196 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Veer21

Ik eet zelf al heel lang geen vlees en geen vis, mijn man thuis ook niet en ...
Hier ook een vegetariër (ik) en een vegetariër met melkallergie (vriend). Zolang de kleine borstvoeding krijgt zijn de hapjes echt om te oefenen, ik denk nu nog niet echt na over alle eiwitten etc in hapjes. Want borstvoeding is hoofdvoeding. Als ik wel vlees zou eten zou ik hem nu ook nog geen vlees geven😅. En daarna gewoon net zo als wij eten, veel bonen, noten(pasta in zijn geval), zaden, af en toe ei… ik wil hem graag vegetarisch opvoeden en dan mag hij zelf later de keuze maken of hij wel vlees gaat eten. Ik vind het belangrijk om zo mee te geven dat vlees eten gezien t milieu en de bioindustrie etc niet ‘gewoon normaal’ is, en dat de wereld iets is om om te geven :)

één jaar geleden

Reactie op Veer21

Wij gaan ons kindje vegetarisch opvoeden. Wat geven jullie nu al aan vegeta ...
Volgens Kleintjes is vlees/vis het hele eerste jaar niet 'nodig', omdat borstvoeding voorziet in de nodige eiwitten etc. Mijn idee was om eventuele vervangers ook pas later te gaan geven

één jaar geleden

Reactie op Charlievp

Goed hoor!! waar ben je mee begonnen ??
Komkommer en broccoli! Vandaag staat avocado op het menu. Leuk hoor, zo alles ontdekken!

één jaar geleden

Reactie op Veer21

Ik eet zelf al heel lang geen vlees en geen vis, mijn man thuis ook niet en ...
Ja dat is een interessante. Ik dacht om na z’n eerste jaar ook sporadisch vlees te introduceren als hij bijvoorbeeld bij opa en oma is! Wat HUISMETEENTUIN zegt klopt!! Eerste jaar is het niet perse nodig.

één jaar geleden

Reactie op Huismeteentuin

Komkommer en broccoli! Vandaag staat avocado op het menu. Leuk hoor, zo all ...
Oh ja leuk hè !!!!

één jaar geleden

Volgen jullie trouwens meer de Kleintjes methode (dus met de lijst wat wel en niet mag) of BLW (met het idee dat ze direct alles mogen)?? Wij doen voornamelijk BLW, maar ik kijk wel met een schuin oog naar de Kleintjes lijst. Wij doen bijvoorbeeld wel al een klein beetje havermout in de banaan ei pannenkoekjes (half eetlepeltje) terwijl dag nog niet ‘mag’ volgens de kleintjes manier. Ben benieuwd !!!

één jaar geleden

Hoe geven jullie paprika?

één jaar geleden

Reactie op Vlindertje3

Hoe geven jullie paprika?
Lukt dat al met kauwen? Die van mij heeft nog moeite met brood door happen 😂🙈

één jaar geleden

Reactie op olive1606

Lukt dat al met kauwen? Die van mij heeft nog moeite met brood door happen ...
Daarom ben ik er ook benieuwd naar, haha. Rauw om op te sabbelen? Of gekookt? Maar daar zit zo'n vervelend schilletje omheen..

één jaar geleden

Reactie op Charlievp

Volgen jullie trouwens meer de Kleintjes methode (dus met de lijst wat wel ...
Ik gebruik solidstarts. Bied eigenlijk alles gewoon aan. Geef nu ook regelmatig knijpfruit die hij zelf eet. Hij krijgt trouwens wel 50/50. Ook hapjes met lepel

één jaar geleden

Reactie op Vlindertje3

Daarom ben ik er ook benieuwd naar, haha. Rauw om op te sabbelen? Of gekook ...
Solidstarts zegt gehalveerd, gekookt, zonder schil (die kun je met blancheren eenvoudig verwijderen)

één jaar geleden

Reactie op Jeannette_11

Solidstarts zegt gehalveerd, gekookt, zonder schil (die kun je met blancher ...
Thanks! Wat een werk 🙈

één jaar geleden

Reactie op Vlindertje3

Thanks! Wat een werk 🙈
Echt hè 😂 Hier ben ik vooral fan van komkommer en meloen, stuk eenvoudiger

één jaar geleden

Hier ondertussen een dikke maand bezig, ze was best vroeg met zitten, en was al het eten uit onze mond aan t kijken. Ze eet eigenlijk alles wat we aanbieden. Eerste was een stukje aardbei die op restaurant op ons bord lag. Tot onze verwondering niks proberen. Gewoon opeten alsof ze nooit iets anders deed. In het begin soms last met te gladde stukken, maar ze gaat met sprongen vooruit. Ik lees dat velen komkommer aanbieden, hoe gaat dat? Want dat is toch best hard... want bv van appel en peer maak ik wel pap, omdat het te hard is (maar ik wil het wel graag al aanbieden), ze is trouwens even gretig om de lepel te pakken te krijgen en binnen te steken als al de rest. Zo leuk om te zien. En trots als familie leden die niet makkelijk onder de indruk zijn, het toch straf vinden hoe ze dat al doet 😀

één jaar geleden

Reactie op Mama ST

Hier ondertussen een dikke maand bezig, ze was best vroeg met zitten, en wa ...
Ik geef een reep van de komkommer. Ze sabbelt er op alsof het een ijsje is. Hierdoor komt het vruchtvlees wat los. Maar ze eet het niet echt op verder. Prima hoor, ze vind het namelijk heel lekker. Zeker met dit weer een fijn idee dat ze wat extra vocht krijgt.

één jaar geleden

Reactie op Jeannette_11

Echt hè 😂 Hier ben ik vooral fan van komkommer en meloen, stuk eenvoudiger ...
Vandaag meloen geprobeerd. Vind het heerlijk. M'n moeder paste gisteren op. Bij haar trok ze zo de nectarine uit haar hand, haha. Mijn dochter eet echt alsof ze niks krijgt op een dag. Echt elke maaltijd is het graaien naar het eten en proppen. Volgens mij krijgt ze niet mega veel binnen nog, maar komt vanzelf!

één jaar geleden

Reactie op Vlindertje3

Ik geef een reep van de komkommer. Ze sabbelt er op alsof het een ijsje is. ...
Ik geef het ook zo, in kwart gesneden lange repen. Binnenkant wordt er hier uit geschraapt, eet hij dus best veel van. Nectarine had hij laatst een grote hap in z’n mond (afgebeten), 2 cm ofzo, en slikte het zo door 😱

één jaar geleden

Ijs doet het hier ook goed (ingevroren fruithap met wat water)

één jaar geleden

Reactie op Jeannette_11

Ijs doet het hier ook goed (ingevroren fruithap met wat water)
Welke stokjes heb jij hiervoor? Ik wil ook graag ijs geven als het weer zo warm is. Ook omdat ze heeeeel graag ons waterijsje wil maar dat vind ik ivm suikers geen goed idee nog.

één jaar geleden

Reactie op Veer21

Welke stokjes heb jij hiervoor? Ik wil ook graag ijs geven als het weer zo ...
Heb deze van AliExpress. Ook nog een andere soort, beide we makkelijk, fijne kleine ijsjes. Van Nuby of op Amazon heb je wel vergelijkbare ijsvormpjes, maar dan direct stukken duurder https://a.aliexpress.com/_EuCSucZ https://a.aliexpress.com/_EQcMXRj