4 Reacties

één jaar geleden

Ahhhh! Eej, slaaptekort is echt de grootste bitch die er is! En frustraties rondom het slapen ook!! Het is zoooo killing als er elke keer strijd is! Ik heb hier ook van maand 3 tot 9 (ze is nu bijna 10 maand) ellllke dat strijd gehad… heb ook echt gemengde gevoelens gehad. Laatst een eigen soort van slaaptraining gestart en nu gaat het echt veel beter. Maar het mooiste: ik hoef haar niet meer in slaap te wiegen… dat moest daarvoor wel… De nachten gaan hier alsnog verrot, had gehoopt dat dat beter ging als ze zelf leerde inslapen, maar helaas haha. Hier lijkt medisch iets mee te spelen (zitten al maaaanden in eigen onderzoek waarom ze toch zoooo onrustig slaapt), dus daar zijn we ook hard mee aan de slag met oa fysio en een slaaptherapeut… Wij denken altijd maar zo; het kan alleen maar beter worden… En ik denk écht dat je deze elllende heel snel gaat vergeten straks! Ik ben die paar maanden ellende (en ik zat er écht heeeelemaal doorheen, relatie op knappen daardoor enzo) al zowat vergeten😅🤷‍♀️ Ik hoop dat er snel verbetering komt en dat je nog meer kan genieten van je kleintje! En onthoud; het feit dat je wel elke keer de strijd aan gaat geeft aan dat je een super mama bent!!! Ken ook (helaas) mensen die het kindje maar gewoon aan haar lot overlaten af en toe…… Het komt echt goed!!!!!!!

één jaar geleden

(Ps; en maand 1-3 zowat altijd in de draagzak gehad, heel fijn, maar ook ‘ellendig’ ivm voeden, kolven etc etc… dus toen al een dingetje bij ons, dat slapen. Plus buikslaper, dus maaaanden bij mij op de buik geslapen. Ook vet fijn, maar ook slopend, want je slaapt zelf echt anders…..)

één jaar geleden

Ontzettend zwaar en zóooo pittig! Erg herkenbaar helaas! Ja Het is ontzettend zwaar dat elke slaapje weer zo’n enorme klus is met krijsen en tegen werken. Hoe lief ze daar om Heen ook zijn. De goede tip heb ik niet.. voor ons helpt het slapen met ons kindje heel erg. Dan hoef ik er niet tien keer uit en door haar de borst te geven( elke keer dat ze S nachts wakker wordt) is ze zo weer in slaap. Zelf ook een enorme strijd in mijn hoofd gehad om überhaupt te accepteren dat ik het zo doe. Deze manier Wordt natuurijk niet geadviseerd maar je moet ook zelf ‘overleven’ en nog een beetje mens zijn. Anders is het niet vol te houden. Het is zoeken naar een manier die bij je past en ook vol te houden is. Wij hebben verschillende methodes geprobeerd maar ondanks dat wordt ze gewoon vaak wakker en valt moeilijk in slaap..

één jaar geleden

Oh hier ook! Zo vervelend die strijd elke keer voor z’n slaapje, wordt er ook regelmatig emotioneel van hoor zo klaar mee soms. Snap je helemaal, wij twijfelen ook voor ooit een 2e hoor eerst maar eens kijken hoe t komende periode uiteindelijk gaat zijn ;). Denk dat die de slaapjes strijdt alweer vergeten zijn of sommige hebben ook gewoon relatief makkelijk slapende baby’s ook 🤷🏼‍♀️