8 Reacties

10 maanden geleden

Heyy, ik geef geen borstvoeding. Maar als ik zijn laatste flesje geef dan vallen zijn ogen al bijna dicht. Ik leg hem daarna direct op bed. Altijd zo gedaan. En valt van zelf in slaap. Dit heb ik vanaf zijn geboorte al zo gedaan en we blijven dit zo doen. Hij is het ook gewend nu dat als hij na zijn fles in bed gelegd word dat hij dan moet slapen en doet het dan ook gelukkig.

10 maanden geleden

Hi, Geen enorme actieveling hier, maar het is heel wisselend. Altijd beetje balans vinden van wanneer hij toe is aan de nacht. Soms voed ik hem en dan blijft hij maar ondeugend en uitdagend opkijken en wil hij nog spelen. Als ik hem dan nog even laat spelen komt hij na tijdje vanzelf beetje mopperend naar me toe en weet ik dat hij dan wel in slaap gevoed wil worden. Soms doe ik dat boven al op bed, soms beneden op de arm en neem ik hem later slapend mee naar boven. Door dat laatste weet ik ook dat voor hem licht een groot verschil maakt. Hoe donkerder de ruimte hoe makkelijker hij toegeeft. Gedurende de nacht komt hij dan nog een aantal keer. Meestal doet hij dan een slokje en slaapt verder. Soms is hij wat onrustiger en dan heeft het wat meer voeten in de aarde.

10 maanden geleden

Hoi! Hier ook een actieveling overdag. Ik geef geen borstvoeding, maar geniet echt van ons contact momentje voor het slapengaan met de fles. Ze valt lang niet altijd meer in slaap tijdens de voeding. Maar ik geef de laatste fles altijd in bed, met een nachtlampje aan. Als deze op is, draait ze op haar buik, op mij. Soms 'kletsen' we nog even, ik zing voor haar een slaapliedje en dan doe ik het lichtje uit. Ze gaat dan een tijdje kroelen/graven haha, valt dan redelijk gauw in slaap. Hierna leg ik haar weg in eigen bedje ❤️.

10 maanden geleden

Reactie op MWalsma

Hoi! Hier ook een actieveling overdag. Ik geef geen borstvoeding, maar gen ...
Kroelen/graven = idd ook yogahoudingen tussendoor trouwens 😂. Duurt hier +/- 10 min, daarna legt ze zich echt wel bij me neer om te gaan slapen. Ik blijf zelf dan gewoon rustig liggen, als ik dan om haar moet lachen (omdat ze ineens mn mond te pakken heeft ofzo), lacht ze even mee. Heel gezellig.

10 maanden geleden

Hi! Ik voed mijn dochter vanaf de geboorte in slaap. Ook bij alle dutjes. Ze is een enorme drukke meid die echt heel moeilijk in slaap komt. Het heeft echt wel tot 7 maanden geduurd dat het in slaap vallen binnen een uur ging. Hiervoor was ze altijd te druk met kletsen en bewegen. Als we de nacht ingaan lig ik gewoon met haar in bed. Ik lig op mijn zij en zij ligt naast me. Ik heb bedhekken om het bed heen want ze gaat vaak eerst even heel het bed door. Wat voor ons werkt is de kamer echt redelijk donker maken. Wel een klein lampje zodat ik haar silhouet nog kan zien. En dan leg ik haar naast me neer. Soms klimt ze een beetje over me heen , gaat ze staan of moet ze eerst nog even een beetje 'keten' en door het bed heen rollen. Ik ga daar verder niet op in. Omdat het bed veilig afgeschermd is laat ik haar gewoon gaan. Als ik reageer word ze nog drukker. Ik lig dan met beide borsten bloot en meestal hapt ze dan na 5 minuten wel aan. Ik aai over haar ruggetje en met wat geluk valt ze dan na een minuut of 10 in slaap. Soms laat ze los en gaat ze weer even verder spelen en hapt ze na een paar minuten weer aan en dan proberen we het nogmaals. Bij dutjes ga ik vaak op de rand van het bed zitten en houd haar in mijn armen. Dan zorg ik er wel voor dat de kamer helemaal donker is zodat niks haar afleid. Soms is ze daar dan alleen te druk voor en wilt ze alsmaar zitten en staan. Dan doe ik hetzelfde als in de avond. Elk kindje is natuurlijk heel anders in wat hij of zij fijn vind maar hopelijk heb je er iets aan voor jou druktemakertje 😊

10 maanden geleden

Hoihoi, Hier ook een actieve baby, zowel overdag als voor het slapen gaan. Ik geef zelf geen borstvoeding meer... Voor het slapen geven wij ons zoontje het flesje in de stoel op zijn kamer, na een aantal slokken wilt hij van schoot af en kruipt dan zijn kamer door. Dit laten we altijd even gaan en leggen hem daarna in zijn bedje met de fles. Hierdoor wordt hij een stuk rustiger, daarna poetsen we zijn tandjes en valt die meestal redelijk snel in slaap. Het bedritueel had ik me eigenlijk iets anders voorgesteld, maar na van alles geprobeerd te hebben werkt dit het beste op dit moment. 😅 Misschien kan je de laatste voeding kolven en en flesje aanbieden in bed? Succes!🍀

10 maanden geleden

Hoi! Ik voed ook in slaap omdat mijn dochtertje ook heel actief is en anders moeilijk tot rust komt. Ik merk dat het moeilijker gaat als de wakkertijd te kort was en ze dus niet moe genoeg is. Maar het wisselt ook. De ene periode valt ze makkelijk aan de borst in slaap en de andere periode ben ik er lang mee bezig om ze in slaap te krijgen. Ik voed in bed met haar slaapzakje aan en de kamer redelijk donker en als ze slaapt probeer ik ze in haar bedje over te leggen (of soms als het al wat later is in de co-ledikant en blijf ik er bij liggen). Voordat we naar boven gaan doen we een vast ritueel van pamper, tanden poetsen en vitamine d druppels. Succes!

10 maanden geleden

Hey! Bin mijn zoontje lukt het in slaap voeden meestal wel maar hij heeft periodes gehad waarop het totaal niet werkte. Ik ging dan met hem in bed liggen en wachte totdat hij echt moe werd (hij zat dan te kruipen en verhaaltjes te vertellen). Uiteindelijk werd hij huilerig of kroop hij naar me toe en kin ik hem alsnog in slaap voeden. Maar ik voelde me dan een beetje schuldig omdat het voelde alsof ik het hem zelf laat uitvechten, dus vaak ben ik toch maar eerder overgegaan tot wiegen. Anyway mn eigenlijke tip was: van de fysio kreeg ik wat ademhalingsoefeningen en die doe ik altijd terwijl ik hem in slaap voed. Die bestaan voornamelijk uit rustig in de buik in en uitademen (om mn Becken te ontspannen). Ik merkte op gegeven moment dat mijn zoontje er heel relaxed en slaperig van wordt. Die rustige ademhaling ging op hem over. Dus misschien kun je dat proberen. Ik hoop dat het lukt! In slaap voeden is idd zo prettig! Klingt wel alsof je een bijzonder druk mannetje hebt <3