23 Reacties

9 maanden geleden

Hier meestal sochtends 30 min. In de middag 2/3 uur. En savonds 8/9 uur na bed en slaapt ze tot 7/8 uur

9 maanden geleden

Hier s morgens tussen de 1 en 2u. En smiddags ook rond de 2 u. S avonds ligt ze om 19u, uiterlijk 19.15 in bed en slaapt tpt zeker 7u of soms zelfs 8u. Krijgt jouw dochtertje overdag voldoende voeding binnen?

9 maanden geleden

Reactie op Michhh15

Hier s morgens tussen de 1 en 2u. En smiddags ook rond de 2 u. S avonds lig ...
Ja ik denk het wel, ze krijgt nog borstvoeding en bied haar 3 eet momenten aan (ook nog tussensdoortjes) maar ze eet op dit moment niet zoveel vanwege doorkomende tandjes (waar ook maar geen eind aan komt 🥲)

9 maanden geleden

Sinds pas 3 weken denk ik dat ze ' doorslaapt' wel verschillende tijden. Van 5 uur of 6 of 3 uur dat ze dan wakker wordt. Leg ik haar bij me neer en dan slapen we samen nog tot uur of 7 of meestal 8. Nu laatste 2 dagen is ze standaard tussen 22.00 en 23.00 uur wakker en blijft dan ook wakker.. leg der maar bij mij in bed en vervolgens valt ze wel weer een keer in slaap tot sochtends alleen ik vind dit niet fijn. Als we dus pas om 8 uur wakker zijn gaat ze om 12.30 uur pas keer slapen en dat is ook haar enigste dutje van meestal 1 uurtje. Kan ook 30 minuten zijn.

9 maanden geleden

Reactie op hanlach

Ja ik denk het wel, ze krijgt nog borstvoeding en bied haar 3 eet momenten ...
Ja de tandjes is natuurlijk een ramp. Tja... dan is t wellicht een fase... zoals alles een fsse is haha. Neee zonder gekheid. Ze vindt het wel prima pp haar kamer?

9 maanden geleden

Hier in de ochtend een dutje van 30 minuten en in de middag 2 uur (soms iets korter) en dan een blok van 19 tot 7 uur. Misschien is je kindje te moe en daarom vaker wakker tussen 20 en middernacht?

9 maanden geleden

Reactie op Michhh15

Ja de tandjes is natuurlijk een ramp. Tja... dan is t wellicht een fase... ...
Ja ze slaapt nu een klein maandje op haar eigen kamer want op onze kamer was het elk 20 min. Wakker de gehele nacht en ik trok het niet meer dus in die opzichte is het op haar kamer wel al wat beter maar het wisseld nog zo erg…

9 maanden geleden

Reactie op Hejsan

Hier in de ochtend een dutje van 30 minuten en in de middag 2 uur (soms iet ...
Ik weet niet of ze te moe is, want zodra ik haar eerder probeer te slapen ben ik haar speeltuin 😅

9 maanden geleden

Reactie op hanlach

Ja ze slaapt nu een klein maandje op haar eigen kamer want op onze kamer wa ...
Misschien kan het ook idd oververmoeidheid zijn. Dan gaan ze idd spelen en vaak druk gedrag vertonen. Heeft ze een speentje? Dat je dat kunt aanbieden ipv de borst? En dat ze daar snel aan went en dan mss de nacht doortrekt? En misschien toch ook het middagslaapje volledig in haar eigen bed laten doen ipv in jullie armen, desnoods dat ze maar even huilt... het bedje moet een fijn plekje voor haar worden.. maar ik heb mss heel makkelijk praten met die van ons en bedoel het ook niet verkeerd he

9 maanden geleden

Reactie op Ingmar Van Lagen

Hier meestal sochtends 30 min. In de middag 2/3 uur. En savonds 8/9 uur na ...
Dit is overigens sinds een week of 2 3 hiervoor wilde ze nooit slapen

9 maanden geleden

Hier (morgen) 11 maanden. Ze slaapt 2 dutjes van 40-60 minuten, meestal beide 45 min. Gaat om ongeveer 19.00 uur naar bed en slaapt dan tot de volgende ochtend +/- 7 uur. Wordt wel eens huilend wakker, meestal rond 22 uur even, maar is gauw weer te troosten (heeft speentje) en slaapt dan verder. Met sprongetjes en tandjes oid natuurlijk ander verhaal... Dan hier ook wel gebroken nachten.

9 maanden geleden

Reactie op Michhh15

Misschien kan het ook idd oververmoeidheid zijn. Dan gaan ze idd spelen en ...
Ja ze heeft een speen en het is niet zo dat ze altijd de borst wil, ze wilt gewoon graag in de armen liggen….. alle dutjes doet ze opzich in haar bed maar na 30 min is ze altijd wakker en zeker nog lang niet voldoende uitgeslapen.

