196 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Vlindertje3

Onze meid heeft vreselijke obstipatie 😔 iemand die even kan meedenken? Ze ...
Hè wat naar, ik heb geen extra tips voor je behalve wat je zelf al zegt. Oh ja en misschien via de huisarts geloof lactulose vragen.

één jaar geleden

Reactie op Vlindertje3

Onze meid heeft vreselijke obstipatie 😔 iemand die even kan meedenken? Ze ...
Oja, als je wilt dat ze van pruim echt wat binnenkrijgt dan zijn er van die knijpfruitzakjes van Ella's kitchen. Toevallig hier ook gehaald omdat ze van de week echt hele harde drollen had, arm kind. Dan geef ik haar komende tijd gewoon een paar hapjes gepureerd, want als ze moet afknabbelen dan krijgt ze niet zoveel binnen. Er is ook pruim diksap, maar dat geef ik aan de oudste.

één jaar geleden

Reactie op Vlindertje3

Onze meid heeft vreselijke obstipatie 😔 iemand die even kan meedenken? Ze ...
Ach wat vervelend. Geef je haar vetten?? Avocado, olijfolie, roomboter etc? Dit naast pruim enzo kan wel goed werken!

één jaar geleden

Reactie op Vlindertje3

Onze meid heeft vreselijke obstipatie 😔 iemand die even kan meedenken? Ze ...
Roosvicee pruimen door het water geeft hier een gegarandeerde poepluier

één jaar geleden

Reactie op Charlievp

Ach wat vervelend. Geef je haar vetten?? Avocado, olijfolie, roomboter etc? ...
Avocado af en toe, vind ze erg duur.. hoe geef jij olijfolie (wij bakken haar ei erin, maar verder kom ik niet) en roomboter?

één jaar geleden

Reactie op Bobbel

Oja, als je wilt dat ze van pruim echt wat binnenkrijgt dan zijn er van die ...
Slim! Had nu 1 zakje van de kruidvat die ik gratis gekregen had. Zat o.a. pruim in, dus die gegeven. Heb ook pruimen gekocht. Morgen even kijken of ze het een beetje op wil eten.

één jaar geleden

Reactie op Vlindertje3

Avocado af en toe, vind ze erg duur.. hoe geef jij olijfolie (wij bakken ha ...
Roomboter lekker op een broodkorst en olijfolie gewoon lekker over de groente! Broccoli stomen en wat olijfolie erover heen. Heerlijk! Wij eten zelf ook veel olijfolie, noten, avocado etc, dus ik maak het ook graag voor m’n kindje. Baby’s hebben heel veel vetten nodig! Zoek maar eens op. Vond ik interessant :)

één jaar geleden

Reactie op Vlindertje3

Onze meid heeft vreselijke obstipatie 😔 iemand die even kan meedenken? Ze ...
Vocht vet en vezels! En geen onrijp fruit. Banaan kan best maar dan goed rijp, liefst dat de schil al wat bruine vlekjes krijgt (zo is ie ook op zn zoetst!). Zorg er met pruimen en dergelijke ook voor dat ze goed rijp zijn.

één jaar geleden

Reactie op Charlievp

Roomboter lekker op een broodkorst en olijfolie gewoon lekker over de groen ...
Ah thanks, zal mij er inderdaad eens in verdiepen 😀

één jaar geleden

Ladies!! Hoe gaat het bij iedereen? Hier hebben we een echte smikkelkont. Hij verslikt zich ook bijna nooit meer, dus het was echt iets waar we door heen moesten. Tuurlijk soms propt hij 3 stukken in z’n mond, maar hij kan het allemaal heel goed handelen. Verder een vraag aan de dames die borstvoeding geven. Ik was niet van plan actief af te bouwen maar t gewoon op z’n beloop te laten. Ik voed m’n zoon ook nog vaak en ik geniet er van. Maar daardoor eet hij denk ik wel wat minder grote porties dan leeftijdsgenoten. Onder de 1 helemaal niet erg natuurlijk, maar wanneer moet je daar rekening mee gaan houden?

één jaar geleden

Reactie op Charlievp

Ladies!! Hoe gaat het bij iedereen? Hier hebben we een echte smikkelkont. H ...
Ik vind dit ook een goede vraag! Mijn dochter drinkt kunstvoeding, maar drinkt nog net zoveel als daarvoor. Eet wel redelijk veel aan hapjes. Hier gaat het super goed. Ze vind bijna alles lekker. Kreeg een compliment van de gastouder dat ze al zo netjes eet voor haar leeftijd. Haar kleindochter is een paar maand ouder en die speelt alleen met het vaste voedsel. 😀

één jaar geleden

Hoi! Hier gaat het na een rommelige opstart veel beter. M'n dochter wilde veel meer eten dan ze fysiek binnen kon krijgen dus dat werd proppen en ze is daarbij dus 1x echt bijna gestikt. Kon gelukkig kalm blijven maar was wel echt enorm schrikken. (Ik ken het verschil tussen verslikken en verstikken) We zijn wel doorgegaan met oefenen uiteraard maar ook een combi met gepureerd. Zeker als we met z'n allen aan tafel zaten en ze ons zag eten dan ging het niet zo lekker. Inmiddels zijn we dat punt voorbij en is mevrouw serieus beledigd als we haar iets anders geven dan de rest ;) Ik hou het qua smaken dus ook niet meer apart. Als wij bami eten (zelf gemaakt) dan zij ook 😅 het enige dat ze nog gepureerd krijgt zijn pruimen want ze raakt wel snel verstopt. Dus we geven nu om de dag zo'n zakje van Ella's kitchen en het gaat nu weer de goede kant op. Wat betreft de vraag BV en hapjes, dat ging inderdaad ook zo bij m'n oudste. Die at veel minder en dronk nog veel, maar dat trok vanzelf bij. Zij ging na een jaar / 14 maanden pas echt grotere hoeveelheden eten. En rond die tijd ben ik ook gestopt met bv (had overigens niks met elkaar te maken).

