6 Reacties
vorige maand
Heel herkenbaar, hier ook vaak driftbuien als ze haar zin niet krijgt. Op advies van het consultatiebureau ben ik vandaag naar het meerpunt gegaan en maandag al ga ik starten met de cursus peuter in zicht omdat ik het moeilijk vind om met dit gedrag om te gaan. Dan ontmoet ik andere mama's die hier ook tegenaan lopen
vorige maand
Reactie op Moon1981
Heel herkenbaar, hier ook vaak driftbuien als ze haar zin niet krijgt. Op ...
Ik wil even zeggen dat ik het super goed vind dat je hulp heb gezocht ☺️.
@TS Onze peuter begint juist steeds rustiger te worden. Dat komt denk ik omdat hij beter kan aangeven wat hij wil en zich beter kan uiten. Ik denk dat de periode van de ernstige driftbuien ongeveer een half jaar heeft geduurd. Tijdens een driftbui konden we niks doen echt niks hielp, puur uit laten razen en verder niks. Nu kan hij zich beter verwoorden en ik daardoor driftbuien voorkomen. Als ik merk dat hij er bijna in komt merk ik nu dat hij vaak gewoon even behoefte aan aandacht heeft. Dan vraag ik of ik hem even zal pakken en dan zegt die ja. We knuffelen dan en dan is het goed 😀. Hopelijk wordt het voor jou snel beter 🍀.
vorige maand
Reactie op Moon1981
Heel herkenbaar, hier ook vaak driftbuien als ze haar zin niet krijgt. Op ...
Het vraagt echt veel van je geduld en energie. Zeker als er ook nog andere kinderen in het spel zijn.
Goed idee, zo’n cursus. Hoop oprecht dat het baat gaat hebben. Ik heb volgende week een intake op een ‘speciaal’ kinderdagverblijf. Het is ook goed dat hij een plekje heeft en zich anders gaat ontwikkelen door te kijken naar kinderen van zijn leeftijd.
vorige maand
Reactie op iiiertje
Ik wil even zeggen dat ik het super goed vind dat je hulp heb gezocht ☺️.
...
Wat fijn. Mijn zoontje loopt ook bij de logopedie ivm spraak. Heb ook echt zoveel hoop dat als hij wat beter zichzelf kan verwoorden, dat het dan makkelijker gaat worden. Ik zit er nu ook al een tijdje in. Denk een maand of 3 / 4. Niks is goed. Echt helemaal niets.