156 Reacties

3 jaar geleden
Ik heb een suiker test over 3 weken omdat er bij zowel mijn man als mij in de families diabetes voorkomt. Wat ze mij hebben verteld is het volgende:
Ik kom om 08.00 uur nuchter (vanaf 00.00 uur niks meer eten en drinken alleen een slok water mag) en krijg een vinger prikje en een suiker drankje. Daarna kom ik om 10.00 uur terug (niet eten en drinken in de tussentijd) en krijg ik opnieuw een vinger prikje. Dat was het 😊
Heel veel succes maar het komt vast helemaal goed! Zoals ik het vernomen heb valt het best mee allemaal zo’n test.

3 jaar geleden
Hoi! Ik heb deze test gisteren gehad. Ik bleef nuchter vanaf 22.00 de dag ervoor (wel wat water gedronken) kreeg eerst een vingerprik, hierna een glucosedrankje en moest 2 uur in de wachtkamer wachten (zonder te eten en drinken). Ik heb er gewoon een boekje gelezen. Hierna werd bloed afgenomen en was het klaar. Het nuchter zijn was eigenlijk het vervelendste maar als je de afspraak vroeg plant dan valt dat ook wel mee. Succes! Neem in iedergeval wat te doen of te lezen mee zou ik zeggen.

3 jaar geleden
Reactie op SalamHallo0492
Ik heb een suiker test over 3 weken omdat er bij zowel mijn man als mij in ...
Hier bij ons in de omgeving gaat het iets anders. Ook om 8 uur melden, dan worden er (dacht ik) 2 buisjes bloed afgenomen. Gelijk daarna drink je het suikerdrankje. Dan komt het wachten, tot 10 uur moet ik daar blijven (ze hebben een privé wachtruimte beschikbaar) omdat je niet te veel mag doen en bewegen tijdens de wachttijd. Tot slot word om 10 uur nog 1 buisje bloed afgenomen.
De uitslagen worden binnen 48 uur doorgebeld door mijn eigen verloskundige.

3 jaar geleden
Hier dinsdag gehad.
Ik moest om 8 uur prikken.
Was 5.1 dus goed dat is dan nuchter vanaf 22.00 in de avond. Mocht alleen medicijnen innemen en nog 1 extra slokje water meer niet.
Ik kreeg toen een siroop drankje. Smaak lemon of sinaasappel 75mg per gram suiker zat erin🤢 hou wel van zoet maar was ff echt te zoet.
En dan 2 uur w8. Je mag niet weg omdat je suiker kan beïnvloeden omdat je dan weer verbruikt aan suiker.
Dus 2 uur doodleuk op stoel zitten.
Neem dus iets mee. Gelukkig was er wifi bij mij dus dat scheelt.
Het drankje moet je echt binnen 5 min drinken.
En w8 maar. Erna werd ik geprikt dat was 6.6 en was dus goed en mocht ik gaan.

3 jaar geleden
In belgie is dit standaard procedure. Het is gewoon een drankje van glucose dat je moet op Drinken is niet lekker maar er is niets erg aan. Dan 2u wachten en prikje in de vinger voor de test en na de test. Mijn schoonzus had zwangerschap diabetes en zij heeft twee gezonde kinderen op de wereld gezet. Zij moest haar enkel prikken om haar Suiker elke dag te controleren en moest wat op haar voeding en drank letten. Meer was dat niet. Groetjes. Mijn test is volgende week.

3 jaar geleden
Ik heb de test afgelopen maandag gehad. Om 8 uur bloed moeten prikken. Toen het drankje gedronken, viel reuze mee. Toen om 9 uur bloed prikken en om 10 uur weer. Drie keer bloed prikken in je arm is niet fijn, maar helaas.
De nuchtere waarde was goed, maar die na 2 uur helaas niet.

