5 Reacties

8 maanden geleden

Ik heb het zelfde met de kleine gehad. Ik heb echt letterlijk gegeven waar ze zin in had. Is dat een fles is het een fles is het een koekje is het een koekje. Brood doe ik chocolade pasta op met boter tussen de middag en wissel af met roomkaas smeerkaas smeerworst en pindakaas. Qua groente merkte ik dat door tanden ze niet wilde kauwen dus ik gooi alles weer door de staafmixer en bied het niet te warm aan. Nu eet ze zonder problemen weer alle groentes kauwen komt vanzelf weer. Gewoon naar je kleintje luisteren die van mij is 13 maanden maar zit nog in maat 74... Is gewoon een klein vrolijk meisje

8 maanden geleden

Hier ook hetzelfde met onze dochter. Wel een enorme voorkeur voor zoete groenten die at ze wel goed. Maar iets anders is/was altijd al lastiger tot vaak gewoon geweigerd. Toen kwamen de kiezen in November & zelfs nu schijnt dat ze er nog last van heeft want mevrouw weigert weer dr groenten. Wij maakten er ons toch wel zorgen om omdat de rest eet ze wel maar dr avondeten niet. Dit deden we uit potje want vers wilt ze al niet sinds we er mee begonnen zijn. Contact gehad met logopediste (loopt al in zkh vanwege prematuur/dysmatuur bij geboorte) en zij gaf aan om langzaam haar zelf te laten eten (app solids) ipv lepel te geven. Zij gaf aan dat dit juist de tijd is dat de dreumessen heel erg gaan aangeven of ze er zin in hebben of niet. En zij gaf aan het ene kindje eet wel al goed en de ander minder. Ons werd als tip meegegeven; blijf rustig, ga niet dwingen en laat haar zelf de keus maken. Maar als ze dit niet wilt eten dan maar iets anders aanbieden dat moesten we nu vooral niet doen. Echt het is heel lastig vooral als je ziet dat je kindje wel honger heeft. Ik heb me er bij neergelegd en merk nu sinds 3 weken dat ze meer interesse krijgt met wat voor eten op dr bordje ligt en ze toch stiekem meer eet dan wij verwachten. Mijn advies; geef het tijd. Ze kunnen zich niet verhongeren & als ze overdag genoeg drinken en eten dan komt het helemaal goed ❤️ Sterkte!

8 maanden geleden

Hier ook al vanaf het begin een heel slechte eter en geen heel goede curve. Ze weegt nu net rond de 8 kg. Ik maak me er ook zorgen over. We komen maar niet op gang met de overgang van borstvoeding naar vaste voeding. Op de website van solid starts heb ik eens een bundeltje gekocht over food refusal with babies en daar stonden veel tips in, dat is wel nog een aanrader. Maar het heeft ook niet het grote verschil gemaakt bij ons helaas. We zijn nu ook aan het onderzoeken of het een medische oorzaak heeft want m’n dochtertje bleek op de 20weken echo een rechtsdraaiende aortaboog te hebben en dit kan druk op de slokdarm geven. Het enige van advies wat ik veel hoor terugkomen is vooral geen (subtiele) druk opleggen en ik merk dat hoe meer ik haar met rust laat, hoe beter ze zal eten. Soms neem ik haar op m’n schoot of in m’n armen en eet ik zelf iets zonder het haar aan te bieden en dan heeft ze soms interesse. Het is alleszins vervelend hè. Succes!!

8 maanden geleden

Ik herken het ook wel. Hier (ook) een kleintje (bijna 13mnd en maat 68). Ze geeft goed haar grens aan en ben al blij als er wat in gaat. Langzaam bouwen we uit. Qua avondeten en tanden etc. Onze dochter wil haar eten dan absoluut niet warm. Ze wacht echt tot het (weer) koud is. Dus krijgt ze haar potjes ook koud. Mij lijkt het niet te eten maar zij eet het 🤭

8 maanden geleden

Ja, mijn zoon blijkt nu behoorlijk wat tanden tegelijk te krijgen, terwijl hij net hersteld is van een zware oorontsteking… Hij is nu 9,7 kilo, dus het valt nog mee (maar was bij z’n geboorte flink met 3,8 kilo en 55 cm). Toevallig besloot hij gisteren dat hij hutspot superlekker vindt en heeft hij bijna een heel potje leeggegeten. Als contrast dan vanochtend z’n boterham dan weer totaal niet. 🤦🏼‍♀️