30 Reacties
één jaar geleden
Reactie op MM97
Mag ik vragen waarom jullie kiezen voor een grondbox in plaats van vrij ron ...
Voor mijn oudste nooit een grondbox gehad en ga er nu ook zeker geen 1 gebruiken. Veel te groot en onbenullig voor in mijn huis. En totaal niet nodig. Lekker op grond laten spelen en de wereld ontdekken. Vallen en opstaan hoort bij de ontwikkeling dus dat ze zich aan mijn meubels gaat optrekken vind ik geen probleem. Ik heb een kamer met open keuken, dus beneden altijd toezicht om eventueel in te grijpen als dit nodig is. Als ik ff naar boven moet gaat ze nu nog in de gewone box en als die weg is even in de kinderstoel. Naar de wc gaan doe ik beneden gewoon hoor, terwijl de kids in de kamer zijn...moet kunnen vind ik. Alles wat qua woonaccessoires gevaarlijk kan zijn haal ik weg zodra ze erbij zou kunnen of zet ik hoog. Speelgoed van haar grote zus is ook geschikt voor de kleine meid als ze op de grond speelt. Ander speelgoed bijv. Klei of kralen rijgen wordt mee gespeeld door de oudste als de kleine in bed ligt. Hier geen grondbox nodig dus...ik redt me prima zo met mijn twee kids.
één jaar geleden
Reactie op yenna 🍀
Een hond is ook een kind.. vind dit beetje een rare reactie ondanks ik gee ...
Ik vergeleek de grondbox even met een kooi om het even heel zwart wit te maken. Sommige mensen kiezen dus om hun hond vrij te laten rondlopen en dan het kind maar afzijdig te houden. Wat ik (geen hondbezitter) niet kan begrijpen.
één jaar geleden
Reactie op e242
Ik vergeleek de grondbox even met een kooi om het even heel zwart wit te ma ...
Als een hond nooit en een kooi of hok heeft gezeten, kun je daar niet opeens mee beginnen. Daarnaast vind ik het belangrijk dat de hond ook bij ons kind is, als ik er bij ben. Een hond is een roedel dier. Als ik hem opeens ga verwijderen van de roedel, is dat echt niet fijn voor hem. Misschien even verplaatsen in een ander of inlezen voor je zo'n judgemental commentaar levert
één jaar geleden
Reactie op Drommedaris
Als een hond nooit en een kooi of hok heeft gezeten, kun je daar niet opeen ...
Het was meer als grapje bedoeld. Maar als ik zo lees hoe erg je opkomt voor je hond en dat hij erbij moet zijn, vraag ik me af of je je realiseert dat je kindje net zo graag bij je wil zijn en niet afgeschermd?
ADMIN
één jaar geleden
Hi dames,
TS vraagt naar ervaringen met een grondbox, maar ik zie dat het nu uitloopt in een discussie over honden die loslopen of in een bench zouden moeten. Dat gaat het topic natuurlijk voorbij en wil jullie vragen on-topic verder gaan ;)!
Liefs,
Micky
één jaar geleden
Reactie op Micky | 24baby
Hi dames,
TS vraagt naar ervaringen met een grondbox, maar ik zie dat het ...
Nou niet perse, ik bedoelde alleen dat wanneer je een keuze moet maken of een omheining om je kindje of je hond moet doen, ik dan voor de hond zou kiezen zodat m’n kindje alle ruimte heeft.
één jaar geleden
Ik heb een grondbox. Een hele grote houten van 180x180 met een leuke foammat er in. Heel leuk ingericht als speelhoek. Ik denk dat het bij elkaar wel bijna 400 euro heeft gekost en heel eerlijk…ze speelt er graag in maar alleen als wij erbij zitten! Dat is wel ook heel leuk en comfy maar we kunnen niet even de kamer uit of de keuken in. Het hekje staat gewoon open en ze kan er gewoon uit maar we moeten zelf ook in of naast de box van haar 😅. Dus dat risico loop je wel ook met een grondbox omdat je aangeeft dat de box niet meer leuk is. We zitten er dus regelmatig met z’n 3e in 🤣. Dit is natuurlijk wel de verlatingsangstfase dus wellicht komt het daardoor!
Wij gaan hem straks ook weer afbreken als grondbox en de hekjes in de kamer gebruiken. Ze zijn wel zwaarder omdat ze van hout zijn maar ik vind dit persoonlijk veel mooier. We gaan dan delen van de kamer afzetten waar wij op dat moment zijn en dan kan ik op die manier voorkomen dat ze steeds naar de houtkachel of de honden kruipt terwijl ik bijvoorbeeld sta te koken.