3 jaar geleden
Ik heb hem ook en heb ook schildklier problemen, ik mag zelf plannen wanneer ik de bloedtest is wil doen zolang het maar tussen de 24 en 28 weken is. Maar zou zeggen laten we gewoon positief blijven en ons zelf niet gek maken, als er wat mis is zullen we dat nog genoeg doen erna😕

3 jaar geleden
Ik heb de mijne aankomende maandag. Het enige wat ik kan denken is 'niet overgeven anders moet je opnieuw' voor de 2 uur vermaak neem ik mijn vriend mee zodat we kunnen discussiëren over babyfoon en wandelwagens 😆

3 jaar geleden
Nee joh niet nerveus zijn. Stelt niks voor en dat komt van iemand die echt een fobie voor bloedprikken heeft, haha. Ja het is niet zo lekker en het wachten duurt lang maar verder stelt t echt niets voor. Komt goed!

3 jaar geleden
Ik heb woensdag de orale glucose/suikertest gehad. Het stelt echt niets voor :) Om 8.00 moest ik me melden bij het lab in het ziekenhuis, daar kreeg ik een vingerprikje om de nuchtere bloedsuikerwaarde te meten. Toen het drankje drinken, binnen 5 minuten moet deze op zijn. Lekker is het niet, maar ik vond het te doen. Toen twee uurtjes wachten, laptop meegenomen om de tijd te vullen. Na twee uurtjes opnieuw een vingerprikje. Gelukkig een goede uitslag, geen zwangerschapsdiabetes :)
Succes voor degene die de test ook moeten, maar maak je er vooral niet druk over. Niet nodig :)

3 jaar geleden
Ik zit nu voor de suikertest in het ziekenhuis.
Vanaf 22.00 uur gisteravond mocht in alleen nog water of thee zonder suiker.
Vanmorgen nuchter en om 08.15 is er bloed afgenomen daarna het glucose drankje gedronken binnen 5 min.
Nu moet ik wachten tot 10.15 en dan word er nog een keer bloed geprikt en mag ik naar huis!

MOD
3 jaar geleden
Je krijgt een heel zoet drankje, ik vind hem heel vies want ik houd echt niet van zo zoet en op je nuchtere maag. Je moet dan 2 uur wachten en dan weer een keer bloedprikken en mag je naar huis. Je kan je daardoor niet zo super voelen, ik werd de laatste uur onwijs misselijk. Succes!

3 jaar geleden
Tijd terug ook al de test gedaan. Hier (hoofddorp) moest ik dus nuchter prikken, drankje nemen en dan na elk uur bloed prikken. Heb dus in totaal 3x moeten prikken. Bizar dat het bij jullie allemaal gewoon op de oude manier is. Want bij mijn eerste zwangerschap hoefde ik ook pas na 2 uur weer te prikken.

MOD
3 jaar geleden
Reactie op Sjoycee89
Tijd terug ook al de test gedaan. Hier (hoofddorp) moest ik dus nuchter pri ...
In t erasmus in rotterdam hoef je niet eens een zoet drankje. Hun prikken gewoon of krijgt een dagcurve. Heb dan liever een dagcurve dan het drankje.
3x prikken lijkt me ook niet fijn. Vaak prikken ze bij mij verkeerd.

3 jaar geleden
Reactie op SalamHallo0492
Ik heb een suiker test over 3 weken omdat er bij zowel mijn man als mij in ...
Even een vraagje , kunnen ze al wel zien of de kleine suiker heeft of wat testen ze dan ? Mijn man heeft suiker ziekte en bij ons werd gezegd dat ze dat nu nog niet kunnen zien of de kleine dat heeft ?

3 jaar geleden
Reactie op methilde
Even een vraagje , kunnen ze al wel zien of de kleine suiker heeft of wat t ...
Ze testen ook niet of de kleine suiker heeft, er wordt dan getest of jij als zwangere zwangerschaps diabetes hebt of niet

3 jaar geleden
Ik vond het vooral heel erg saai!
Je moet nuchter komen 's morgens. Dan meten ze je waarde en moet je een vies zoet drankje drinken. Daarna 2 uur lang in de wachtkamer voor je uit staren en dan weer je waardes meten. En dat was het.
Ik zou iets meenemen om de tijd te doden en iets te eten/drinken voor als je weg mag.