7 Reacties

één jaar geleden

Vooral je haren vast houden in een staart of knot. Dan springen ze vaak niet over. En niet het gezicht ofja je garen te dicht bij. Ik weet dat er allemaal shampoos zijn enzo maar voor ons een gezin met 5 vrouwen met lange haren heeft dit nooit gewerkt. Wij kamde 3x per dag onze haren met een luizenkam en een gaasje daarop zodat ze niet in de kam blijven zitten of er eitjes op achter blijven. In de avond deden wij azijn in de haren. Daar worden ze suf van en kunnen ze niet van wegrennen. In de avond en de ochtend goed kammen. En dan in de ochtend de azijn er goed uit wassen. En door kammen zelfs 2 dagen nadat je er niks meer uit kamt voor achter gebleven eitjes.

één jaar geleden

Luizen springen niet, maar lopen over via je haren, jas of schouder bij innig contact. Mijn advies: ga naar de apotheek of drogist en haal er luizen shampoo. Daar was je je haren een of een aantal keer mee. (Knuffel als je er mee slaapt of veel contact mee hebt in de vriezer voor een aantal dagen.) Je beddengoed op 90 graden wassen. Kussens van de bank wassen als dat kan, je jassen etc Laat je haar uitkammen of doe t zelf met een speciale luizen kam en zorg dat je alle neten die aan het begin van je haar zijn gevestigd mee pakt. En druk ze kapot op een keuken papiertje. Voorderest je haar strak in een staart, knot vlecht. Eerlijk...huis, tuin en keuken producten zoals azijn of dergelijke helpen niet omdat ze daar resistent voor zijn dus echt luizen spul halen wil je het echt weg hebben. Succes, het is geen pretje maar gaat wel weg. X

één jaar geleden

Lees vooral even de site van de RIVM voor de juiste informatie over luizen en het behandelen ervan. 2 weken lang je haar kamen met een luizenkam is het belangrijkste. Eventueel icm een antihoofdluismiddel (zorg dat er dimeticon in zit!). Kleding/beddengoed/knuffels wassen is niet meer nodig. (Achterhaald advies) Zal inderdaad je haar zoveel mogelijk opsteken zodat een eventuele luis niet kan overlopen bij de verzorging van je gezin. Het is ff een gedoe, maar met de juiste behandeling (blijven kammen!!) Ben je er snel weer vanaf. Succes!

één jaar geleden

Reactie op BEG83

Lees vooral even de site van de RIVM voor de juiste informatie over luizen ...
Precies dit!

één jaar geleden

Oh, ik dacht echt dat dat nog wel zou moeten, je beddengoed zo heet wassen en knuffel in de vriezer enzo ^^ maar is ook wel 20jaar geleden dat ik luizen had gehad.

één jaar geleden

Inderdaad veel kammen met een goede luizenkam. En om er voor te zorgen dat ze niet overlopen....wat teatree olie langs je haargrens smeren. Ze kunnen niet tegen deze geur! Ik werk met kleuters en er is altijd wel iemand met luizen, de olie zocht er echt voor dat ik het tot nu toe nooit heb gekregen!

één jaar geleden

Bedankt allemaal. Gelukkig heeft hij ze nog niet. Dus het lijkt goed te gaan. Nu is het vooral heel veel kammen🙈