196 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Babysam8

Een vraag, zitten alle kindjes die deze methoden doen al in de kinderstoel? ...
Nee! Echt niet doen. Voordat je begint echt even goed verdiepen in deze methodes. Dan leer je ook waarom je dat niet moet doen.

één jaar geleden

Ik ben wel benieuwd wanneer jullie een beetje starten met een degelijke maaltijd? Ze krijgt hier nu bijvoorbeeld broodkorsten of een stuk fruit of groente? Maar vanaf wanneer begin je echt te letten op dat een maaltijd eiwitten, vetten, groente, vezels etc heeft? Dus meer een volledige maaltijd? Vind die overstap lastig. Het is juist bedoelt zodat ze met de pot mee kunnen eten, maar wat is nu "de pot?" 😅

één jaar geleden

Reactie op Vlindertje3

Ik ben wel benieuwd wanneer jullie een beetje starten met een degelijke maa ...
Ik denk dat wij hier nu een beetje mee gaan beginnen. Ik wilde gister fusilini toevoegen, maar last minute vond ik het even te spannend omdat ik alleen thuis was. Nieuwe producten doe ik dan toch liever als m’n man er is. Wij zetten hem wle 3x per dag gewoon bij ons aan tafel en dan eet hij of een broodje mee, wat fruit, gezonde pannenkoeken, groente, zoete aardappel etc. En bij jullie ??

één jaar geleden

Joehoe ben ik weer! Wanneer bieden jullie het eten aan?? Net na een melkvoeding? Of juist tussendoor

één jaar geleden

Reactie op Charlievp

Joehoe ben ik weer! Wanneer bieden jullie het eten aan?? Net na een melkvoe ...
Tussendoor, dus 1.5 uur voor de voeding of ca half uur/uurtje na de voeding.

één jaar geleden

Reactie op Charlievp

Ik denk dat wij hier nu een beetje mee gaan beginnen. Ik wilde gister fusil ...
Wij ook 3x per dag inderdaad, soms minder als we onder lunchtijd weg zijn bijvoorbeeld. Verschilt wat ik geef. Mijn man is vooral van de komkommer, geeft de minste troep haha. Ik kijk gewoon wat we in huis hebben eigenlijk en probeer wat. We geven haar ook wat water uit een gewone beker. Ze springt nog net niet uit dr stoel van enthousiasme als ze de beker ziet haha.

één jaar geleden

Reactie op Charlievp

Joehoe ben ik weer! Wanneer bieden jullie het eten aan?? Net na een melkvoe ...
Ligt er aan wanneer we zelf eten. Soms erna, soms er voor en soms ergens tussenin. Onze dame is nogal kieskeurig met wanneer ze een fles wil, mag echt alleen op haar tijd, maar daar zit dus helemaal geen ritme in. Dus ze past zich hierin maar aan ons aan 😜. Ze drinkt namelijk vaak kleine flesjes. Of een paar slokken, even spelen en na 10 minuten weer huilen van de dorst. Dus moeilijk te plannen.

één jaar geleden

Reactie op Charlievp

Joehoe ben ik weer! Wanneer bieden jullie het eten aan?? Net na een melkvoe ...
Het is hier allemaal een beetje flexibel haha. In principe is de "regel" dat melk de hoofdvoeding is en je dus vaste voeding daarna (tussen 30 min en 1 uur later) aanbied. Maar dat is hier lang niet altijd het geval. Komt soms niet lekker uit met drinken/slapen en madam is écht zwaar teleurgesteld als wij wat gaan eten en zij niks krijgt. Dus, het komt zoals het komt. Probeer nu wel 2-3x per dag wat aan te bieden want ze vindt het leuk en haar darmen pakken het prima op.

één jaar geleden

Welke lepel vinden jullie geschikt om zelf mee te eten? Ik heb nu lange lepels van babydump, maar dat werkt niet handig. Wij zijn nu op vakantie. Geef hem 1-2 knijpfruit/groente per dag, een volkoren broodje (gewoon droog) en verder eet hij mee met wat wij eten (in hoeverre dat verantwoord is). Zeg klooien met rijst, stukje gestoomde broccoli, beetjes pasta, stukjes vis

één jaar geleden

Reactie op Jeannette_11

Welke lepel vinden jullie geschikt om zelf mee te eten? Ik heb nu lange lep ...
https://www.instagram.com/p/CUr_F_hjEfA/?igshid=MzRlODBiNWFlZA== Goeie tips van een prelogopedist! In de comments staan ook fijne tips.

één jaar geleden

Reactie op Vlindertje3

https://www.instagram.com/p/CUr_F_hjEfA/?igshid=MzRlODBiNWFlZA== Goeie tip ...
Deze post bedoel ik trouwens helemaal niet. Heb er laatst 1 gezien waar ook in de comments goede tips stonden. Maar was dan denk ik bij iemand anders? Maar wel een tip die lepel!

één jaar geleden

Reactie op Jeannette_11

Welke lepel vinden jullie geschikt om zelf mee te eten? Ik heb nu lange lep ...
Ik heb hier eigenlijk niet over nagedacht en gewoon een siliconen lepel gegeven.. Verder Hoe geef jij rijst ?

één jaar geleden

Hier doen we met zijn alle mee 😄

één jaar geleden

Reactie op Charlievp

Ik heb hier eigenlijk niet over nagedacht en gewoon een siliconen lepel geg ...
Gewoon met de handen pakken! Op vakantie pakte hij het van ons bord. Hem zelf een bord geven betekend bord pakken en omkieperen, om vervolgens op het bord te kauwen. Thuis leg ik z’n eten gewoon los op het eetblad

één jaar geleden

Reactie op Vlindertje3

Deze post bedoel ik trouwens helemaal niet. Heb er laatst 1 gezien waar ook ...
Ziet er inderdaad goed uit! Vind die lange dunne lepels ook een beetje eng, dus dit is echt perfect

één jaar geleden

Reactie op Jeannette_11

Gewoon met de handen pakken! Op vakantie pakte hij het van ons bord. Hem ze ...
En je maakt er geen bal ofzo van? Dit zag ik in de solid start app nml 😂

één jaar geleden

Reactie op Charlievp

En je maakt er geen bal ofzo van? Dit zag ik in de solid start app nml 😂
Ooh nee gewoon losse korrels

één jaar geleden

Oooh ik geniet er zo van!! Ik vind het zooo leuk om m’n kindje zo te zien smikkelen en lekkere dingen voor hem te koken! Ik ben echt blijf dat we deze methode hebben gekozen! 🥰

één jaar geleden

https://www.ah.nl/producten/product/wi382537/ah-biologisch-maiswafels-met-zeezout-langwerpig Hier vandaag deze maiswafels met wat boter en 100% appelstroop. Gaat super goed naar binnen. Er staat trouwens met zeezout, dit is slechts 0.28 gram per 100g, en 1 wafel is 6,5 gram. Dus de hoeveelheid zout is verwaarloosbaar klein

één jaar geleden

Onze meid heeft vreselijke obstipatie 😔 iemand die even kan meedenken? Ze is ontzettend huilerig daardoor en kan niet bij haar weglopen. Ze slaapt slecht. In de avond echt super overstrekken en huilen. Hebben dit probleem ook gehad toen ze een paar week oud was en krijg direct weer flashbacks 😪🙈 Wat ik wil proberen is om haar in de ochtend een fles te geven met een schepje poeder minder, waardoor ze iets meer water binnen krijgt. Even stoppen met banaan en brood, las dat dat obstipatie kan veroorzaken. Iemand nog meer ideeën? Dacht misschien nog pruim aanbieden. Kiwi helpt ook toch?