19 Reacties
3 jaar geleden
Het lijkt er op dat ze echt nog te klein is voor deze stoel. Haar hoofdje moet echt tussen de hoofdsteun zitten wil het veilig zijn.
Weet je zeker dat de maxicosi te klein is geworden??
Mijn zoon heeft kledingmaat 68/74 en heeft nog ruimte zat in de cosi.
Wat al eerder gezegd is de cosi zou moeten gaan tot 9 maanden. Kleintjes moeten ook echt goed kunnen zitten voor de vervolg auto stoel niet alleen voor hun ontwikkeling maar vooral voor de veiligheid voor als er wat gebeurd
3 jaar geleden
De draagbare maxicosi zou eigenlijk nog makkelijk moeten passen. Heb je het newbornkussentje er wel uitgehaald? Dat scheelt een stuk! Zolang het hoofdje niet boven de rand uitkomt kunnen ze erin. Dat de beentjes eruit bungelen is helemaal niet erg.
Andersom: in mijn vaste maxicosi autostoel zit ook een newbornverkleiner. Wij hebben de maxicosi mica, maar ik zou denken dat de axissfix die ook heeft? Die moet er daar dan juist weer in, want de stoel is zo inderdaad te groot voor jullie kindje en onveilig. Het hoofdje moet helemaal tussen de hoofdsteun liggen.
3 jaar geleden
Met 5 maanden kan je kind niet te klein zijn voor de maxi Cosi! Zoals ze nu in deze stoel zit, is absoluut niet veilig….
3 jaar geleden
We hebben dus juist dit stoeltje gekocht omdat deze volgens de website te gebruiken is vanaf 4 maanden of 61cm wat ze al is. Ik vind het eigenlijk wel vreemd dan dat ze hier inderdaad niet lekker in zit. Ik ga maxi cosi zelf eens raadplegen hierover. Een stoel verkleiner zou wel een uitkomst zijn.
Wij hebben een maxi Cosi maar die is niet zo comfortabel. Hij kwam bij onze kinderwagen en zitten ook geen kussentjes in. Ze zat daar zo ongelukkig in dat we daarom wilde investeren in een autostoeltje van maxi Cosi zelf.
Misschien was “te groot” een beetje een verkeerde woordkeuze. 😋
3 jaar geleden
Reactie op AVAS
Want? Mijn baby is 4 maanden en de maxi cosi is ook al bijna te klein voor ...
Dat de beentjes uitsteken maakt niet uit. Er zit vaak ook nog een verkleinde in. Het gaat om het hoofdje, die mag niet uitsteken.
3 jaar geleden
Reactie op tessa13696
Dat de beentjes uitsteken maakt niet uit. Er zit vaak ook nog een verkleind ...
Nee mijn baby is wat zwaarder dan gemiddeld nu al 9 kilo dus ik kan zelfs geen extra jasje bij haar aandoen anders zit ze te strak haha!! Maar verkleiner kan ik er wel uithalen natuurlijk als het niet meer past. Ik heb zelf ook nog niet zo'n grote autostoel dat doe ik pas als zij erin mag natuurlijk.
3 jaar geleden
Reactie op AVAS
Nee mijn baby is wat zwaarder dan gemiddeld nu al 9 kilo dus ik kan zelfs g ...
3 jaar geleden
Mijn zoontje is ruim 9,5 kilo en 4 maanden. Flinke kerel dus, past nog prima in de maxi cosi. Wij hebben inderdaad wel de verkleiner eruit gehaald.
3 jaar geleden
Een maxicosi heeft een max gewicht van 13 kg dus dan zou 9 kilo nog niet te zwaar zijn.