196 Reacties

één jaar geleden

Hoe gaan jullie ermee om als je baby z'n eten op de grond gooit? Wij kregen de tip dat hij er dan geen zin in heeft en we het dus niet meer terug moeten geven, maar dan is het eten na 1 minuut afgelopen. En hoeveel kregen jullie baby's in het begin daadwerkelijk binnen? Ik weet dat het daar niet om gaat, en dat het normaal is dat het nog heel weinig is, maar merk dat het me toch frustreert dat bijna niks naar binnen gaat haha😅

één jaar geleden

Reactie op Huismeteentuin

Hoe gaan jullie ermee om als je baby z'n eten op de grond gooit? Wij kregen ...
Bij ons doet ze het nooit bewust. Haar coördinatie is gewoon nog niet altijd even goed en dan maait ze het van haar tafeltje af. Dus geef het altijd terug. Hier krijgt ze steeds iets meer binnen, maar niet veel hoor. Ze drinkt gewoon nog haar flessen, dus helemaal prima. Alles wat ze wel binnen krijgt is mooi meegenomen.

één jaar geleden

Reactie op Huismeteentuin

Hoe gaan jullie ermee om als je baby z'n eten op de grond gooit? Wij kregen ...
Hoi!! Hier gaat het prima! Kiwi en broccoli is favoriet! Als het open op de grond beland geven we een nieuw stukje. Vaak gaat hij per pas weg gooien als hij vol zit. Verder krijgt hij echt nihil eten binnen hoor. Alles op z’n tijd! Nu nog lekker ontdekken en spelen en ze halen de voeding uit de melk (kunst of bv). Ik hoor vaak dat met 9 maanden het opeens echt een vogelvlucht neemt en ze de kindjes die prakjes krijgen ‘inhalen’. Niet dat t een wedstrijd is, maar je snapt me

één jaar geleden

Reactie op Huismeteentuin

Hoe gaan jullie ermee om als je baby z'n eten op de grond gooit? Wij kregen ...
In eerste instantie terug geven maar als het gelijk weer op de grond beland dan is het wel klaar. Ik herken dat ook wel uit andere lichaamstaal. Alles waar je vruchtvlees van af kan sabbelen gaat op de schil na op, broodkorsten ook grotendeels en dingen als Avocado/banaan meer kleine stukjes ipv alles op omdat het verder uit haar handen glibbert of ze het in haar vuistje vermaalt tot een papje.

één jaar geleden

Vanaf wanneer start je een beetje met pasta en rijst enzo? Weet iemand dat? Onze dochter heeft het eten helemaal ontdekt en eet zo bijna een heel broodje weg. Heb het idee dat ze wel wat meer kan hebben dan alleen groente en fruit..

één jaar geleden

Reactie op Vlindertje3

Vanaf wanneer start je een beetje met pasta en rijst enzo? Weet iemand dat? ...
Oh echt! Brood vind ie hier nog maar niks haha. Hoe bied je het aan in reepjes of anders?

één jaar geleden

Reactie op Jansje22

Oh echt! Brood vind ie hier nog maar niks haha. Hoe bied je het aan in reep ...
Ik gaf korstjes, maar inmiddels drukt ze zo alles weg. Geef verder lange reepjes, maar ze begint ergens midden in het reepje te eten. Dus blijven uiteindelijk alleen maar kleine stukjes over, die gaan ook prima. Behalve het eerste weekje heeft ze sindsdien niet meer gekokhalst en/of gestikt.. Ze is echt een mega eter, zodra ze in dr stoel zit wordt ze bijna agressief als we eerst haar schortje om doen en het eten nog op de eettafel staat ipv binnen handbereik.. 🙈

één jaar geleden

Reactie op Vlindertje3

Vanaf wanneer start je een beetje met pasta en rijst enzo? Weet iemand dat? ...
Wij wachten nog even, voldoende groente en fruit. We geven wel brood, ei, en banaan ei pannenkoekjes. Pasta denk ik over paar weekjes.

één jaar geleden

Reactie op Vlindertje3

Ik gaf korstjes, maar inmiddels drukt ze zo alles weg. Geef verder lange re ...
Hoe doe jij de korst? Hier probeert hij echt hele stukken af te bijten

één jaar geleden

Reactie op Charlievp

Hoe doe jij de korst? Hier probeert hij echt hele stukken af te bijten
Doet ze hier ook, ze propt gewoon alles in haar mond. Gewoon even aangekeken en gaat super. Dus vertrouw erop dat het goed gaat. Ik haal gewoon een broodje uit de vriezer en scheur de korstjes eraf. Ze sabbelt en zuigt erop totdat ze het kan doorslikken.

één jaar geleden

Reactie op Vlindertje3

Doet ze hier ook, ze propt gewoon alles in haar mond. Gewoon even aangekeke ...
Thanks!

één jaar geleden

Hallo hallo! Wat hebben jullie afgelopen dagen je kindje ten eten gegeven ?? 🤗

één jaar geleden

Ho te vroeg op verzenden gedrukt. Hier een aantal nieuwe dingen geprobeerd pastinaak, omelet, broccoli, wortel …

één jaar geleden

Reactie op Charlievp

Ho te vroeg op verzenden gedrukt. Hier een aantal nieuwe dingen geprobeerd ...
Wat leuk! Wij zijn pas net begonnen maar ze heeft al "op": wortel, broccoli, komkommer, meloen, nectarine, banaan (in ijsvorm toen het zo heet was haha), hapje pap en haar favoriet: paprika

één jaar geleden

Reactie op Charlievp

Hallo hallo! Wat hebben jullie afgelopen dagen je kindje ten eten gegeven ? ...
Gebakken ei in reepjes, pastinaak, komkommer en brocolli!

één jaar geleden

Reactie op Bobbel

Wat leuk! Wij zijn pas net begonnen maar ze heeft al "op": wortel, broccoli ...
Oh leuk hè!! Ik geniet zo van hem zo zien smikkelen!! Hoe doe jij pap?? 🤗

één jaar geleden

Reactie op Kristy1104

Gebakken ei in reepjes, pastinaak, komkommer en brocolli!
Leuk! Hoe vindt je kindje pastinaak. Ik had verwacht dat dit een gekke smaak zou zijn, maar hij smult ervan

één jaar geleden

Reactie op Charlievp

Oh leuk hè!! Ik geniet zo van hem zo zien smikkelen!! Hoe doe jij pap?? � ...
Pap krijgt ze hier uit een bordje. Ik voer haar in dit geval wel. Ze mag de lepel zelf ook vastpakken maar ik begeleid hem wel naar d'r mond omdat ze: echt heel graag wil eten en anders gefrustreerd raakt. Heeft ze geen zin, dan eet ze uiteraard niet. Zijn we klaar mag ze nog wel ff graaien met d'r handjes haha! Bij de eerste was ik super strikt in het lepel beleid, bij de tweede dus wat minder. Al gaat het me dus wel om smaken en texturen ontdekken, niet om een hele maaltijd naar binnen te lepelen.

één jaar geleden

Reactie op Charlievp

Leuk! Hoe vindt je kindje pastinaak. Ik had verwacht dat dit een gekke smaa ...
Jaa hier is hij er ook echt gek op, had ik niet verwacht! Haha

één jaar geleden

Reactie op Bobbel

Wat leuk! Wij zijn pas net begonnen maar ze heeft al "op": wortel, broccoli ...
Hoe geef je de paprika? Bak je die eerst zodat het zachter wordt?