één jaar geleden

Reactie op Vlindertje3

Ik vind dit ook een goede vraag! Mijn dochter drinkt kunstvoeding, maar dri ...
Ja excuses, dit geldt natuurlijk net zo voor kunstvoeding. Ik denk voor jou langzaam een fles afbouwen?? Ik heb geen idee? Ik denk dat je er niet iets meer ‘controle’ op hebt dan bij bv. Ik zou misschien een fles af gaan bouwen rond een jaar? Super leuk dat je zo een compliment krijgt hè! Hier ook, alles vindt hij lekker! Laatst een hele Portobello aan het weg smikkelen en vrienden met een kindje die prakjes doen zaten echt hun ogen uit te kijken

één jaar geleden

Reactie op Bobbel

Hoi! Hier gaat het na een rommelige opstart veel beter. M'n dochter wilde v ...
Jeetje wat schrikken!!! Wat goed dat je kalm kon blijven. Goed gedaan hoor!!!! 🤍 Wat goed dat ze al met de pot mee eet, hoe doe je dat met kruiden en zout ? En fijn dat jullie een weg hebben gevonden met haar verstopping. Oh ja dus het ging heel natuurlijk! Ik ga over een week weer even wegen. Maar volgens mij gaat dat allemaal wel prima

één jaar geleden

Reactie op Charlievp

Jeetje wat schrikken!!! Wat goed dat je kalm kon blijven. Goed gedaan hoor! ...
Yes! Nu is ze nog steeds geen grote eter overigens. Dus als die van jou al lekker een portobello naar binnen schuift gaat het hartstikke prima haha! Hier was het t eerste jaar echt alleen af en toe een hapje en vooral veeeeeeel klooien (voelen, knijpen, smeren, pletten😅). Het gaat zeker in 't eerste jaar echt niet om volume. Sowieso zitten er in melk meer calorieën dan ze met vaste voeding binnen kunnen krijgen. Ze hebben nog maar een klein maagje en ze moeten wel heel veel groente en fruit binnen krijgen willen ze hetzelfde aantal calorieën binnen krijgen als met melk. Ik kook de maaltijd bijna helemaal zonder zout, soms vergeet ik het en zat er wat zout in het afkoken van de Pasta bijvoorbeeld. Maar bij de rest gebruik ik geen zout en voeg dat gewoon later toe. Kruiden eet ze wel gewoon. Alleen niet pittig, dat voegen we ook later toe. Vooral Macaroni en Udon noedels zijn hier favoriet haha! En haar nieuwe lievelingsfruit zijn druiven (in vieren en ze tuft de schilletjes uit).

één jaar geleden

Reactie op Bobbel

Yes! Nu is ze nog steeds geen grote eter overigens. Dus als die van jou al ...
Ja precies! Het spelen herken ik hoor! De ene maaltijd beland alles tegen de muur en de andere maaltijd gaat het erin als zoete koek. Goed om te zien hoe jullie dat met zout en kruiden doen! Dank !

één jaar geleden

Reactie op Charlievp

Ja excuses, dit geldt natuurlijk net zo voor kunstvoeding. Ik denk voor j ...
Ja, heel leuk die complimenten. Al moet ik zeggen dat we ook zeker wel commentaar krijgen hoor. Zijn nu een week op vakantie met mijn schoonouders. Krijg aan alle kanten commentaar. "Vies", "doe je alleen bij de eerste, want het is echt veel opruimwerk", "doe je toch niet" blabla. Maar goed. Krijgen sowieso veel commentaar op onze opvoedstijl, haha. Wij laten onze dochter niet huilen, dat is heel dom van ons 🥴.

één jaar geleden

Reactie op Vlindertje3

Ja, heel leuk die complimenten. Al moet ik zeggen dat we ook zeker wel comm ...
Oh, ik wilde nog vragen of iemand dat commentaar herkent en wat je dan zegt? Kan het soms moeilijk loslaten namelijk. Komt denk ik ook door manier van communiceren hier hoor. Hun mening is waarheid en wij rommelen maar wat aan ofzo

één jaar geleden

Reactie op Bobbel

Yes! Nu is ze nog steeds geen grote eter overigens. Dus als die van jou al ...
Misschien hier ook maar eens proberen met de pot mee. Hoe maak je sausjes? Bijvoorbeeld voor de macaroni? Wij gebruiken veel pakjes en zakjes uit gemak, maar vind dat niet echt iets voor onze dochter. En met de groente? Niet alles snij je op goede grootte in een maaltijd toch?

één jaar geleden

Reactie op Bobbel

Hoi! Hier gaat het na een rommelige opstart veel beter. M'n dochter wilde v ...
Oh, wat eng! Bijna stikken. Fijn dat je kalm kon blijven zeg. Dat is dan toch wel heel spannend. Leuk hè, dat de karakters er steeds meer uit komen. Ik kan ook niks meer eten met haar op schoot, ze trek het echt mega snel uit mijn handen. Heb het dan niet eens door, zo snel! 😅