16 Reacties

één jaar geleden

Bij het fruit moment en groente moment warme thee of water aanbieden. Zodat de keutels zachter worden

één jaar geleden

Mijn zoontje heeft hier ook last van gehad, geregeld water aanbieden en komkommer en volkoren crackers als snack (ipv maisstick of rijstwafel) hebben goed geholpen. Duurde wel een dag of drie.

één jaar geleden

Zoontje van 7,5 maand heeft hier ook last van. Komt wel deels door de overgang van borst- naar kunstvoeding. Wij geven vaak pruimen of kiwi's met nog wat ander fruit. Ook gebruiken wij op advies van de dokter 2 keer per dag lactulose, heeft niet onze voorkeur maar om je kleintje zo te zien huilen met poepen vinden wij erger... Hier wisselt het nu een beetje hoe de ontlasting is, ene keer hard andere keer kneedbaar. Wel hebben we het idee dat de ontlasting makkelijker komt en hij niet meer hard hoeft te persen of huilen.

één jaar geleden

Wij voegen ook nog 10ml extra water toe aan zijn flesjes!

één jaar geleden

Ik doe standaard in iedere fles 10 cc meer water. 'S morgens doe ik wat olijfolie erbij en idd als fruit voeg ik vaak pruim toe en peer. Wat ook heel goed helpt is wat sinasappelsap door het fruithapje (spuitluier gegarandeerd). Wel een verse sinasappel die je uitknijpt. Succes!

één jaar geleden

Genoeg vocht, vezels en gezonde vetten zoals avocado, olijfolie en roomboter geven. Af en toe geven wij ook een zakje met pruimen van Ella's Kitchen

één jaar geleden

Mijn zoontje had hier ook last van. Bij elk fruit en groente moment zorgen dat hij genoeg vocht erbij krijgt en minstens 2x in de week pruimen hebben echt goed geholpen. Ik koop gewoon een potje pruimenpuree en mix dat door bijv een geprakt banaantje. Door de dag heen geef ik hem ook wat water gemengd met een klein beetje kinderappelsap. Als hij geen water wil mix ik gewoon wat water door het fruit en zijn stoelgang is nu weer helemaal normaal. De darmpjes moeten ook wennen aan vast voedsel, daar is extra vocht heel belangrijk bij. Heel veel succes ik hoop dat het snel weer beter gaat🥰

één jaar geleden

Bedankt allemaal❤️ ik ga ermee aan de slag

één jaar geleden

Bij ons heeft water/fhee aanbieden bij brood en avond eten geholpen... en banaan volledig weglaten bij fruithapjes . Dit hielp het meeste

één jaar geleden

Hier ook extra water in de flessen (10cc), water of thee aanbieden bij fruit en groente hapjes. Kijk ook of er fruit/groente is waar je kindje extra op reageert. Mijn dochter bijv. heeft moeite met poepen na het eten van banaan en doperwten. Pruimen, kiwi's sinaassappels helpen erg goed als laxeermiddel. En als alles dan nog niet helpt zal ik bij de apotheek laxtulose halen. Heeft mijn oudste dochtertje ook een tijdje gehad. Kon volgens mijn huisarts/apotheek geen kwaad voor de darmpjes.

één jaar geleden

Kiwi doet het erg goed. Bij een kiwi/peer hapje hebben we een volle luier.

één jaar geleden

Het zal ongetwijfeld al gezegd zijn hier, maar voeg je voldoende vetten toe?? Baby’s hebben een hogere vet behoefte dan volwassenen (en volwassenen komen er vaak niet eens aan). Dus denk aan avocado, olijfolie, kokosolie, roomboter, notenpasta etc. Dat in combinatie met voldoende groente helpt heel erg. Succes :)

één jaar geleden

Onze dochter heeft dit al vanaf de geboorte. Veel moeite met de ontlasting. Altijd gillen en krijsen bij het persen. Het leek alsof ze bang werd voor poepen. Mijn man was het zo beu dat hij haar toen een x boven het toilet gehouden heeft, ze kon zo eindelijk helemaal klaar poepen (tmi sorry). Maar als er een keutel in haar luier zat, lukt het niet de luier verder te vullen. Sindsdien gaat ze 2 x per dag op het potje. Ze is zo'n vrolijk meisje sindsdien en heeft al 3 weken niet in haar luier gepoept. Ik zeg niet dat iedereen zn kind zo vroeg op het potje moet laten gaan, maar misschien kan het je kindje tijdelijk helpen en wat opluchting geven. Door het gat in het potje, is er geen tegendruk en gaat het poepen makkelijker.

één jaar geleden

Reactie op Fghj

Onze dochter heeft dit al vanaf de geboorte. Veel moeite met de ontlasting. ...
Oh nog een extra toevoeging. Dit was nadat we zowat alles al geprobeerd hebben kwa voeding, water en lactulose. Maar dit bleek voor ons meisje de oplossing.

één jaar geleden

Reactie op Fghj

Onze dochter heeft dit al vanaf de geboorte. Veel moeite met de ontlasting. ...
Vandaag als ze op schoot zit moet ze ook steeds poepen. Ontzettend veel pijn en een knalrood gezicht met veel huilen. Ik ga het proberen want al het onderstaande met het eten heb ik geprobeerd. Het zit nu nog in het maagje. Hopelijk word het snel beter want dit is echt heel erg zielig

één jaar geleden

Vandaag als ze op schoot zit moet ze ook steeds poepen. Ontzettend veel pij ...
Ik hoop dat ze snel minder pijn heeft. Want het is zo zielig als je niet kunt helpen.