11 Reacties

7 maanden geleden

Ik lees mee want dit vind ik ook heel lastig!

7 maanden geleden

Wij hebben dit 2x gehad en duurde beide keren 1 à 2 weken. Daarna was het opeens over en ging ons zoontje weer alles eten. Mijn tip is om het eten aan te blijven bieden, maar er geen strijd van te maken. Dan maar een paar dagen geen groenten.. of evt groenten op brood proberen te geven? Verder merken we de laatste tijd bij onze zoom dat hij heel graag zelf met de lepel wil eten, wellicht kan je dat nog proberen?

7 maanden geleden

Pannenkoekjes van groente maken? gepureerde Omelet met groente erin? Roerei met groente. groente in de Airfryer beetje kruiden erbij en dan maar lekker met de handen laten eten. mijn dochter geef ik 1 lepel en ik geef haar dan tussendoor eten.

7 maanden geleden

Regelmatig hier wordt het gezicht weggedraaid als een lepel met eten in aantocht is. Een verpakking van iets of ander interessant ding in de handen geven leid af en als ik dan met een volle lepel aankom gaat dat mondje gewoon automatisch open 🫣

7 maanden geleden

Als mijn dochter haar groenten niet wil, wat heel soms voorkomt, smeer ik er wat appelmoes overheen. Daar is ze gek op. Wordt wel een beetje een kliederboel met vieze handen, maar gevoerd worden wil ze hier ook niet.

7 maanden geleden

Ik heb toevallig deze vraag gisteren bij CB gesteld. Zij gaven aan maak er vooral geen strijd van maar een gezellig moment. Vooral ook negeren als ze niet eten. Het past bij de leeftijd. Laat ze vooral zelf eten en soms wil het helpen om in verschillende bakjes eten te leggen. Daardoor hebben ze het gevoel van autonomie. Ze gaven aan dat het vanzelf weer bij trekt.

7 maanden geleden

ik maak zelf fruithapjes en hier doe ik dan ook groente in (pompoen/wortel bijv). Dit doe ik in herbruikbare knijpzakjes en op AliExpress heb ik een houder voor de zakjes gekocht. Hiermee kan de kleine man het zelf vasthouden zonder alles eruit te knijpen. Hier werkt het top en met avondeten is het dan niet zo erg als hij geen groente eet.

7 maanden geleden

Reactie op Lon13

ik maak zelf fruithapjes en hier doe ik dan ook groente in (pompoen/wortel ...
ooh en avocado op brood smeren ipv boter gaat ook best goed

7 maanden geleden

Probeer het los te laten. Er komen nog wel meer fases dat ze slecht eten. Als ze brood en fruit wel goed eet dat wat extra aanbieden en eventueel wat extra zuivel als je dat na het avondeten aanbiedt. Dochter is hier net weer goed aan het eten. Heeft ook een week of 2 geleefd op melk en fruit. Nu eet ze weer gewoon als voorheen.

7 maanden geleden

Hier werkt het door iets heen doen. Had laatst gehaktballetjes gemaakt met wortel, bleekselderij en aardappel erdoorheen geraspt en die vond ze heerlijk. Of pastasaus maken met veel groente en haar dan gewoon zelf de pasta laten eten. Wel een smeerboel maar alles wat erin gaat is mooi meegenomen. Hier werkt soms ook: het anders aanbieden (ipv kleinere stukjes courgette langwerpige stukken) en idd afleiden met wat anders zodat je er af en toe nog een lepeltje in kan sneaken.

7 maanden geleden

Hier ook een fase, het was ook erg proberen met hoe ze weer ging eten. Fusili pasta en dan wortel, zoete aardappel in de blender als saus. De dagen erna fusili met andere groenten gepureerd als saus en daarna werd ze weer wat avontuurlijker. Denk dat het hier ook met tandjes is dat ze eten vervelend vindt.