11 Reacties

één maand geleden

Het schijnt dat ze rond deze leeftijd nog een stukje verlatingsangst kunnen hebben. Misschien kan dat het zijn?

één maand geleden

Reactie op decembermamaxo

Het schijnt dat ze rond deze leeftijd nog een stukje verlatingsangst kunnen ...
Zou misschien kunnen maar zou het dan ook niet met naar bed gaan moeten zijn? Want dan slaapt ze heel snel

één maand geleden

Reactie op Dootje19960

Zou misschien kunnen maar zou het dan ook niet met naar bed gaan moeten zij ...
Ik kijk altijd beetje voor advies bij Bureauvanslaap op Instagram. Zij geven echt goed advies + als je vragen hebt kun je die altijd via DM aan ze sturen.

één maand geleden

Mijn zoontje is ook 20 maanden en heeft dit recentelijk ook gehad. bij ons in eerste instantie troosten eventjes er bij zitten en soms Hielp dit met weer in slaap komen.. helaas was het vaak dat ie uiteindelijk toch lekker bij ons kwam liggen. Het heeft bij ons ongeveer 2 a 3weekjes geduurd en nu slaapt ie zelfs langer uit dan daarvoor.. bij ons heeft gewerkt vooral gevoel Volgen elke dag zelfde routine erin houden. Ook snachts niet direct eruit pakken maar ook niet te lang helemaal overstuur laten raken. Ik had ook echt t idee dat mijn zoontje in paniek was.

één maand geleden

Onze dame precies dit! Kan ik ineens niet wegleggen zonder totale paniek 🥲 Is altijd een onwijs goede slaapster maar sinds maandagavond drama. Ook nu geen middagdutje omdat ik d'r gewoonweg niet in bed krijg

één maand geleden

Vloerbed is hier de oplossing voor dit soort dingen 🙌 is denk ik de fase van nachtmerries /verlatingsangsten

één maand geleden

Hier ook geweest, we zijn de dag na gaan bespreken voor het slapen gaan. Wat ze allemaal heeft gedaan en wat er gebeurd is zegmaar. Dat schijnt te helpen bij het verwerken van de dag(wat ze ook in hun dromen doen)

één maand geleden

Voor ons werkt: Uit bed halen en samen op de stoel gaan zitten. Benoemen we gaan nu even knuffelen, we blijven op jouw kamer. Papa slaapt, mama gaat slapen, broertje slaapt. Knuffelen/troosten en evt liedje zo zingen. Daarna aankondigen je gaat zo weer lekker in je bedje slapen, mama gaat ook slapen. Ga je weer bij je knuffel liggen? Hierop krijgen we dan vaak een positieve reactie en leggen we d'r weer in bed. Ik vind het fijn aan deze leeftijd dat je echt kan communiceren en dingen uit kan leggen. We willen deze riedel aanhouden zodat het ook steeds het zelfde is. Evt meerdere keren achter elkaar. We willen haar niet meer in ons bed nemen. Succes.!!

één maand geleden

Reactie op holaaaa

Hier ook geweest, we zijn de dag na gaan bespreken voor het slapen gaan. Wa ...
Doe je dit ook als je kindje nog niet kan praten?

één maand geleden

Hier net hetzelfde... Ze praat nog niet en rustig babbelen helpt niet. Bij ons leggen helpt ook niet, ze slaapt niet in dan. Het enige wat helpt is ze oppakken en echt op je leggen tot ze in slaap valt, maar je kunt moeilijk de hele avond en nacht zo blijven zitten. We zijn een beetje ten einde raad, is nu al zo'n 3 weken

één maand geleden

Reactie op js7zbzi ik

Hier net hetzelfde... Ze praat nog niet en rustig babbelen helpt niet. Bij ...
Idem hier. Wij leggen haar nu in bedje en gaan naast haar zitten/ liggen tot ze uiteindelijk in slaap valt. Duurt even maar daarna slaapt ze wel weer door.🤦‍♀️ het was even zoeken wat voor ons werkte