9 maanden geleden

Hier ook een slechte slaper hoor, maar na 3 hele slechte maanden lijkt de rust weer een beetje terug te keren nu. Doet 1 a 2 dutjes overdag van ij totaal 2 tot 2,5 uur. Slaapt van 21.00u tot 7.30u maar tussenin dus nog vaak wakker , wv 1x nachtvoeding en een paar keer kort wakker omdat hij zo bewegelijk is in z'n slaap en met z'n hoofd tegen de spijltjes van het bed komt. We leggen hem dan bij ons en dan slaapt hij zo door. Eerder zou hij zo een uur wakker zijn. Zou je niet te onzeker erover maken, niet elk kindje is een makkelijke slaper en het wordt heus beter. Op 10,5 maanden leerde ons zoontje overigens ook ineens van de ene op de andere dag zelfstandig in slaap vallen terwijl wegleggen daarvoor altijd krijsen was. Ik geloof overigens ook niet in "leren slapen" en heb altijd het gevoel dat ontwikkelingen en drang om nabij te zinn de oorzaak zijn van het moeilijke slapen, en zou het daarom zo verdrietig vinden als we hem daar niet in zouden ondersteunen door hem bijv gecontroleerd te laten huilen. Dus wij hebben het maar gewoon geaccepteerd en uitgezeten (pff wel vermoeiend).. maar er zijn natuurlijk ook slaapcoaches die op een andere manier helpen zoals liefde van een moeder, dus misschien heb ik ook niet goed genoeg gekeken of er iemand was die ons zou kunnen helpen op een manier waarop wij erachter zouden kunnen staan.

9 maanden geleden

Wij waren afgelopen week op vakantie en toen sliep ze in ons campingbedje met matrasje uit d'r ledikant. Viel me op dat ze veel minder wakker werd omdat ze tegen de zachte zijkanten kon liggen. In haar ledikant wordt ze dan natuurlijk wakker als ze met haar hoofd tegen de harde zijkant komt! Dus nu thuis ook tijdelijk in het campingbed 😋 Hopelijk helpt dat met leren doorslapen/ opnieuw inslapen.

9 maanden geleden

Reactie op Juandeman

Hier ook een slechte slaper hoor, maar na 3 hele slechte maanden lijkt de r ...
Wat fijn dat het bij jullie wat beter gaat nu en wat goed dat hij zelfstandig in slaap kan vallen. De mijne kan dat niet en is opzich ook niet erg, zodra ze slaapt kunnen we gaan weg leggen. Ja ik ben dus ook niet van het laten huilen haha en ik weet dat mensen zeggen je verwend je kind en nu is ze gewend en kan ze nooit anders leren, maar hoelang blijven ze nou zo klein? Als ik een slaapcoach ga inzetten zal dat natuurlijk wel iemand zijn die vooral liefdevolle tips kan geven maar denk dat ik nu vooral ga kijken naar of ze misschien overdag niet teveel slaapt omdat we haar 2e dutje op ons laat doen en dan kan ze makkelijk uren blijven liggen. Ga even kijken of ik daar verschil in ga merken als ik haar gewoon oppak en naar beneden ga in plaats van haar in mijn armen verder laat slapen

9 maanden geleden

Mijn dochter is net 11 maanden. Slaapt smorgens 1.5 tot 2 uur, in de middag een uurtje en dan rond 19.30 naar bed tot 7 uur gemiddeld.

9 maanden geleden

Mijn dochtertje slaapt overdag (met borstvoeding en vaak ook nabijheid) wel goed maar snachts is ze de afgelopen tijd ook heel vaak wakker en kort huilen en rechtop zitten. Ik werd er ook onzeker van en heb een afspraak met de lactatiedeskundige gemaakt (is mn productie nog wel goed genoeg? Moet ik haar leren zonder borstvoeding in slaap te laten vallen? Etc). Zij zei als ze goed groeit en tevreden is dan hoef je je geen zorgen te maken. Het is 'normaal' babygedrag dat ze nog hulp nodig hebben met slapen en snachts meer focus/minder afleiding hebben om te drinken. Ze groeien en ontwikkelen zo hard het eerste jaar. En ze zei er terecht bij het is ook maar aan wie je het vraagt;) sommigen zullen het wel 'verkeerd' vinden. Mij stelde het wel gerust voor nu. Vanaf januari ga ik dan wel wat meer oefenen met overdag zonder borstvoeding in slaap vallen heb ik bedacht. Bij m'n vriend lukt dat al overdag gelukkig. Hopelijk stelt dit je gerust en kun je kiezen welke manier bij jullie past!

9 maanden geleden

Reactie op Nicola10

Mijn dochtertje slaapt overdag (met borstvoeding en vaak ook nabijheid) wel ...
Nou het zal je verbazen hoe erg geruststellend dit bericht is voor mij. Dankjewel! Dat kort huilen en rechtop zitten doet de mijne ook. Mijn man lukt het ook gelukkig om haar in slaap te krijgen overdag maar ‘s nachts als hij haar wil troosten, nou dan gilt ze gewoon moord….. Ik ga nu even kijken hoe ze het doet als ze niet haar 2e dutje in de armen doet 😅 en of ze dan de nachten beter door maakt.

9 maanden geleden

Mijn zoontje wordt zondag 1 jaar. De eerste 6/7 maanden waren niet makkelijk met slapen nu slaapt hij al enige tijd in het zelfde ritme in zijn eigen kamer. Wel met behulp van white noise. Gaat om 19.45 uur richting bed, slaapt om 20.00 uur, krijgt om 23.00 uur (voordat hij zelf eventueel wakker is en huilt) een piepklein flesje, dan wakker rond 7.00/7.30 uur. Naar bed om 10.30 uur een uur meestal en om 15.00 uur weer een uur.

9 maanden geleden

Reactie op hanlach

Nou het zal je verbazen hoe erg geruststellend dit bericht is voor mij. Dan ...
Wat fijn dat het je geruststelt! Mij stelde het ook erg gerust wat de lactatiedeskundige zei (en dat het herkenbaar is voor anderen ook trouwens!). En dat uitschreeuwen als mn vriend snachts probeert te troosten herken ik ook heel erg!!😅 Veel succes (en soms sterkte 😉) de komende tijd! Ze leren vast wel goed slapen uiteindelijk☺️