10 Reacties
3 maanden geleden
Ons dochtertje zegt nog niet zulke lange zinnen maar kan ook wel goed praten. Zo zegt ze bijvoorbeeld: mama kom buiten spelen?
Papa kijk mama schoenen aan.
En begint nu ook met liedjes langzaam mee te zingen of zingt ze mee
3 maanden geleden
Hier ook zo'n dochter 🥰. Ik vind het vooral heel gezellig en super fijn dat ze al zo goed kan vertellen (wat ze wil). Ook wel uitdagend als ze heel duidelijk iets wil, dat niet kan of mag. Ze vraagt bijvoorbeeld naar specifiek eten of een uitje te doen (zwemmen, kinderboerderij). Dat kan natuurlijk niet dagelijks haha! Komt dus ook wel teleurstelling bij kijken, maar dat zal ook wel zo zijn met kindjes die het minder in woorden kunnen vertellen denk ik.
Maak me nog niet zozeer zorgen, maar overvraging ligt wel op de loer. Ze komt al een stuk ouder over; is hier ook behoorlijk lang, lang haar etc. waardoor ze al prima door zou kunnen voor een meisje van 2,5.
3 maanden geleden
Hier ook inderdaad onze dochter is van 31-12-22 en kan ook al liedjes mee zingen en hele zinnen vragen. Wij vonden het ook erg bijzonder maar merk dat het toch ook een stukje vanuit ons komt omdat wij gewoon als volwassen personen met haar de hele dag door communiceren. Ik vind het ook erg fijn dat ze goed kan aangeven wat ze wel en niet wilt, op de opvang vinden ze het ook echt knap. 🥰
3 maanden geleden
Reactie op MWalsma
Hier ook zo'n dochter 🥰. Ik vind het vooral heel gezellig en super fijn da ...
Dat hebben wij ook mensen schatten onze dochter ook een stuk ouder dan dat ze daadwerkelijk is, dat zou het enige punt zijn waar ik me zorgen over kan maken omdat ze toch gewoon nog steeds een kleine meid is 🥹
3 maanden geleden
Onze dochter wordt 15-12 2 jaar, maar hier komen al een paar maanden volledige zinnen uit en liedjes zingen. Slaat alles op en papegaait alles na. Heel mooi om te zien en ook fijn omdat het makkelijker communiceren is. Ze zegt precies wat ze wel en niet wil.
3 maanden geleden
Reactie op yenna 🍀
Hier ook inderdaad onze dochter is van 31-12-22 en kan ook al liedjes mee z ...
Hier precies het zelfde! En ook op 31-12-22 geboren 🥰
3 maanden geleden
Reactie op yenna 🍀
Hier ook inderdaad onze dochter is van 31-12-22 en kan ook al liedjes mee z ...
Wat mooi dat je dat zegt. Dat herken ik namelijk ook heel erg. Dat wij inderdaad heel de dag met haar communiceren zoals we ook met elkaar doen. We vragen haar van alles, leggen heel veel uit, bereiden voor op wat we gaan doen.
Toen ze net geboren was vond ik het even heel lastig om alles te ondertitelen en tegen haar te praten. Terwijl ik weet hoe belangrijk dat is, juist ook voor baby's.
Na een aantal weken deed ik niet anders meer en is ook niet gestopt. Dat zal zeker bijdragen. En ik was me daar even niet meer bewust van😊
3 maanden geleden
Reactie op Kathh79
Wat mooi dat je dat zegt. Dat herken ik namelijk ook heel erg. Dat wij inde ...
Jaa mooi hè hoe ze ons eigenlijk zo snel en goed overnemen ook belangrijk voor me zelf constant te bedenken hoe we met ze praten, die van mij is ook van zichzelf mega nieuwsgierig wilt alles weten en ook dat we nieuwe dingen constant benoemen en na een paar dagen neemt ze dan alles vlekkeloos over.