11 Reacties

10 maanden geleden

Herkenbaar sinds een paar dagen. Eerste paar keer laat die zich troosten. En dan opeens is hij helemaal overstuur. Geen tips helaas. Ik ga er maar weer vanuit dat het WEER een slaapregressie is. Net een paar weken uit de vorige 😐.

10 maanden geleden

Reactie op iiiertje

Herkenbaar sinds een paar dagen. Eerste paar keer laat die zich troosten. E ...
Ohh zuur he die slaapregressies. Ze heeft er ook al een paar gehad maar die duurde niet langer dan een week. Deze is echt pittig! Succes mama 😘

10 maanden geleden

Hahah zo herkenbaar hier ook al 2,5 week drama en precies het zelfde

10 maanden geleden

Wat lastig zeg. Misschien oververmoeid? Dat ze toch twee slapjes overdag nodig heeft?

10 maanden geleden

https://www.oudersvannu.nl/baby/slaapregressie-12-maanden~8465e44

10 maanden geleden

Ik ken jouw kindje natuurlijk niet maar op basis van alles wat ik gelezen heb is je kindje nog niet toe aan één dutje. Al gaan ze deze wel constant weigeren omdat ze in de 12 maanden slaapregressie zit. Als je daar op googled zal je je kindje vast herkennen. Tot en met 14 a 18 maanden zullen veel kindjes nog twee dutjes doen. Maar… ieder kindje is natuurlijk anders. Sterkte met weer een slaapregressie 🙈 Jullie zijn er bijna door 🙈

10 maanden geleden

Klein stukje uit een slaapgids: Kenmerkend van de regressie is dat je kind een dutje kan gaan weigeren. Maar ook kunnen de nachten weer onrustiger worden. Veel ouders denken dat hun kindje klaar is voor 1 dutje omdat deze geweigerd wordt. Maar stap niet te snel over na 1 dutje. Je kindje is hier fysiek nog niet klaar voor. Na de slaapregressie merk je dat er weer makkelijker twee dutjes gedaan worden. Even volhouden dus!

10 maanden geleden

Heel herkenbaar! Wel denk ik dat het vanzelf weer goed komt. Mijn zoon wordt over 3 weken 1 jaar. Sliep altijd wel goed door tot een week of 3 geleden. Hij werd meestal na een uur huilend wakker. Wanneer ik hem uit z'n bed haalde sliep hij in mijn armen direct verder. Als ik hem dan weer terug wou leggen begon hij weer te huilen. Vaak sliep hij dan een half uur a uurtje in mijn armen en ging dan weer naar zijn eigen bedje. Dan kwam hij vaak weer tussen 00.00 en 1.00 uur en rond 4.30 uur. De momenten werden alleen steeds langer en hij moest daarbij vaak hysterisch huilen dat hij vaak in mijn bed sliep. Echter heeft hij vannacht opeens weer helemaal doorgeslapen in zijn eigen bed van 20.15 tot half 7 super fijn want ging echt denken dat hij nooit meer zou doorslapen of hele nachten in zijn eigen bed zou liggen 😀. Hoop niet dat het eenmalig was. Hopelijk gaat jou meisje ook weer snel doorslapen.

10 maanden geleden

Bedankt voor de reacties! We zijn toch weer terug naar 2 dutjes gegaan, maar het is nog steeds hetzelfde. Houd maar in m’n hoofd dat het een fase is en dat het voor haar ook niet fijn is. En ik zie ook enorm veel ontwikkeling, ze begint ineens allerlei zelfverzonnen woordjes te roepen met nieuwe klanken, dansjes die bij bepaalde liedjes horen mee te doen, ze gaat als een speer. Zelf lopen duurt ook niet lang meer denk ik. Trots! Nog even doorbijten ‘s avonds!

10 maanden geleden

Oh hier ook denk ik, eerst van ziek zijn dat tegelijk met de klok verzetten viel dacht nou daarna is heel z’n ritme weg ofzo. In de nacht wakker of extreem vroeg wakker en gisteren ook in de avond/begin van de nacht heel lang wakker. Niks is goed idd fiep wegslaan. En dan ondanks wakker zijn geweest toch 6:00 de dag beginnen 🥲

10 maanden geleden

Hier ook hetzelfde en van 3 dutjes naar 2 gegaan. Maar lijkt niet te helpen. Gaat om 18:30 naar bed en wordt om 19:30 overstuur wakker. Komt ook weer een tandje door dus zal daar mee te maken hebben of slaapregressie.