16 Reacties
4 maanden geleden
Hier nog nooit wezen logeren(nu 1.5jr) en oppas hebben wij eigenlijk ook nooit behalve dan voor de werkdagen (gaat 2 dagen naar beide opas/oma's 1 dag). Als ik echt even tijd nodig heb voor een bepaalde afspraak breng ik hem even snel naar m'n moeder. Verder spreken wij veel met onze vrienden hier thuis af of ik met een vriendin en is mijn man thuis of andersom.
4 maanden geleden
Mijn dochter logeert geregeld bij opa en oma. Ik blij met een avondje voor mezelf, opa en oma blij en dochter blij, win-win-win situatie. Verder heb ik oppas op maandagavond zodat ik kan trainen. En verder zijn er vrienden/collega's/buren die ook af en toe oppassen (als ik waterpolo wedstrijden heb). Ik ben een alleenstaande moeder, mensen willen me graag helpen 😊
4 maanden geleden
Mijn jongste gaat naast 3 dagen opvang per week ivm werk nog 1 dagdeel per week extra naar de opvang (oudste zit dan op school) zodat ik elke week 1 ochtend heb voor mijzelf. Ik ben een alleenstaande mama en heb die mommy-metime echt nodig om de batterij op te laden zeg maar. Ben er een leukere mama door wat ook alleen maar fijn is voor mijn kids. Daarnaast heb ik een hele lieve oppas (23 jaar oud). Zij past gemiddeld gezien 1x per maand savonds op ivm vergaderingen/bijeenkomsten voor mijn werk. Uitgaan oid doe ik niet heel vaak, maar daar kan ik haar dan ook voor vragen. En mijn ouders/broer heb ik achter de hand voor als de kids ziek zijn en ik moet werken of als ik bijv. een keer een afspraak heb waar ik de kids niet bij kan gebruiken op mijn vrije dag.
Logeren doen de kids zelden, alleen als het echt noodzakelijk is. Vind het belangrijk dat ze savonds in hun eigen bedje liggen. Maar dat is een persoonlijke keuze....
4 maanden geleden
Ons dochtertje is nog nooit wezen logeren wel hebben we heel af en toe een oppas denk nu in totaal 4 of 5 keer een oppas nodig gehad wij vragen vaak opa en oma om op te passen. Ze is nu 19 maanden
4 maanden geleden
Elke maand wel een nachtje logeren. Dan hebben we gewoon een verjaardag of gaan samen weg
4 maanden geleden
Ons zoon is nu 21 maanden maar nog nooit wezen logeren. Oppas hadden we ook maar een paar keer gehad, en meestal ‘s avonds wanneer hij al sliep. Hij sliep een lange tijd best vroeg ( rond half 6-6) dus we konden alsnog uit eten gaan of naar vrienden. Ik heb sws minder behoefte om te feesten maar papa gaat geregeld met vrienden/familie op stap. Hij is super goed gehecht, gaat heel graag 2 dagen naar de opvang, maar voelt zich niet fijn bij mensen met wie hij geen “dagelijkse” contact heeft. Ik denk dat dit pas gaat veranderen wanner hij het zal begrijpen waarom papa en mama even er niet zijn.
4 maanden geleden
Hier een dochter van 13 jaar die vindt dat ze chronisch geld te kort komt en vraagt of wij niet een keer weg moeten samen.
Wij willen haar zelf niet vaak vragen omdat het haar zusje is en zij niet de oppas maar ze zei dat ze dan op andere kinderen wil gaan passen. Dan maar vertrouwd in eigen huis oefenen bij papa en mama thuis.
We vragen haar 1 a 2 keer in de maand op een avond en alleen als wij de kleine al op bed hebben gelegd. Voor de rest gaat de jongste twee dagen in de week naar de gastouder en een dag in de week naar opa en oma.
Af en toe logeert ze bij opa en oma als onze oudste bijvoorbeeld al naar een vriendin zou gaan. Dat moet gewoon doorgaan. Dan gaat of een van ons twee weg of ze logeert dan bij opa en oma.
4 maanden geleden
Onze dochter gaat wekelijks naar opa en oma ivm werk en als het zo uitkomt logeert ze er ook nog een nacht. Mijn schoonvader is terminaal en daardoor is er nu meer zorg voor opa en is ze er daardoor wat minder. We zijn nu erg zoekende naar een oppas voor momenten dat we een avond uit willen. We gaan niet vaak en nu gaat 1 van ons naar een verjaardag/feestje.
3 maanden geleden
Wij werken 4/5de. Ze gaat 3 dagen per week naar de onthaalmoeder. Daarbuiten gaat ze bijna wekelijks op vrijdag naar mijn ouders, blijft ze logeren, op zaterdag na haar middagdutje gaan we ze halen.
Is heel helpend om onze batterijen op te laden (ben 30w zwanger) en tijd als koppel en met ons hondje door te brengen.
3 maanden geleden
Naast de gastouder hebben we niet zo vaak oppas. Een enkele keer regelen we wat omdat we wat hebben waar we samen heen willen en dan gaay hij ook wel eens logeren. Ik zou het bijv heel leuk vinden als mijn vriend en ik een keer per maand een avond samen zouden hebben. Daarvoor moeten we maar eens op zoek naar een oppas!
3 maanden geleden
Praktisch nooit. Mijn moeder heeft laatst voorgesteld om eens per 2 maand op onze dochter te passen en dat ze dan kan logeren. Zij wonen op 1.5 uur rijden. Zij past elke week op mijn neefjes en vind het jammer dat ze dit niet bij onze dochter kan doen. Dus lossen we het zo op. Gaat vanaf dit weekend in, dus hebben wij lekker een avondje voor onszelf.