12 Reacties
VRIEND
5 maanden geleden
Onze zoon heeft het ook. Altijd al gehad. We liepen met hem bij een kinderarts en diëtist (voor wat anders). Volgens de kinderarts komt het relatief vaak voor, maar wordt er nagenoeg nooit een oorzaak voor gevonden. Het kan verder ook geen kwaad. De kinderarts zei dat ze er vanzelf overheen groeien, maar ja, wanneer 🤷♀️ Onze dochter had op deze leeftijd echt al wel vaste drollen.
4 maanden geleden
Hier hetzelfde verhaal! Het is echt altijd brijerig. Ik dacht dat het misschien kwam doordat wij vegetarisch eten thuis.. Laatst had hij 1x een 'normaal' drolletje, dat was zo'n bijzonderheid dat het hele huis het even moest zien. 😅 Ben benieuwd of het later beter wordt!
4 maanden geleden
Hier zoontje 20 maanden en van kleins af al last van veel en platte stoelgang maar ook gepaard met best vaak krampen. Kregen altijd te horen groeit er wel uit, en eens die fase voorbij was kregen we te horen peuterdiarree.
Nu bij zoontje bleek er meer aan de hand.
Maar omdat ze het in begin altijd zo vanzelfsprekend vonden of ok vermoed ik dat het idd wel vaker voorkomt.
4 maanden geleden
Reactie op 40mom
Hier zoontje 20 maanden en van kleins af al last van veel en platte stoelga ...
Hi, wat was er bij je zoon aan de hand als ik vragen mag? Mijn dochter haar ontlasting gaat echt alle kanten op, twijfel om er mee naar de huisarts te gaan..
4 maanden geleden
Reactie op Vlindertje3
Hi, wat was er bij je zoon aan de hand als ik vragen mag? Mijn dochter haar ...
Hey hoi,
In Juli hebben we echo gehad omdat felle krampen aan hielden en de stoelgang van plat tot water met vliesjes ging.
Bleek de kleine man ontstoken darmklieren te hebben.
Nog maar eens een nieuwe kuur (andere) probiotica gekregen.
Wij hebben paar keer geïnformeerd of het lactose kon zijn maar omdat hij goed aankomt gaan ze daar niet vanuit.
Begin september krijgen we toch een lactose test op onze vraag. Maar we zijn sindsdien wel lactose vrij eten aan geven en ook mager eten om darmpjes te ontlasten. Niets vet want geeft krampen en diarree, niet te vezelig want uhu ook diarree. Zijn voeding is te vergelijken met kindjes van 7-12 maanden.
De felle krampen zijn weg maar stoelgang is nog 1 tot 6 keer per dag en niet mooi, regelmatig moeten we alles vervangen en in extreme in douche omdat er geen beginnen aan is :(
Dus wij zijn nog steeds beetje op zoektocht.
Hopen nu dat de gevoeligheden komen van die ontstoken kliertjes en dat het beetje bij beetje beteren zal, maar dat is iets dat we al heel lang hopen.
Staan ook heel open naar input en meningen van anderen gewoon...er moest zo maar eens die gouden tip bij zitten :)
4 maanden geleden
Reactie op 40mom
Hey hoi,
In Juli hebben we echo gehad omdat felle krampen aan hielden en ...
Oh joh, wat sneu zeg. Hopelijk vinden ze een oplossing voor jullie en je zoon. Al eens via een alternatieve route geprobeerd? Een orthomoleculair arts kijkt bijvoorbeeld veel verder en kan ook adviezen rondom voeding geven.
Hier veel goede verhalen over gehoord. Twijfel om zelf met dochter te gaan. Ontlasting kan zo 1x in de drie dagen zijn, dan weer 4x op een dag en heel dun+ inderdaad alles eronder. Ook enorme eczeem wat zo ineens weer kan opspringen. Veel vieze stink scheten. Zo sneu.
4 maanden geleden
Reactie op Vlindertje3
Oh joh, wat sneu zeg. Hopelijk vinden ze een oplossing voor jullie en je zo ...
Wij hebben toen hij een jaar was bij orthomolucelair therapeut geweest.
Kwam heel wat gevoeligheden naar boven, die adviezen volgen we ook nog steeds op. Geen rauwe appel, geen prei en ui... Het belangrijkste was zijn darmflora die niet in orde was. Daarom verschillende soorten probiotica gehad maar tot op heden nog geen oplossing.
Moeten nu even onderzoeken in september afwachten en nadien nog eens bij haar laten testen. Staat hij maand op lactose vrij en zouden darmkliertjes ook in orde moeten zijn.
Haar partner is zoontjes osteopaat therapeut wat ook wel handig is ivm behandeling. Ook daar gaan we in september weer heen.
Gelukkig is eczeem hier niet aan de orde....de stinkende scheten daar kennen we ook alles van :)