden

Reactie op Charlievp

Tofu, zelf burgertjes maken met linzen, veel noten (op een veilige manier)! ...
Ik eet zelf al heel lang geen vlees en geen vis, mijn man thuis ook niet en buiten de deur heel soms wel. Dus eigenlijk is haar (thuis) wel vlees of vis geven minder logisch dan het niet doen. We twijfelen nog wel een klein beetje over 'buiten de deur' hoor. Misschien is het juist wel goed als ze op de opvang vlees/vis aanbieden zodat ze dat ook kent en inderdaad zelf de keuze kan maken. Maar ik vind uberhaupt vlees/vis eten niet nodig, vandaar de twijfel.