12 Reacties

één jaar geleden

Ja ik denk niet dat het nog goed mogelijk is met wat hij allemaal al doet.

één jaar geleden

Hoi! Ons zoontje heeft ook heupdysplasie aan één kant en sinds juni heeft hij het ook gedragen. Bij de laatste echo is onwijs veel verbetering gezien, waardoor hij hem alleen nog maar in de nacht om hoeft. Maar door die beugel heeft hij nog niet geleerd om te rollen, kruipen en/of staan. Sinds hij de beugel af mag, rolt hij en zit hij uit zichzelf. Dus ik kan wel zeggen dat de ontwikkeling (in ons geval) anders is. De arts heeft wel gezegd dat dat later allemaal weer ingehaald wordt en dat het uiteindelijk hetzelfde is als een kindje zonder zo’n beugel. Hij zal zich dan misschien meer richten op andere dingen, zoals fijne coördinatie en spraak. Ook heel mooi!

één jaar geleden

Hoi, Ons dochtertje heeft ook heupdysplasie alleen is voor haar de pavlik voldoende (controle afspraak 2 weken voor ze 1 wordt, hopelijk is het dan goed ❤️) Ik heb veel info gevonden op deze site; https://www.heupafwijkingen.nl/ Ik denk dat hij eerst wel beperkt gaat worden en het wellicht met beugel aan toch weer gaat doen uiteindelijk. Jammer dat het bij hem nu pas naar voren is gekomen. Je doet er niks aan en het is super belangrijk om actie te ondernemen nu het nog kan. 😇 Succes morgen!

één jaar geleden

Reactie op Hoisuus

Hoi! Ons zoontje heeft ook heupdysplasie aan één kant en sinds juni heeft h ...
Fijn dat je het dan de positieve kant bekijkt en dit ook even benoemd! Sorry wou je hier even over complimenteren! Love this 😍❤️❤️🫶🏻

één jaar geleden

Reactie op MamaM93

Hoi, Ons dochtertje heeft ook heupdysplasie alleen is voor haar de pavlik v ...
Ik ga eens kijken op de site, dankje. Ja we zijn al eerder geweest, maar tegenwoordig grijpen ze niet gelijk in. 3 maanden terug was het stabiel, bijgetrokken. Nu toch niet weer beter geworden. Ik gaf ook aan dat ik liever 3 maanden terug dan was gestart. Het wordt nog een hele uitdaging vrees ik, hij kan echt niet stilzitten. Zal met veel frustratie gepaard gaan 😔 Maar inderdaad je wilt ook niet dat hij er later last van krijgt. Hopelijk pakt hij alles daarna weer gewoon op 😊

één jaar geleden

Reactie op Njoy1991

Fijn dat je het dan de positieve kant bekijkt en dit ook even benoemd! Sorr ...
Wat lief! Dankjewel 🥰

één jaar geleden

Reactie op Hoisuus

Hoi! Ons zoontje heeft ook heupdysplasie aan één kant en sinds juni heeft h ...
Wat fijn dat het resultaat er wel is! Met die beugel kunnen ze eigenlijk alleen maar liggen? Ik zie allemaal beperkingen, hij kan waarschijnlijk niet meer op de fiets of in de kinderwagen en maxi cosi? Hij zal dan inderdaad de focus op andere dingen gaan moeten leggen. De arts zei ook dat ze rond hun 2e allemaal 'gelijk' lopen, dat is natuurlijk ook wel zo. Maar als ik dan zie hoe ver hij nu is en dat hij straks niets meer kan waarschijnlijk, is wel vervelend.

één jaar geleden

Hoe gaat het met hem?

één jaar geleden

Reactie op MamaM93

Hoe gaat het met hem?
Hij doet het nog aardig voor nu, ging gewoon staan er mee en ook kruipen. Hij moet zijn draai nog even vinden, het is wel wat beperkt met draaien/ vertrekken vanuit zit, waardoor hij soms keihard op zijn hoofd valt. Is vanuit rug ook gelijk naar buik gaan liggen in bed, ik ben benieuwd hoe de nacht verder gaat.

één jaar geleden

Reactie op AHo

Hij doet het nog aardig voor nu, ging gewoon staan er mee en ook kruipen. H ...
Het klinkt nog best goed gelukkig! 🤞🙂 Wel sneu dat hij dan zo valt, maar hij weet snel niet beter. Succes ermee en hopelijk is hij er snel vanaf! 😊

één jaar geleden

Reactie op AHo

Wat fijn dat het resultaat er wel is! Met die beugel kunnen ze eigenlijk a ...
Uit je volgende berichtje lees ik dat hij er mee kan staan en kruipen, dus dat is al super fijn! Ik begrijp heel goed dat je vooral beperkingen ziet. Op de fiets lijkt me inderdaad lastig (maar het wordt nu toch kouder), maxi cosi ging bij ons wel met bijvoorbeeld een opgerolde handdoek eronder. Maar sinds 1 maand gebruiken we de maxi cosi niet meer. Kinderwagen ging er altijd prima mee! Ook de buggy denk ik bijvoorbeeld wel. In het begin had ik het er zelf even moeilijk mee, maar ik vind het een nog vervelender idee dat heupdysplasie op latere leeftijd echt heel rot kan zijn. Dan liever nu op zo’n jonge leeftijd er wat aan doen. Uiteindelijk gaat het mij er niet om vanaf hoeveel maanden mijn zoontje loopt, kruipt, etc, maar dat hij alles op z’n tempo doet. En dan komt alles vanzelf wel :)

één jaar geleden

Reactie op Hoisuus

Uit je volgende berichtje lees ik dat hij er mee kan staan en kruipen, dus ...
Klopt het is ook voor een goed doel. Hij moet alleen nog echt zijn draai gaan vinden hoe hij er het best toch zijn ding mee kan blijven doen en ook het slapen. Hij slaapt nooit goed, maar vannacht had hij er echt hinder van doordat de draai niet wil. De fiets is voor ons wel handig als we de zussen naar school brengen. Anders moeten we altijd lopen 😂 Maar misschien is dat ook wel goed te doen.