196 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Bobbel

Pap krijgt ze hier uit een bordje. Ik voer haar in dit geval wel. Ze mag de ...
Heel leuk idee! Hoe maak je de pap als ik vragen mag?

één jaar geleden

Reactie op Charlievp

Heel leuk idee! Hoe maak je de pap als ik vragen mag?
Ik heb nu fijne granen gekocht (bij de etos) en die meng ik met bv (als er een restje in de koelkast staat) of met kv. Gewoon melk even warm maken en pap erbij, roeren en af laten koelen dan dikt het nog wat in. Maarrrr niet alle bv pakt pap goed, blijft soms wat dunner. En ik maak echt laaaaang niet zoveel als op de verpakking staat. 1 schepje pap is hier nog genoeg. Als ze straks 8 of 9 maanden is stap ik over op havermoutpap.

één jaar geleden

Reactie op A1001

Hoe geef je de paprika? Bak je die eerst zodat het zachter wordt?
Nee die geef ik gewoon rauw, lekker koud uit de koelkast. Maar ik heb een goede tuffer gemaakt ;) ze sabbelt en knaagt er lekker op los dus er komt soms wel een stukje af. Maar dat werkt ze echt keurig naar buiten al.

één jaar geleden

Reactie op Bobbel

Nee die geef ik gewoon rauw, lekker koud uit de koelkast. Maar ik heb een g ...
Ik lees nu net wel op solid starts dat iets gegaard wel wordt aangeraden bij paprika. Oeps. Dus, volg mijn advies maar niet :)

één jaar geleden

Reactie op Bobbel

Ik heb nu fijne granen gekocht (bij de etos) en die meng ik met bv (als er ...
Thanks! Ik heb het inderdaad wel eens met havermeel gedaan en gekookt.. dat was niet de bedoeling hahaha Ik doe ook wel eens een schepje havermeel door m’n banaan ei pannenkoekjes.

één jaar geleden

Zooo dames, het eten gaat hier ineens HARD! Waar het eerst hele kleine beetjes waren is de gulzigheid nu wel echt aanwezig. Hij vindt het allemaal super lekker. Maar die gulzigheid gaat ook gepaard met ‘pakken wat je pakken kan’ en hij propt Alles in z’n mond. Soms zo veel dat hij tijdens het kokhalzen er een golf spuug mee komt. Dan is het stukje eruit en gaat hij vrolijk door

één jaar geleden

Reactie op Charlievp

Zooo dames, het eten gaat hier ineens HARD! Waar het eerst hele kleine beet ...
Weer te snel verzonden.. 😓 Kennen mensen dit ?? Het is volgens mij een heel goed reflex

één jaar geleden

Reactie op Charlievp

Zooo dames, het eten gaat hier ineens HARD! Waar het eerst hele kleine beet ...
Dat is inderdaad gewoon een reflex en zo leren ze ook om wat beter te gaan doseren. Eigenlijk juist heel veilig want dit voorkomt dat ze stikken!

één jaar geleden

Reactie op Veer21

Dat is inderdaad gewoon een reflex en zo leren ze ook om wat beter te gaan ...
Ja, ik ben ook blij dat hij het doet. Maar het ziet er zo zielig uit.. Nou lijkt hij er geen last van te hebben.

één jaar geleden

Hi! Mijn zoontje vindt het heel leuk om in zijn stoeltje te zitten en zelf eten te mogen pakken en naar zijn mondje te brengen. Maar de meeste hapjes die ik neerleg zijn te glibberig voor hem. Ik geef telkens gestoomde groente (tot nu toe: zoete aardappel, pastinaak, wortel, bloemkool, tomaat, courgette). Maar het glijdt telkens uit zn handjes. Heeft iemand tips voor soort groente, bereiding of hoe de stukjes gesneden moeten worden? Merci:)

één jaar geleden

Reactie op RuthieDi

Hi! Mijn zoontje vindt het heel leuk om in zijn stoeltje te zitten en zelf ...
Ja herkenbaar, bij glibberig fruit laat ik vaak een stukje schil erom zodat hij een handvat heeft. Dus alleen het bovenste stukje van de schil van een kiwi eraf bijvoorbeeld. Het gaat wel echt snel beter! Gister pakte hij opeens de avocado zonder problemen terwijl dat in het begin echt geen doen was

één jaar geleden

Reactie op RuthieDi

Hi! Mijn zoontje vindt het heel leuk om in zijn stoeltje te zitten en zelf ...
Solid starts geeft als top om iets glibberigs door bijvoorbeeld kokosrasp te rollen. Broccoli en komkommer zijn erg makkelijk zelf vast te houden

één jaar geleden

Reactie op RuthieDi

Hi! Mijn zoontje vindt het heel leuk om in zijn stoeltje te zitten en zelf ...
Je kan "handvaten" snijden uit groente en fruit. Bijvoorbeeld langwerpige stukken, snij je aan elke de lange zijde 2 stukjes uit, dan heeft het handje daar wat meer grip. Het hele glibberen is ook onderdeel van het proces, ze leren al snel hoe hard/zacht ze moeten gaan knijpen voor iets. Echt leuk om te zien :)

één jaar geleden

Reactie op Bobbel

Je kan "handvaten" snijden uit groente en fruit. Bijvoorbeeld langwerpige s ...
Dit is echt een gouden tip! Zojuist gedaan bij mango. Ging heel goed

één jaar geleden

Reactie op Bobbel

Je kan "handvaten" snijden uit groente en fruit. Bijvoorbeeld langwerpige s ...
Hier inderdaad van heel moeilijk zacht en glad fruit naar prima. Soms geef ik ook een stukje aan, dan vind ze het makkelijker vast te houden. Het oppakken is vooral ingewikkeld hier!

één jaar geleden

Reactie op Bobbel

Wat leuk! Wij zijn pas net begonnen maar ze heeft al "op": wortel, broccoli ...
Hoe bied je nectarine en paprika aan? Ik durf tot nu toe alleen redelijk zachte dingen of een appel stoom ik eerst.

één jaar geleden

Hoe geven jullie granen te eten? En olie? En welke? Ik heb het laatst eens over een strookje broccoli gedaan maar dat was niet zo’n succes

één jaar geleden

Reactie op Li123

Hoe geven jullie granen te eten? En olie? En welke? Ik heb het laatst eens ...
Paprika ook eerst stomen en daarna de schil eraf pellen. Nectarine snijd ik in grote stukken. Olie doe ik met broodkorst. Dus ik doop de korst erin. Wij gebruiken gewoon goede extra virgin olijfolie. Hij vindt het heerlijk. Granen vind ik ook lastig! Ik wilde toevallig vandaag de vraag hier stellen. Wij eten zelf vaak quinoa bijvoorbeeld

één jaar geleden

Ik geef fijne pap als granen en af en toe een stukje volkoren cracotte. Ze knabbelt hier lekker op. Maar sporadisch nog maar hoor. Gister aten we cassave en dat zat ze ook lekker op te eten. Eigenlijk alles dat we haar geven verdwijnt met smaak 😅

één jaar geleden

Een vraag, zitten alle kindjes die deze methoden doen al in de kinderstoel? Want mijn dochter 6 maanden zit nog in de newborn zitje kan dat dan ok?