9 Reacties

één jaar geleden

Kan haar stoeltje ook in slaapstand? Als ik hem in slaapstand had, had mijn dochtertje hier minder last van..

één jaar geleden

Voor de vakantie terug naar de groep 0 stoel? Onze dochter doet het soms als de stoel te rechtop staat, in de eigen auto met een base eronder geen last van. Maar zou geen verre afstanden rijden als ze haar hoofd zo naar voren laat vallen. Kan ook aan de (pasvorm van de) autostoel liggen. Bij onze oudste hebben we een nieuwe stoel gekocht omdat hij er niet goed inzat. Er zijn wel van die bandjes op Ali/temu/amazon te vinden die het hoofd tegenhouden. Maar meen dat dat afgeraden wordt in de eu.

één jaar geleden

Mijn zoontje heeft nog gewoond de maxi cosi en hij doet dit al vanaf het begin. Als we lang rijden dan duw uk soms zijn hoofdje terug recht maar zodra ik hem loslaat laat hij hem weer hangen.

één jaar geleden

Hier nog geen mega lange ritten gehad ofzo, maar naar mijn schoonouders van 1.5 uur rijden viel ze ook in slaap en ging dat hoofd ook naar voren maar ook alle kanten op met bochten etc.. uiteindelijk liet ik haar toch op 1 hand van mij slapen. Dat werkte wel goed whaha. Voor jezelf alleen wat minder relax 🤣

één jaar geleden

Wij hebben dit ook met de maxi cosi. (Cybex) op de isofix base. Deze kunnen we niet in verschillende standen zetten (rechtop - zit). We hebben allebei een auto en het opvallende is dat het vooral bij m’n man zijn auto is, daarvan staat de bank wat schuiner waardoor de isofix basis ook wat schuiner staat en dus ook het stoeltje. Daardoor valt haar hoofdje naar voren. Als we het stoeltje voorwaarts zouden zetten dan is het opgelost - maar dat wil ik nog niet. Met de ‘opvolgstoel’ (die ook vanaf 0 al gebruikt kan worden) hebben we er minder last van omdat we deze in slaapstand kunnen zetten waardoor deze wat platter staat en het hoofdje vanzelf naar achter hangt. Misschien is dat een optie voor jullie? Ps. Als je er op googled dan zie je dat er al heel veel topics over dit onderwerp zijn, we zijn niet de enige maar het is wel heel vervelend vind ik.

één jaar geleden

Het stoeltje staat inderdaad in slaapstand, al moet ik zeggen dat ik dat niet perse echt een 'liggende' stand vind.. We hadden qua autostoel groep 0 een Cybex Aton 5 met base en nu als opvolgstoel een Maxi Cosi Mica Eco.. Inderdaad misschien tovh maar overwegen om haar terug in de groep 0 te leggen voor de vakantie!

één jaar geleden

Ik weet niet welke kant ze dan opkijken, maar toevallig vandaag te horen gekregen dat vooruitkijken echt pas mag rond een jaar. Hun nekspieren zijn nog niet sterk genoeg om te voorkomen dat hun kin heel hard op de borst klapt tijdens een snelle stilstand.

één jaar geleden

Reactie op Melisduijf

Het stoeltje staat inderdaad in slaapstand, al moet ik zeggen dat ik dat ni ...
Als je er minder last van hebt met de groep 0 autostoel dan zou ik dat denk doen. En pas naar de vervolgstoel overstappen als ze voorwaarts vervoerd mag worden. Wij gaan ook volgende week op vakantie met de auto maar we krijgen deze week ook nog onze nieuwe auto geleverd. Maar even kijken hoe het in die auto gaat!

één jaar geleden

Reactie op Kornoelje

Ik weet niet welke kant ze dan opkijken, maar toevallig vandaag te horen ge ...
Ze wordt sowieso achterwaarts vervoerd!